Το μεσημέρι, περίπου 1μ.μ., θα συγκληθεί η Ολομέλεια των πρόεδρων Εφετών και Εφετών της Λάρισας για να αποφασίσει αν η υπόθεση της τραγωδίας από τη σύγκρουση των δυο τρένων θα ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή και σε καταφατική περίπτωση να ορίσει επιπρόσθετα και επίκουρο ανακριτή εφέτη.
Στο Εφετείο της Λάρισας υπηρετούν σήμερα 21 πρόεδροι Εφετών και Εφέτες, αλλά κατά τη σημερινή κρίσιμη Ολομέλεια, ορισμένοι δικαστές δεν θα προσέλθουν λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων τους.
Τη σύγκλιση της Ολομέλειας των Εφετών της Λάρισας έχει ζητήσει ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών της Θεσσαλικής πρωτεύουσας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, προκειμένου η υπόθεση να ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή.
Ειδικότερα, ο κ. Δασκαλόπουλος στο σχετικό έγγραφό του σημείωνε:
«Ενόψει των τεράστιων και πολυσύνθετων ευθυνών που ανακύπτουν από τα μέχρι αποδεικτικά στοιχεία επιβάλλεται να εξεταστούν σύντομα και ενδελεχώς τα πάντα είτε στο πλαίσιο της συμμετοχής άλλων προσώπων στο έγκλημα του άρθρου 291του Ποινικού Κώδικα (διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, είτε στο πλαίσιο διάπραξης άλλων συναφών εγκλημάτων).
Πάντως, η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας έχει τη δυνατότητα να αποφασίσει ότι δεν πρέπει η υπόθεση των Τεμπών να ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή, όπως έχει γίνει και με άλλες υποθέσεις, ειδικά στην Αθήνα που οι Ολομέλειες δεν ενέκριναν τη ανάθεση υποθέσεων σε εφέτη ανακριτή (όπως είναι για παράδειγμα η υπόθεση της Novartis.
Πάντως, όπως σημείωναν έμπειροι δικαστές στην περίπτωση των Τέμπών, σύμφωνα με όλα τα δεδομένα, η υπόθεση θα ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή. Σε αυτό -δηλαδή να ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή- συμβάλει ο μεγάλος αριθμός των νεκρών και τραυματιών, το τεράστιο ενδιαφέρον της κοινώς γνώμης προκειμένου να πληροφορηθεί όλη την αλήθεια για την υπόθεση αυτή, αλλά και η ταχεία απόδοση Δικαιοσύνης σε όσους έχουν ευθύνη.
Ήδη μέχρι στιγμής η έρευνα προχωράει με εντατικούς ρυθμούς και έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις κατά τεσσάρων υπαλλήλων του σιδηροδρομικού οργανισμού.
Η πρώτη δίωξη ασκήθηκε κατά του 59χρονου σταθμάρχη του ΟΣΕ, ο οποίος με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα έχει ήδη προφυλακιστεί. Σε βάρος του 59χρονου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή και διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών.
Ακολούθησαν, διώξεις κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον προφυλακισμένο και κατηγορούμενο σταθμάρχη της Λάρισας, αλλά και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ της τραγικής εκείνης ημέρας και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας τη θέση τους.
Τα αδικήματα για τα οποία ασκήθηκαν οι διώξεις είναι για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, το οποίο είναι κακούργημα και προβλέπονται ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια, καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα, με προβλεπόμενες ποινές έως πέντε χρόνια.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.