Σε εξέλιξη βρίσκεται το ταξίδι του τούρκικου γεωτρύπανου «ΠΟΡΘΗΤΗΣ» με τελικό προορισμό την Αττάλεια, με το σκάφος να βρίσκεται ανοικτά της Ικαρίας, σε ένα πλού επίδειξης δύναμης και πρόκλησης.

Το στίγμα που έδωσε στις 4.30 μμ το Σάββατο, ήταν στη περιοχή της Ικαρίας και αναμένεται να βρίσκεται ανοιχτά της Αττάλειας μέχρι το βράδυ.

Η περιοδεία του τουρκικού σκάφους στο ανατολικό Αιγαίο δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί τυχαία, αντίθετα διέπεται απο “βαθύ” συμβολισμό, για το πως οι τούρκοι θα το χρησιμοποιήσουν για τα δικά τους σχέδια.

Το νεοαποκτηθέν τούρκικο πλωτό γεωτρύπανο διαφημίστηκε σε υπερθετικό βαθμό από τους Τούρκους σε μια προσπάθεια να δείξουν στο εσωτερικό της χώρας ότι είναι ικανοί να προχωρήσουν σε γεωτρήσεις στη περιοχή και μάλιστα όπως τονίστηκε σε βάθος 2.600 μέτρων!

Ενδεικτικό της προπαγάνδας άλλωστε ήταν και τα όσα είπε ο Τούρκος Υπουργός Ενέργειας Μπεράτ Αλμπαϊράκ στην τελετή «αποχαιρετισμού του γεωτρύπανου» σημειώνοντας ότι από αυτό το καλοκαίρι ξεκινά η διαδικασία γεώτρησης στην Μεσόγειο, ενώ ανέφερε ότι το όνομα «Πορθητής» δόθηκε προκειμένου να αναβιώσουν την ισχυρή κληρονομία της Τουρκίας. Ο Τούρκος Υπουργός ευχήθηκε μια μέρα η Τουρκία να αναζητήσει πετρέλαιο και στο Αιγαίο και τη Θάλασσα του Μαρμαρά.

Οι 4 πιθανές περιοχές των ερευνών

Με δεδομένο ότι η αναφορά είναι για σημείο σε βάθος 2.600 μέτρων ανοικτά της Αττάλειας, η πιο κοντινή ερμηνεία που μπορεί να δοθεί, με βάση και τους ακριβείς βυθομετρικούς χάρτες της περιοχής, είναι η περιοχή ανοικτά του κόλπου Αττάλειας.

Ωστόσο στην περιοχή αυτή το σεισμογραφικό «Μπαρμπαρός» έχει πραγματοποιήσει ελάχιστα σεισμογραφικά, πλην μίας ζώνης στην «νότια πλευρά της περιοχής όπου έγιναν δύο φορές πυκνά σεισμογραφικά. Όμως το ίδιο πυκνά σεισμογραφικά έγιναν δύο φορές και στις περιοχές δυτικά της Πάφου, όπου το θαλάσσιο βάθος είναι επίσης περίπου 2.600 μέτρα.

Το ίδιο βάθος – των 2.600 μέτρων – έχει και περιοχή εντός του τεμαχίου 7 της Κυπριακής ΑΟΖ, στο τμήμα του που «διεκδικεί» η Τουρκία στο οποίο όμως δεν έγιναν καθόλου σεισμογραφικές έρευνες από την Τουρκία, οπότε και είναι αδύνατο να έχει μελετηθεί και εκτιμηθεί ότι υπάρχει σημείο «στόχου» για γεώτρηση.

Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής, στο λιμάνι Αττάλειας, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, δεν έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται οποιεσδήποτε υποστηρικτικές υποδομές – εργοστάσιο λάσπης κ.τ.λ – που είναι απαραίτητα για την υποστήριξη θαλάσσιων γεωτρήσεων μεγάλου βάθους.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!