Από τον Οκτώβριο, οι μηχανοδηγοί επεσήμαναν τα κενά ασφαλείας που υπήρχαν στον σιδηρόδρομο. Είχαν συνταχθεί δύο τηλεγραφήματα, ένα τον Οκτώβριο και ένα τον Νοέμβριο με τα οποία συγκεκριμένος σταθμάρχης ζητούσε να δοθεί λύση.
Ελλείψεις, αστοχίες και σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σιδηροδρόμων αναδεικνύουν μαρτυρίες και έγγραφα, άμεσα και έμμεσα εμπλεκομένων, οι οποίοι έκρουαν καμπανάκι κινδύνου για τα συστήματα που δεν λειτουργούσαν.
Οι μηχανοδηγοί είχαν εκφράσει ανησυχίες και είχαν υποβάλλει αναφορά μήνες πριν το έγκλημα στα Τέμπη για τη σηματοδότηση στις γραμμές των τρένων σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ.
Από τον Οκτώβριο, οι μηχανοδηγοί επεσήμαναν τα κενά ασφαλείας που υπήρχαν και μάλιστα συγκεκριμένος σταθμάρχης, είχε συντάξει δύο τηλεγραφήματα, ένα τον Οκτώβριο και ένα τον Νοέμβριο, στα οποία έκανε τις συγκεκριμένες αναφορές και ζητούσε να δοθεί λύση στα προβλήματα τα οποία υπήρχαν.
Συγκεκριμένα, το πρώτο τηλεγράφημα ήταν στις 31 Οκτωβρίου του 2022:
«Σας γνωρίζουμε ότι όλα τα φωτοσήματα (είσοδος έξοδος) στους νέους πόρους είναι τελείως σβηστά, με αποτέλεσμα την έντονη διαμαρτυρία των μηχανοδηγών».
Και συνέχιζε στο συγκεκριμένο τηλεγράφημα με αριθμό 26: «Με δεδομένο ότι όλοι οι συρμοί διέρχονται από τις τροχιές του σταθμού των Νέων Πόρων, παρακαλούμε τον άμεσο φωτισμό τους (ερυθρό φως) για την έγκαιρη προειδοποίηση στους μηχανοδηγούς ότι προσεγγίζουν στην περιοχή του σταθμού».
Ακολούθησε ίδιο τηλεγράφημα στις 16 Νοεμβρίου με αριθμό 90 στο οποίο ο σταθμάρχης που το είχε συντάξει έλεγε ακριβώς τα ίδια πράγματα και ενημέρωνε και πάλι τους υπευθύνους για τη μη λειτουργία των φωτοσημάτων.