ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αν δεν ψηφίσουν οι νεοδημοκράτες στον ΣΥΡΙΖΑ όπως έκαναν στο ΠΑΣΟΚ «δεν έχει γούστο»
prodeals

Τέμπη: Ξεκίνησαν από το πρωί και πάλι οι γερανοί – «Εκτιμούμε ότι υπάρχουν τρία θύματα μέσα στο βαγόνι»

Στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, ειδικά κλιμάκια της ΕΛ.ΑΣ έκαναν λήψεις DNA από τους συγγενείς

Τέμπη: Ξεκίνησαν από το πρωί και πάλι οι γερανοί – «Εκτιμούμε ότι υπάρχουν τρία θύματα μέσα στο βαγόνι»

Συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στα βαγόνια του επιβατηγού τρένου που συγκρούστηκε με εμπορευματικό στα Τέμπη, με αποτέλεσμα δεκάδες νεκρούς, τραυματίες και αγνοούμενους.

Μέχρι το βράδυ, οι έρευνες στράφηκαν στο τρίτο βαγόνι. Ο τελευταίος απολογισμός κάνει λόγο για 44 νεκρούς (οι 7 απανθρακωμένοι), 72 τραυματίες (57 νοσηλεύονται σε νοσοκομεία, 6 σε ΜΕΘ) και δεκάδες αγνοούμενους.

Υπάρχουν φόβοι ότι ο αριθμός των νεκρών θα μεγαλώσει, καθώς η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη ήταν σφοδρότατη.

Οι 38 νεκροί που ακόμη δεν έχουν ταυτοποιηθεί είναι κυρίως άτομα ηλικίας από 20 έως 30 ετών. Στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, ειδικά κλιμάκια της ΕΛ.ΑΣ έκαναν λήψεις DNA από τους συγγενείς, το οποίο παραδόθηκε στην ιατροδικαστική υπηρεσία ώστε να γίνει και η ταυτοποίηση των σορών.

Η Πυροσβεστική ενημέρωσε ότι η φωτιά που ξέσπασε ανέβασε τη θερμοκρασία μέχρι και τους 1.500 βαθμούς Κελσίου, με αποτέλεσμα η διαδικασία αναγνώρισης – ταυτοποίησης των σορών να γίνεται εξαιρετικά δύσκολη.

Ξεκίνησαν οι γερανοί από το πρωί

Εντωμεταξύ, από το πρωί ξεκίνησαν να επιχειρούν ξανά οι γερανοί στον τόπο του δυστυχήματος.

Διασώστες ανέφεραν ότι με την βοήθεια των γερανών και των διασωστών θα γίνει προσπάθεια να κοπεί σε κομμάτια το βαγόνι για να έχουν καλύτερη πρόσβαση.

«Εκτιμούμε ότι θα υπάρχουν τρία ακόμη θύματα εντός του βαγονιού, αλλά είναι εκτίμηση αυτό» είπε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως ίσως δεν θα μπορέσει να ολοκληρωθεί σήμερα η αποστολή.

Τα τρία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία

Ο πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων κ. Αναστάσιος Δέδες, μίλησε για τα λάθη που έγιναν στον σταθμό και οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη. Ο κ. Δέδες, έκανε λόγο για τρία λάθη.

«Το πρώτο λάθος ήταν η αλλαγή κατεύθυνσης του σιδηροδρόμου, που κατευθύνθηκε αντί για την άνοδο στην πορεία καθόδου. Το δεύτερο ότι δεν ελέγχθηκε από την στιγμή που ξεκίνησε και έφυγε, σε ποια γραμμή κινείται, και αυτό ήταν υποχρέωση του σταθμάρχη. Το τρίτο λάθος από την στιγμή που έχεις μπροστά σου το πάνελ που ρυθμίζεις τα κλειδιά και το συγκεκριμένο 118, από την στιγμή που έφυγε το τρένο με μία απλή παρατήρηση θα μπορούσες να δεις ότι στην γραμμή ότι έφυγε στην ανάποδη γραμμή και να ειδοποιήσεις τον μηχανοδηγό να σταματήσει», είπε ο κ. Δέδες.

