Ενώπιον του ανακριτή θα βρεθεί σήμερα Κυριακή 5 Μαρτίου, ο σταθμάρχης της Λάρισας, που σύμφωνα με την ομολογία του έκανε το μοιραίο λάθος που οδήγησε στη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης με αποτέλεσμα τον θάνατο δεκάδων επιβατών.
Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με σοβαρές κατηγορίες όπως την κακουργηματική πράξη της διατάραξης ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά και του πλημμεληματικού χαρακτήρα αδικήματος της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, και της σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.
Σύμφωνα με πληροφορίες λοιπόν, η εισαγγελία επέκτεινε την έρευνα σχετικά με την τοποθέτηση του σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας και αναζητεί περισσότερα στοιχεία για το πρόσωπο ή τα πρόσωπα που τον τοποθέτησαν στη συγκεκριμένη θέση, έχοντας εμπειρία μόλις 16 ημερών ως σταθμάρχης.
Παράλληλα οι ερευνητές και οι Αρχές έχουν πλέον ένα ακόμη πολύτιμο στοιχείο στα χέρια τους, για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, που δεν είναι άλλο από το καταγραφικό του μοιραίου τρένου στη μηχανή της αμαξοστοιχίας, το λεγόμενο «μαύρο κουτί» του Intercity 62, που αναμένεται να δώσει κρίσιμα στοιχεία για τις τελευταίες στιγμές που οδήγησαν στο φρικτό δυστύχημα.
Το καταγραφικό λοιπόν ήδη αναλύεται από ειδικούς εμπειρογνώμονες που προσπαθούν να προσθέσουν κρίσιμα κομμάτια στο παζλ της τραγωδίας. Το «μαύρο κουτί» του Intercity 62, θα δείξει πότε οι μηχανοδηγοί προσπάθησαν να επιβραδύνουν αλλά και πότε άλλαξαν πορεία. Δεν υπάρχει βέβαια καταγραφή συνομιλιών, όπως συμβαίνει στα αεροπλάνα ωστόσο τα ηχητικά ντοκουμέντα έχουν βρεθεί από το σταθμαρχείο Λάρισας και ήδη έχουν μπει στο μικροσκόπιο των Αστυνομικών Αρχών και των ερευνητών.
Στο «μαύρο κουτί» του Intercity 62, έχει καταγραφεί μόνο η ταχύτητα της αμαξοστοιχίας όπως και οι κινήσεις που έγιναν τις τελευταίες κρίσιμες στιγμές, αν υπήρξε δηλαδή προσπάθεια επιβράδυνσης του τρένου. Σύμφωνα με πληροφορίες η προσκόμιση αυτού του νέου στοιχείου ήταν και ένας από τους λόγους που ζήτησε νέα προθεσμία ο κατηγορούμενος σταθμάρχης.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο συνήγορός του, Στέφανος Παντζαρτζίδης, ο πελάτης του «αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί» αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο οι ευθύνες να στραφούν και σε άλλα πρόσωπα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο σταθμάρχης ξεκίνησε από αχθοφόρος στον ΟΣΕ, ύστερα μετατάχθηκε στο υπουργείο Παιδείας και τελικά επέστρεψε στον ΟΣΕ για να προβιβαστεί σε σταθμάρχη της Λάρισας μόλις πέντε μέρες πριν το δυστύχημα.
Το ίδιο λάθος που δεν στοίχισε
Σύμφωνα με όσα είπε ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, λίγο πριν από τη φονική σύγκρουση των τρένων είχε κάνει το ίδιο λάθος.
Δηλαδή, έβαλε σε λάθος ράγες τρένο του προαστιακού της Λάρισας, ο μηχανοδηγός το αντελήφθη, έκανε όπισθεν και επέστρεψε στην κύρια γραμμή.
Δεν βρισκόταν στο πόστο του
Μία ακόμη καταγγελία είδε το φως της δημοσιότητας με τον δικηγόρο της οικογένειας ενός εκ των θυμάτων να υποστηρίζει ότι δεν βρισκόταν στο πόστο του, με τον κλειδούχο να είναι μόνος του.
«Φαίνεται ότι, ο κλειδούχος ήταν στη θέση του σταθμάρχη και ο σταθμάρχης ήταν μακριά», είπε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Μπαρτζώκης.
Τέλος, υπάρχουν αναφορές για οχλαγωγία και μουσική στον σταθμό την ώρα της τραγωδίας.