ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κ.Μητσοτάκης «απειλεί με εκλογές» τους φιλοσαμαρικούς. Πρώτη φορά κάποιος «απειλεί» με... άλμα στο κενό!
prodeals

Φωτό-σοκ: Ο πρώτος τουρκικός πύραυλος SOM-J «φορτώθηκε» στο πρώτο τουρκικό F-35 – Διαταγή Ερντογάν για μαζική προμήθεια

Φωτό-σοκ: Ο πρώτος τουρκικός πύραυλος SOM-J «φορτώθηκε» στο πρώτο τουρκικό F-35 – Διαταγή Ερντογάν για μαζική προμήθεια

Tα ψέμματα τελείωσαν. Οι πρώτες φωτογραφίες – ντοκουμέντο με την τοποθέτηση των τουρκικών βλημάτων κρουζ SOM-J στα τουρκικά F-35 δόθηκαν στην δημοσιότητα με τον Ρ.Τ.Ερντογάν να δίνει διαταγή μαζικής παραγωγής των συγκεκριμένων πυραύλων για τα τουρκικά F-16 αλλά και για τα F-35.

Ο συνδυασμός του SOM-J με τα χαρακτηριστικά stealth του F-35 το καθιστούν ένα πραγματικό όπλο πρώτου αιφνιδιαστικού πλήγματος ικανό να αποδιοργανώσει την εχθρική αεράμυνα και υποδομές.

Όπως αναφέρεται το βλήμα θα έχει εμβέλεια 280 χλμ. με βάρος πολεμικής κεφαλής 150 χλγρ. ενώ οι πρώτες δοκιμές με αφέσεις όπλων θα γίνουν το 2019. Το όπλο θα είναι διαθέσιμο στο block 4.0 των τουρκικών F-35.

Πλέον η Ελλάδα θα πρέπει να αναζητήσει άμεσα λύσεις ενώ όλοι όσοι πέρασαν από τη θέση των Υπουργών Άμυνας, ΓΕΕΘΑ και ΓΕΑ τίθενται προ των ευθυνών τους για τον αφοπλισμό της χώρας.

Λίγες 24ωρα πριν, ανακοινώθηκε η μαζική παραγωγή των τουρκικών πυραύλων κρουζ SOM.

«Υπογράψαμε τη σύμβαση μαζικής παραγωγής πυραύλων κρουζ. Αυξάνουμε τον αριθμό των πυραύλων SOM για λογαριασμό της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας με στόχο την καταστροφή στόχων στην ξηρά και την θάλασσα που είναι κρίσιμοι για την επίτευξη του φάσματος των συστημάτων εχθρικής άμυνας», ανέφερε ο Ismail Demir επικεφαλής της τουρκικής Υποδιεύθυνσης Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM).

O παράγοντας SOM-j

H συμφωνία της Lockheed Martin με την τουρκική εταιρεία Roketsan για την δημιουργία του όπλου υποστρατηγικού πλήγματος SOM-J είναι από τις σημαντικότερες που έχουν γίνει και που αφορούν τον εξοπλισμό των τουρκικών F-35.

Ο SOM-J είναι το πρώτο μη αμερικανικό όπλο το οποίο κάνει χρήση της διασύνδεσης ανοικτής αρχιτεκτονικής (UAI) του F-35 για την αξιοποίηση διαφορετικών οπλικών συστημάτων. Το όπλο χρησιμοποιεί σύστημα GPS το οποίο συμπληρώνεται από ένα αδρανειακό σύστημα πλοήγησης και συστήματος αποθηκευμένου χάρτη ναυτιλίας (TERCOM) τα δεδομένα του οποίου επαληθεύονται με τη χρήση ενός ραδιουψομέτρου.

Στην τελική φάση προσβολής ένα υπέρυθρο σύστημα παρατήρησης συγκρίνει την εικόνα του στόχου με αυτή που υπάρχει αποθηκευμένη στο επεξεργαστή του βλήματος προκειμένου να υπάρξει επιβεβαίωση. Ο υπέρυθρος ερευνητής μπορεί να χρησιμοποιηθεί και κατά την ενδιάμεση ναυτιλία λαμβάνοντας υπέρυθρες εικόνες από διάφορα σημεία ναυτιλίας και συγκρίνοντάς τα με αυτά που πρόκειται να διασχίσει. Η μέθοδος αυτή εφαρμόζεται σε περίπτωση που η λειτουργία του GPS υποβαθμιστεί για διάφορους λόγους.

Ακόμη το βλήμα διαθέτει αμφίδρομη ραδιοζεύξη για την αλλαγή της πορείας του ή του στόχου εάν αυτό καταστεί επιθυμητό.

Σε ότι αφορά την εμβέλεια του όπλου, αρχικά η ανακοινώσιμη εμβέλειά του ανερχόταν στα 182 χλμ. αλλά οι στόχοι όπως τέθηκαν από τον Τούρκο πρόεδρο Ρ.Τ.Ερντογάν το 2011 ανέρχονται στα 2500 χλμ. Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής του ερευνητικού ιδρύματος TUΒITAK το 2011 επιβεβαιώθηκε η ανάπτυξη έκδοσης η οποία θα έφτανε τα 2500 χλμ.

«Το βλήμα δοκιμάζεται τώρα στα 300 χλμ. και δοκιμάστηκε επιτυχώς με ακρίβεια πλήγματος της τάξης των 10 μ. και στη συνέχεια των 5μ. σχεδιάζουμε να ξεκινήσουμε δοκιμές για 500 χλμ. και στη συνέχεια για τα 1500 χλμ. με στόχο τα 2500 χλμ.» είχε πει ο Yücel Altınbaşak.

