Τριάντα χιλιοστά του δευτερολέπτου ήταν η διάρκεια της σύνθλιψης του τουριστικού υποβρυχίου «Titan» και οι επιβάτες πέθαναν χωρίς να προλάβουν να καταλάβουν τίποτε.

Το υποβρύχιο έπαψε να υπάρχει μόλις 500 μέτρα πάνω από τον Τιτανικό.

Κανένα μέτρο ασφαλείας δεν έλαβε και δεν προτίθεται να λάβει η εταιρεία OceanGate  στην οποία ανήκε το τουριστικό υποβρύχιο «Titan» καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος Stockton Rush, ο οποίος χάθηκε και αυτός μαζί με τους άλλους τέσσερις επιβαίνοντες, πίστευε πως… η ασφάλεια είναι σπατάλη!

">

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Stockton Rush, ο Shahzada Dawood και ο γιος του Suleman Dawood, ο Hamish Harding και ο Paul-Henri Nargeolet, έχουν δυστυχώς χαθεί, ανέφερε η εταιρεία, καθώς οι ομάδες έρευνας και διάσωσης ανακάλυψαν συντρίμμια στην περιοχή την Πέμπτη, τα οποία η αμερικανική ακτοφυλακή περιέγραψε ως “συμβατά με μια καταστροφική κατάρρευση του πλοίου”.

Ο Rush δεν έκρυψε την αποστροφή του για τα παραδοσιακά μέτρα ασφαλείας, λέγοντας πέρυσι στο CBS ότι “σε κάποιο σημείο” η ασφάλεια ήταν “καθαρή σπατάλη”.

Στην προηγούμενη συνέντευξη στο Smithsonian, περιέγραψε τη βιομηχανία υποβρύχιων υποβρυχίων ως “εξωφρενικά ασφαλή”.

“Επίσης, δεν έχει καινοτομήσει ή αναπτυχθεί – επειδή έχουν όλους αυτούς τους κανονισμούς”, είπε.

Ο Hagen δήλωσε ότι ο Rush “παίρνει μεγάλα ρίσκα, αλλά τα κάνει όσο πιο προσεκτικά γίνεται”.

Θυμήθηκε τα δικά του ταξίδια: “Έγινε εξαιρετικά σαφές ότι επρόκειτο για ένα πειραματικό και ανεξέλεγκτο σκάφος και ότι θέταμε τη ζωή μας σε κίνδυνο με τη συμμετοχή μας.

“Η λέξη “θάνατος” εμφανιζόταν τρεις φορές στην πρώτη σελίδα του εγγράφου συναίνεσης – αλλά όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, το διαβάζεις και σκέφτεσαι: “Λοιπόν, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί σε μένα”… Αυτή είναι η ανθρώπινη αντίδραση.

Για να είμαι ειλικρινής, κατά την κατάδυση μου υπήρξαν κάποιες στιγμές έντασης όπου πέρασε από το μυαλό μου ότι μπορεί να μην ξαναβγούμε στην κορυφή”.

Η ανάγκη βελτίωσης της οικονομίας των επιχειρήσεων φαίνεται να βρίσκεται πίσω από μια βασική, και άκρως ριψοκίνδυνη, απόφαση σχεδιασμού.

Το προφίλ του Smithsonian ανέφερε ότι ο Rush επέλεξε να κατασκευάσει το Τιτάν από ανθρακονήματα επειδή θα ήταν πολύ ελαφρύτερο, και ευκολότερο και φθηνότερο στη μεταφορά, από μια πιο παραδοσιακή μεταλλική κατασκευή.

Η ασφάλεια του σχεδιασμού από ανθρακονήματα φαίνεται ότι αποτέλεσε σημείο ανάφλεξης στη σχέση μεταξύ της OceanGate και του David Lochridge, του πρώην διευθυντή θαλάσσιων επιχειρήσεων της εταιρείας.

Σε μια νομική αγωγή που κατατέθηκε το 2018 σχετικά με την απόλυσή του από την εταιρεία, οι δικηγόροι του Lochridge δήλωσαν ότι είχε εκφράσει την ανησυχία του για το επίπεδο των δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν στο κύτος από ανθρακονήματα.

Η ομάδα του Lochridge δήλωσε ότι ο Rush επέμενε ότι ένα σύστημα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο στο κύτος θα προειδοποιούσε τους ταξιδιώτες εάν άρχιζε να ραγίζει, δίνοντας αρκετό χρόνο στους επιβαίνοντες να επιστρέψουν με ασφάλεια στην επιφάνεια.