Στα 110 εκατ. δολ. ανεβαίνει η τιμή fly-away του F-35A όπως όλα δείχνουν τα νεότερα δεδομένα του Πενταγώνου και μετά την συμφωνία μεταξύ USAF/LM.
Τον Ιούλιο, το Πεντάγωνο και η Lockheed κατέληξαν σε συμφωνία για την παραγωγή F-35 Lots 15-17, η οποία περιλαμβάνει περίπου 375 αεροσκάφη.
Ενώ το κόστος των F-35 για αυτές τις παρτίδες, θα οριστικοποιηθεί όταν οριστικοποιηθεί πλήρως η σύμβαση αργότερα μέσα στο έτος, φαίνεται σχεδόν βέβαιο ότι το μοντέλο F-35A θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 80 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα και θα φτάσει ίσως και τα 110 εκατ. δολ.
Στην παρτίδα 14, η τιμή ενός F-35A ήταν περίπου 78 εκατομμύρια δολάρια.
Ένας καθοριστικός παράγοντας που συμβάλλει στην αύξηση του κόστους, είναι η πτώση των παραγγελιών:
Ενώ το συμβόλαιο του 2019 για τα F-35 Lots 12-14,περιείχε ένα τεράστιο αριθμό 478 F-35 για πελάτες τόσο στις ΗΠΑ όσο και για τους διεθνείς η συμφωνία για τις παρτίδες 15-17, μειώθηκε κατά περίπου εκατό αεροπλάνα, περισσότερο από το ένα πέμπτο της συμφωνίας του 2019.
Η πανδημία COVID-19 είχε επίσης, επιζήμια επίδραση στην παραγωγή F-35. Πριν από την πανδημία, η Lockheed σχεδίαζε να αυξήσει την παραγωγή σε 169 F-35 ετησίως ξεκινώντας από το 2022, αλλά οι διακοπές στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού ανάγκασαν την εταιρεία να επιβραδύνει την παραγωγή των F-35 το 2020.
Η Lockheed έκτοτε ανέκαμψε, παραδίδοντας 142 F-35 το 2021 και βρίσκεται σε καλό δρόμο για να πετύχει το νέο μέγιστο ρυθμό παραγωγής των 156 τζετ ετησίως το 2023.
Ωστόσο, οποιαδήποτε αύξηση του ρυθμού παραγωγής, θα εξαρτηθεί από τις απαιτήσεις των πελατών και η αμερικανική αεροπορία – μακράν ο μεγαλύτερος πελάτης του F-35 – έχει μειώσει την ετήσια προμήθεια F-35, αγοράζοντας 48 F-35A το οικονομικό 2022 και ζητώντας κεφάλαια για 33 αεροσκάφη το οικονομικό έτος 2023, χαμηλότερα από την προηγουμένως δηλωμένη πρόθεσή της να αγοράζει 60 μαχητικά ετησίως κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2020.
Σύμφωνα με το πενταετές αμυντικό της σχέδιο, η υπηρεσία θα αυξήσει ελαφρώς το ποσοστό αγοράς της σε 47 αεροπλάνα μέχρι τα οικονομικά έτη 2026 και 2027 αλλά οι ηγέτες της αμερικανικής Αεροπορίας ισχυρίστηκαν ότι, δεν υπάρχει σχέδιο για ενίσχυση της παραγωγής έως ότου είναι διαθέσιμη η πιο προηγμένη διαμόρφωση F-35 Block 4.