Το βλήμα φέρει πολεμική κεφαλή 230 χλγρ. και αναπτύσσει ταχύτητα mach 0,94 και φέρεται εντός της αποθήκης οπλισμού του αεροσκάφους.

Ο SOM-J είναι ουσιαστικά μια μικρότερη έκδοση του πυραύλου μακρού πλήγματος αέρος-επιφανείας SOM της Roketsan, με μέγεθος ειδικά για μεταφορά στις εσωτερικές αποθήκες του F-35. Ο SOM έχει ήδη ενσωματωθεί με τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη F-16 block 40 και F-4, ενώ ο SOM-J με ικανότητες ήμι-διάτρησης θωράκισης θα γίνει το εθνικό βλήμα κρουζ αφότου η Άγκυρα εισάγει σε υπηρεσία το αεροσκάφος χαμηλής υπογραφής ραντάρ F-35 στην πολεμική αεροπορία της.

O SOM-J θα συναρμολογείται στην Άγκυρα και θα προσφέρεται στους υπόλοιπους χρήστες του F-35.

Συγκρινόμενος με τον SOM, ο κορμός του πυραύλου και το ωφέλιμο φορτίο του SOM-J έχουν συρρικνωθεί, αλλά η εμβέλεια των περίπου 100 ναυτικών μιλίων παραμένει η ίδια, ανέφερε η Roketsan.

«Στόχος της Τουρκίας είναι η ανάπτυξη μιας έκδοσης του βλήματος SOM (Satha Atılan Orta Menzilli Mühimmat) μέγιστου βεληνεκούς 800 χιλιομέτρων. Έχουμε ήδη αναπτύξει τον SOM με 250 χιλιόμετρα [σ.σ. βεληνεκές]. Ο επόμενος στόχος είναι να φτάσουμε τα 800 χιλιόμετρα βεληνεκές. Δουλεύουμε ήδη πάνω σ’ αυτό», δήλωσε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας, Nurettin Canikli.

Υπενθυμίζουμε ότι τα πρώτα επτά βλήματα της βελτιωμένης έκδοσης SOM-B1 παραδόθηκαν στην τουρκική Αεροπορία (THK) τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ στα μέσα του περασμένου Μαρτίου ξεκίνησαν οι δοκιμές της έκδοσης SOM-Β2, οι οποίες έγιναν από μαχητικά F-16 Block.40 της 401 Μοίρας (401 Filo).

To SOM είναι βλήμα τεχνολογίας cruise, ικανό να εκτοξευθεί από τον αέρα, την θάλασσα και την ξηρά. Το βλήμα αναπτύχθηκε από τις εταιρίες TUBITAK SAGE (σχεδίαση και ανάπτυξη) και Roketsan (παραγωγή και εμπορική προώθηση) με ίδια μέσα.

Η ανάπτυξη του ξεκίνησε το 2006 και ολοκληρώθηκε το 2011. Είναι βλήμα προσβολής κινούμενων και σταθερών στόχων σε μέγιστες αποστάσεις άνω των 185 χιλιομέτρων (έκδοση SOM-A, η οποία προσβάλει στατικούς στόχους με τη χρήση συντεταγμένων στην τερματική φάση) ή σε αποστάσεις έως 250 χιλιόμετρα (έκδοση SOM-B1).

Η έκδοση SOM-B1 μπορεί να προσβάλει στατικούς και κινούμενους στόχους με τη χρήση υπέρυθρου συστήματος στην τερματική φάση (αμφότερες οι εκδόσεις φέρουν πολεμική κεφαλή υψηλής εκρηκτικότητας).

Σε εξέλιξη, σε φάση δοκιμών, βρίσκεται η ανάπτυξη της έκδοσης SOM-B2 η οποία θα ενσωματώνει διπλή πολεμική κεφαλή για την προσβολή στρατηγικών και καλά προστατευμένων στόχων.

Στην έκδοση SOM-J το βλήμα έχει ποιο συμπαγή σχεδίαση, αναδιπλούμενα πτερύγια και προωθητικό κινητήρα για καλύτερα πτητικά χαρακτηριστικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλες τις εκδόσεις του το SOM ενσωματώνει σύστημα ζεύξης δεδομένων (Data-Link) για ανανέωση δεδομένων εν πτήση. Σε τουρκική υπηρεσία τα βλήματα SOM-A/-B1 εξοπλίζουν, ήδη από το 2012 και 2018 αντίστοιχα, τα αεροσκάφη F-16 Fighting Falcon και F-4E 2020 της THK.

Ο SOM είναι ένα πραγματικό πρόβλημα για την Ελλάδα και την άμυνα μας, διότι πρόκειται για ένα βλήμα, το οποίο η Τουρκία μπορεί να εντάξει σε υπηρεσία μαζικά και όποτε θέλει, αφού αποτελεί εγχώρια ανάπτυξη, άρα δεν υπόκειται στην καλή ή κακή θέληση του προμηθευτή.

Η πρόθεση ανάπτυξης της έκδοσης με βεληνεκές 800 χιλιόμετρα εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο πλήρους απεξάρτησης της Τουρκίας, στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας.

Σε περίπτωση επιτυχούς κατάληξης η Τουρκία θα έχει στο οπλοστάσιο της ένα βλήμα ανάλογο των αμερικανικών AGM-158C JASSM-ER μέγιστου βεληνεκούς περί των 1.000 χιλιομέτρων.​

Ο τουρκικός οργανισμός αμυντικής βιομηχανίας και προμηθειών SSM ανακοίνωσε ότι συνεχίζονται οι εργασίες ανάπτυξης του βλήματος cruise SOM-J για την πιστοποίησή του στο F-35, ενώ παρέχει και σχετική εικόνα πως θα είναι τοποθετημένος στην αποθήκη οπλισμού του αεροσκάφους.

Δείτε το βίντεο της LM

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.