Το 2026 αναμένεται να πλεύσει σε επιχειρησιακή ετοιμότητα η πρώτη φρεγάτα FDI F601 «Κίμων» με τον βασικό οπλισμό της τον οποίο θα διατηρήσει μέχρι το 2032.
Ο βασικός οπλισμός της θα αποτελείται από 8 βλήματα επιφανείας-επιφανείας Exocet MM40 Block 3, και 16 κάθετα εκτοξευόμενα αντιαεροπορικά βλήματα Aster 30.
Το 2030 θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται μεγαλύτερης χωρητικότητας «κελιά» εκτόξευσης πυραύλων οπότε θα διπλασιαστεί ο αριθμός των βλημάτων, βάσει της νυν πληροφόρησης, στα 32 βλήματα.
Ελπίζεται το πρώτο σκάφος να είναι επιχειρησιακά έτοιμο (δηλαδή να έχει παραδοθεί το 2025 και οι δοκιμές του να έχουν ολοκληρωθεί το το 2026), το δεύτερο σκάφος το 2028 (πολύ αμφίβολο) και το τρίτο σκάφος -αν όλα πάνε καλά- το 2030 (ακόμα πιο αμφίβολο), με πιθανότερη ημερομηνία το 2032.
Όμως και οι δύο πρώτες φρεγάτες θα παραδοθούν με τα μισά όπλα και θα ακινητοποιηθούν βάσει της σύμβασης για έξι μήνες για να λάβουν την διαμόρφωση της τρίτης φρεγάτας, η οποία θα έχει πλήρη όπλα!
Τα δύο πρώτα σκάφη θα έχουν τις μισές αντιαεροπορικές δυνατότητες, μέχρι και την ολοκλήρωση και της τρίτης φρεγάτας, κάπου στο 2030-2032, οπότε τότε θα τοποθετηθούν τα «κελιά» με τους επιπλέον 16 πυραύλους α/α τύπου ASTER-30.
Αυτά που θα παραδοθούν στο ΠΝ μέχρι το 2030, θα είναι εξοπλισμένα μόνο με 16 α/α βλήματα ASTER-30, αντί των 32!
Επίσης, το πρώτο και το δεύτερο σκάφος που ναυπηγούνται στα γαλλικά ναυπηγεία θα στερούνται και του αντιβληματικού συστήματος RAM που θα τοποθετηθεί και αυτό μεταξύ του 2030-32!
Δηλαδή θα είναι παντελώς ακατάλληλα και πολύ εύκολοι στόχοι για το τουρκικό Ναυτικό μέχρι τότε, με μηδενικές αντιπυραυλικές δυνατότητες!
Σε ό,τι αφορά τις παραδόσεις, το «Κίμων» θα ξεκινήσει στη Γαλλία τις βασικές επιχειρησιακές δοκιμές το φθινόπωρο του 2024 οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι το 2025, οπότε και μέχρι το τέλος του 2025 ελπίζεται να έχει παραδοθεί στο ΠΝ, το οποίο θα ξεκινήσει τις δικές του επιχειρησιακές δοκιμές και το σκάφος θα είναι επιχειρησιακό αισίως μέχρι το 2026.
Να σημειωθεί ότι έχει γίνει και μία δεύτερη κρίσιμη έκπτωση στο οπλικό φορτίο των FDI αφού δεν θα είναι εξοπλισμένες με τους πυραύλους cruise SCALP NAVAL που ακυρώθηκαν από την τελική διαμόρφωση αποτρέποντας να αποκτήσει το ΠΝ στρατηγικές δυνατότητες.
Δυστυχώς ήταν η μεγαλύτερη και πιο κρίσιμη προμήθεια για μία φρεγάτα που θα μπορούσε με 8 βλήματα cruise SCALP NAVAL, 24 ASTER-30, πυροβόλο STRALES και σύστημα RAM και ECM κλπ. να είναι ένα σκάφος ναυτικής κυριαρχίας και αντιθέτως μετατρέπεται σε ένα πανάκριβο πλοίο προορισμένο να βυθιστεί στην πρώτη υψηλής έντασης ναυτική σύγκρουση καθώς θα είναι αδύνατον να αντέξει στις επιθέσεις κορεσμού αφού θα στερείται στοιχειώδους αντιπυραυλικής προστασίας.
Το πλοίο δεν διαθέτει ούτε σύστημα Strales στο κύριο πυροβόλο (που θα έδινε αντιπυραυλική δυνατότητα), ούτε κάποιο σύστημα ανίχνευσης και στοχοποίησης IRST για αύξηση της επιβιωσιμότητάς του!
Όσο για κάποιους που διαδίδουν ψευδείς πληροφορίες ότι θα μπορούσαν να τοποθετηθούν οι πύραυλοι SCALP NAVAL αργότερα, αυτό δεν μπορεί να συμβεί καθώς απαιτούνται άλλα «κελιά» για την εκτόξευσή τους και ούτε υπάρχει εγκατεστημένο λογισμικό για τους πυραύλους αυτούς.
Μέχρι στιγμής έχουν πληρωθεί περί τα 2 δισ. ευρώ από το συνολικό κόστος των 3,23 δισ. ευρώ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.