Το μεταγωγικό αεροσκάφος που συνετρίβη το βράδυ του Σαββάτου και συγκεκριμένα λίγο μετά τις 11 στην Καβάλα, ήταν ένα Antonov 12.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα τετρακινητήριο μεταφορικό ελικοφόρο αεροσκάφος σχεδιασμένο στη Σοβιετική Ένωση.
Αποτελεί την στρατιωτική έκδοση του Antonov An-10 και υπάρχουν πολλές παραλλαγές του. Για περισσότερα από 30 χρόνια το Antonov 12 ήταν το τυπικό αεροσκάφος της σοβιετικής αεροπορίας για τη μεταφορά φορτίου και αλεξιπτωτιστών.
Έως και σήμερα έχουν κατασκευαστεί 1.248 αεροσκάφη τέτοιου τύπου.
Σημειώνεται πως το Antonov-12 είναι ο απόγονος του Αntonov-8. Tο πρώτο Αntonov-12 πέταξε τον Δεκέμβριο του 1957 και μπήκε επίσημα στον δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων της Σοβιετικής Ένωσης το 1959.
Αρχικά κατασκευαζόταν στο κρατικό εργοστάσιο στο Ιρκούτσκ, όμως από το 1962 η παραγωγή μεταφέρθηκε στην Τασκένδη και μετέπειτα στο Βορονέζ και το Καζάν.
Το Antonov-12 είναι γνωστό για την ικανότητά του στην έλξη. Τα φτερά του και οι ουρά του είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να του δίνουν ισχυρή άνωση.
Όσον αφορά στη διαμόρφωση, το μέγεθος και τη μεταφορική ικανότητά του, το αεροσκάφος είναι παρόμοιο με το C-130 Hercules της Lockheef Martin που κατασκευάστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες και χρησιμοποιείται ευρύτατα από τις αεροπορίες των δυτικών χωρών.
Το Antonov-12 είναι ικανό να μεταφέρει έως και 100 πλήρως εξοπλισμένους αλεξιπτωτιστές ή 20.000 κιλά φορτίου.
Μέχρι το 1973, όταν σταμάτησε η παραγωγή του, κατασκευάστηκαν πάνω από 60 παραλλαγές του An-12. Χρησιμοποιήθηκε σε διάφορους ρόλους, από επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης έως τη μεταφορά οπλισμού.
Kατά τη διάρκεια της σοβιετικής παρουσίας στο Αφγανιστάν, έγινε γνωστό για τον μακάβριο ρόλο του να μεταφέρει πίσω στη Σοβιετική Ένωση και συγκεκριμένα στην Τασκένδη του νεκρούς σοβιετικούς στρατιώτες. Μεταξύ των Σοβιετικών στρατιωτών το αεροσκάφος ήταν γνωστό με το παρατσούκλι «Μαύρη Τουλίπα».
Η εταιρεία Αntonov ιδρύθηκε το 1946 στο Νοβοσιμπίρσκ ως άκρως απόρρητο Σοβιετικό Γραφείο Έρευνας και Σχεδιασμού, με επικεφαλής τον Ολεγκ Αντόνοφ, Ουκρανό μηχανικό που σχεδίαζε κυρίως μεταγωγικά αεροσκάφη. Πήρε, προς τιμήν του, το όνομά του μετά τον θάνατο του Αντόνοφ το 1984.
Μετά την ανεξαρτησία της Ουκρανίας, το 1991 η Αντόνοφ ασχολείται με την πιστοποίηση και την εμπορία των μοντέλων της (τόσο της σοβιετικής εποχής όσο και εκείνων που αναπτύχθηκαν πιο πρόσφατα) στην ελεύθερη αγορά των εμπορικών αεροπλάνων.
Σήμερα η εταιρεία Antonov είναι μια ουκρανική κρατική εταιρεία η οποία επισκευάζει κάποια από τα 6.000 αεροσκάφη της που εξακολουθούν να πετούν σε όλο τον κόσμο, και κυρίως σε πρώην χώρες της Σοβιετικής Ένωσης και σε αυτές του αναπτυσσόμενου κόσμου.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.