Σχετικά με το αν υπάρχουν και ποιες είναι οι δικλίδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν, ο κ. Δέδες σημείωσε: «Όλα αυτά τα τρένα, τα οποία είναι ηλεκτροκίνητα, είναι εφοδιασμένα με συστήματα τηλεδιοίκησης και με συστήματα σηματοδότησης και ελέγχου με αισθητήρες. Δηλαδή υπάρχει καταρχήν φανάρι, το οποίο είναι και κατά την άνοδο και κατά την κάθοδο. Άρα θα μπορούσε να δει και ο ένας μηχανοδηγός και ο άλλος ότι υπάρχει κόκκινο φανάρι, άρα να σταματήσει τον συρμό.

Δεύτερη δικλείδα ασφαλείας είναι τη στιγμή κατά την οποία το φανάρι αυτό παραβιάζεται για κάποιο λόγο από τον οδηγό, έχει συστήματα emergency break που σημαίνει ότι σταματάει άμεσα η αμαξοστοιχία με αυτόματο σταμάτημα και υπάρχει και το άλλο το σύστημα το οποίο είναι το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου όπου βλέπουμε σε όλο το δίκτυο των γραμμών πού κινούνται τα τρένα, με ποια ταχύτητα κινούνται και όλα τα υπόλοιπα».

Ο κ. Δέδες απάντησε και στο ερώτημα για το αν δεν λειτούργησε κανένα από αυτά τα συστήματα, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αυτά τα συστήματα, από ό, τι άκουσα δεν λειτουργούσαν ποτέ και εφόσον δεν λειτουργούσαν ποτέ, δεν λειτούργησαν και τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Το μόνο σύστημα το οποίο δουλεύει για την επιτήρηση και τον έλεγχο είναι στην περιοχή Τιθορέας, όπου εκεί δουλεύει το σύστημα κανονικά με κάμερες κλπ».

Ο πραγματογνώμονας απάντησε και για το αν πρέπει να δίνετε άδεια στα τρένα να κάνουν δρομολόγια και ποιος τη δίνει αυτή την άδεια, όταν δεν λειτουργούν όλα τα συστήματα ασφαλείας: «Εδώ υπάρχει ένα άλλο ζήτημα, το οποίο θα το εξετάσουν οι άνθρωποι, οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι να κάνουν αυτή τη δουλειά, δηλαδή οι δικαστικοί λειτουργοί, οι οποίοι θα εξετάσουν, πέραν των ευθυνών που έχει ο συγκεκριμένος άνθρωπος, ο οποίος έκανε λάθος στη γραμμή, και τα υπόλοιπα στοιχεία, τα οποία είναι: αυτός που έχει την υποδομή και η υποδομή είναι τα συστήματα αυτά που έχει η ΟΣΕ- ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αυτός που έχει και το μεταφορικό κομμάτι που είναι η Hellenic Train.

Εφόσον, υπήρχαν αναφορές, όπως άκουσα, ότι το σύστημα δεν λειτουργούσε, δεν είχε εγκατασταθεί κλπ και είχαν σταλεί και εξώδικα, sυνεπώς προκύπτει ότι και η Hellenic Train γνώριζε ότι υπάρχει πρόβλημα στη σηματοδότηση και παρά το γεγονός ότι γνώριζε ότι υπάρχει πρόβλημα, έβαζε κόσμο από πάνω και τον μετέφερε, ενώ γνώριζε ότι μπορεί να γίνει και δυστύχημα. Άρα υπάρχει σωρευτική ευθύνη».

Παραίτηση Καραμανλή -Τριήμερο εθνικό πένθος

Την παραίτησή του υπέβαλλε χθες ο Κώστας Καραμανλής από υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, εξαιτίας της τραγωδίας.

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε μετά από λίγες ώρες πως χρέη υπουργού θα αναλάβει ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης. «Οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο “γιατί”», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μητσοτάκης.

Στον τόπο της τραγωδίας βρέθηκαν χθες η Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Αλέξης Τσίπρας και ο Νίκος Ανδρουλάκης, οι οποίοι ενημερώθηκαν για τις έρευνες και απηύθυναν τα συλλυπητήριά τους τονίζοντας ότι αυτό που προέχει τώρα είναι οι έρευνες για τους αγνοούμενους και η στήριξη των οικογενειών των θυμάτων.

Ο πρωθυπουργός κήρυξε χθες τριήμερο εθνικό πένθος ενώ οι κηδείες των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη θα γίνουν δημοσία δαπάνη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.