ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα...
prodeals

Τεχεράνη: «Ελπίζουμε ότι η Ελλάδα στην πράξη θα απελευθερώσει το ιρανικό δεξαμενόπλοιο»

Δεν έχει αποδοθεί παρά την δικαστική απόφαση

Τεχεράνη: «Ελπίζουμε ότι η Ελλάδα στην πράξη θα απελευθερώσει το ιρανικό δεξαμενόπλοιο»

Νομικές διαδικασίες για την απελευθέρωση των δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων που έχουν καταθέσει οι ιρανικές αρχές βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με ανακοινώσεις του υπουργείου εξωτερικών του Ιράν, η Ελλάδα ετοιμάζει τα απαραίτητα νομικά έγγραφα.

Όπως αναφερουν τα διεθνή ειδησιογραφικά πρακτορεία ο εκπρόσωπος του υπουργείου Saeed khatibzadeh δήλωσε με νόημα ότι «ελπίζουμε ότι η Ελλάδα στην πράξη θα απελευθερώσει το ιρανικό δεξαμενόπλοιο». Και αυτό γιατί ενώ υπάρχει δικαστική απόφαση ανατρέπει απόφαση για την κατάσχεση του δεξαμενόπλοιου “Lara” πρώην “Pegas” αυτό παραμένει στην Κάρυστο.

Και ο λόγος είναι, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ότι στην υπόθεση έχει εμπλακεί εταιρεία με ρυμουλκά από την Κωνσταντινούπολη που ζητά την εξόφλησή της από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του ιρανικού δεξαμενόπλοιου ενώ έχει καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα.

Το “Lara” το οποίο ως ‘Pegas” ήταν αρχικά ρωσικών συμφερόντων και μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο, κρατήθηκε από τις ελληνικές στο πλαίσιο των κυρώσεων κατά της Ρωσίας που έχουν επιβάλλει οι ΗΠΑ. Το Ιράν σε αντίποινα κατάσχεσε με στρατιωτική καταδρομική επιχείρηση τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια. Το “Lara” βρίσκεται ανοιχτά της Καρύστου από τον περασμένο Απρίλιο.

Το δικαστήριο της Χαλκίδας, ζήτησε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία την κατάθεση δύο εγγυητικών επιστολών ύψους 1,4 εκατ. ευρώ και 392.000 ευρώ για να αρθεί η προσωρινή απαγόρευση απόπλου του δεξαμενόπλοιου και να δοθεί ελευθεροπλοία από το Λιμεναρχείο Καρύστου.

Το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έχει κάνει δεκτές τις αντιρρήσεις του πληρεξούσιου δικηγόρου της εταιρείας «saman costar samirom servises construction executive company» και διέταξε την απόδοση του φορτίου πετρελαίου από το μισθωμένο από τις ΗΠΑ δεξαμενόπλοιο «Ice Energy» στο «Lana».

Τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια, το “Delta Poseidon” της Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το “Prudent Warrior” της Polembros του Σπύρου Πολέμη παραμένουν στο αγκυροβόλιο του ιρανικού λιμανιού Bandar Abbas με συνολικό πλήρωμα 49 ναυτικών εκ των οποίων 10 Έλληνες, ένας Κύπριος και 38 Φιλιππινέζοι.

Δίπλα στα ελληνικά πλοία βρίσκεται ένα υπό ιρανική σημαία δεξαμενόπλοιο, το suezmax, Rima (IMO: 9150377),ναυπηγήσεως 1998, διατηρώντας ζεστό το ενδεχόμενο η ιρανική κυβέρνηση να αποφασίσει να μεταφέρει το φορτίο πετρελαίου από τα ελληνικά δεξαμενόπλοια. Το συγκεκριμένο ιρανικό δεξαμενόπλοιο είχε συμμετάσχει και στο παρελθόν και πιο συγκεκριμένα τον περασμένο Νοέμβριο, σε παρόμοια επιχείρηση μεταφοράς φορτίου.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.