Τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri ανακοίνωσαν ότι παρέδωσαν στο Κατάρ την τέταρτη και τελευταία κορβέτα κλάσης «Doha».
Να σημειωθεί ότι τα πλοία του συγκεκριμένου τύπου είναι η βάση ανάπτυξης του κοινού ευρωπαϊκού προγράμματος EPC (European Patrol Corvette), στο οποίο συμμετέχει η Ελλάδα, Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία.
Το «Doha» έχουν μήκος 107 μέτρα, πλάτος 14,7 μέτρα και βύθισμα 4,20 μέτρα, ενώ το εκτόπισμα τους, με πλήρη φόρτο, είναι 3.250 τόνοι.
Η μέγιστη ταχύτητά του είναι 28 κόμβοι (52 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η ακτίνα δράσης είναι 3.500 ναυτικά μίλια (6.482 χιλιόμετρα) με ταχύτητα πλεύσης 15 κόμβους (28 χιλιόμετρα την ώρα) ή 21 ημέρες συνεχόμενης παρουσίας στη θάλασσα.
Το σύστημα πρόωσης θα είναι τύπου CODAD, οι απαιτήσεις επάνδρωσης 112 άτομα και μπορεί να υποστηρίξει ελικόπτερο επιπέδου ΝΗ-90.
Ο συνδυασμός οπλισμού που έχει επιλέξει το Κατάρ είναι ένα πυροβόλο των 76 χιλιοστών, 16 αντιαεροπορικά-αντιβαλλιστικά βλήματα μεγάλου βεληνεκούς Aster-30 της έκδοσης Block.1NT, ένα σύστημα εγγύς προστασίας RAM των 21 θέσεων, οκτώ βλήματα κατά πλοίων MM-40 Block.3 Exocet, δύο πολυβόλα των 30 χιλιοστών σε τηλεχειριζόμενους πύργους Marlin, τορπίλες και τέσσερα συστήματα αυτοπροστασίας Sylena Mk.2.
Οι κύριοι αισθητήρες των πλοίων είναι τα ραντάρ Kronos Naval, το σόναρ τρόπιδας Thesan και το σύστημα διαχείρισης μάχης Athena.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.