Τελεσίγραφο στο Ισραήλ έστειλε η Αγκυρα λέγοντας πως η “απάντηση στο ισραηλινό ραντάρ της Κρήτης θα είναι άμεση, με στοχοποίηση της περιοχής με Bora και δημιουργία νέων βάσεων”.
Σε περίπτωση που το Ισραήλ τολμήσει να εγκαταστάσει “mega” ραντάρ στην Κρήτη τότε θα στοχοποιηθεί η περιοχή με βαλλιστικούς πυραύλους Bora ενώ θα δημιουργηθούν νέες αεροναυτικές βάσεις τονίζουν οι Τούρκοι.
“Είναι ξεκάθαρο πως η ενεργειακή συμμαχία Ελλάδας-Ισραήλ μετατρέπεται σε στρατιωτική. Συνεπώς πρέπει να απαντήσουμε σε κάθε προσπάθεια να ελέγξουν το Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο Ελλάδα και Ισραήλ” αναφέρει Τούρκος αναλυτής και προσθέτει:
Ο Ρ.Τ.Ερντογάν και ο Υπουργός Άμυνας μας το είπαν ξεκάθαρα, δεν θα επιτρέψουμε τετελεσμένα ούτε στο Αιγαίο ούτε στην ανατολική Μεσόγειο. Εχουμε την δύναμη να προστατέψουμε τα συμφέροντα μας όπως έδειξε και η “Γαλάζια Πατρίδα'”
Η Ελλάδα δημιουργεί συμμαχίες με την Κύπρο, την Αίγυπτο, την Ιταλία, την Γαλλία, τις ΗΠΑ ενώ μαζί με το Ισραήλ θέλει να εγκαταστήσει στρατιωτική βάση ραντάρ στην Κρήτη.
Περιμένουμε να δούμε αν το Ισραήλ θα υλοποιήσει το σχέδιο αυτό κατά της Τουρκίας. Περιμένουμε την επίσημη αναγγελία για το ραντάρ.
Εάν το Ισραήλ το παραδεχτεί, θα φανεί για πρώτη φορά ότι είναι μέρος ενός σχεδίου που στόχο έχει να απειλήσει την Τουρκία στο Αιγαίο και η Τουρκία θα πρέπει να απαντήσει.
Σε μια τέτοια περίπτωση η εγκατάσταση πυραύλων βαλλιστικών πυραύλων Bora πάνω από την Κρήτη ή τη Σύμη ή εγκατάσταση αερο-ναυτικής βάσης στα Κατεχόμενα είναι απαραίτητη.
Μπορούμε να μεταφέρουμε αντιαεροπορικά συστήματα, “έξυπνα” πυρομαχικά πυροβολικό και πυραύλους κρουζ στα Κατεχόμενα” τονίζει.
Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, η Τουρκία έχει διάφορες επιλογές, όπως η εγκατάσταση Bora στη βάση Ακσάζ (πάνω από τη Ρόδο) που βρίσκεται πιο κοντά στην Κρήτη ή στη βάση Ντάτσα στο Αιγαίο (πάνω από τη Σύμη).
Στις εναλλακτικές περιλαμβάνεται και η εγκατάσταση πυραύλων και αντιαεροπορικών συστημάτων στα Κατεχόμενα, που θα στοχεύουν τις ξένες βάσεις -όπως λένε οι Τούρκοι- οι οποίες προγραμματίζεται να εγκατασταθούν στο νότιο μέρος της Κύπρου.
Oπως αποκάλυψε χτες το pronews.gr, η Τουρκία προχώρησε σε εκτόξευση βαλλιστικού πυραύλου Bora χωρίς όμως να διευκρινίζεται η έκδοση του πυραύλου αφού αν και ο πύραυλος Bora-1 έχει τεθεί σε υπηρεσία από το 2017 με συνολικά 50 πυραύλους να έχουν παραδοθεί στον Τουρκικό στρατό η κρατική εταιρεία ROKETSAN αναπτύσσει και μια δεύτερη έκδυση του πυραύλου την Bora-2.
Η συγκεκριμένη έκδοση έχει μήκος 8 μέτρα σε σχέση με τα 7,2 μέτρα του Bora-1, διάμετρο 800 χλστ σε σχέση με τα 600 χλστ της παλαιότερης έκδοσης και εμβέλεια 500-800 χλμ σε σχέση με τα 300 χλμ. της αρχικής έκδοσης.
Bora füzemiz 280 km uzaklıktaki hedefini noktasal hassasiyetle vurdu. pic.twitter.com/DxRHQ2WruS
— İsmail Demir (@profismaildemir) December 20, 2018
Και νέα απόπειρα πρόκλησης κρίσης από «Μπαρμπαρός»
Νέα προσπάθεια της Τουρκίας να προκαλέσει κρίση μέσω του «Μπαρμπαρός» έπεσε στο κενό το βράδυ της Πέμπτης, που αποτελούσε προφανώς προσπάθεια «απάντησης» τόσο στα αποτελέσματα της Τριμερούς στο Ισραήλ, όσο και σε συνέχεια της σκληρής στάσης του Υπουργού Eξωτερικών της Τουρκίας με τον Έλληνα υπουργό.
Συγκεκριμένα, το βράδυ της Πέμπτης, το «Μπαρμπαρός», αφού πρώτα άλλαξε πορεία και επιτάχυνε –κάτι που δεν συνάδει με την πραγματοποίηση σεισμογραφικών ερευνών– έφτασε σε απόσταση περίπου 14 ναυτικών μιλίων από τις ακτές της Λεμεσού, ζήτησε μέσω ασυρμάτου, από δύο πετρελαιοφόρα που βρίσκονταν στα ανοικτά της Κύπρου, να μετακινηθούν γιατί εμπόδιζαν δήθεν την πορεία του. Να σημειωθεί ότι του «Μπαρμπαρός» προπορευόταν το τουρκικό συνοδευτικό «Tanux-1» και ακολουθούσε δεύτερο συνοδευτικό πλοίο, το «Apollo Moon».
Η προειδοποίηση για μετακίνηση, έγινε προς δύο πετρελαιοφόρα –ένα μεγάλο και ένα μικρότερο– που πραγματοποιούσαν μεταφόρτωση πετρελαιοειδών από το ένα προς το άλλο πετρελαιοφόρο. Βρίσκονταν σε περιοχή ελάχιστα εκτός των χωρικών υδάτων της Κύπρου, στο ύψος των ακτών Βασιλικού–Ζυγίου. Πρόκειται για θαλάσσια περιοχή όπου, λόγω σχετικά ευνοϊκών καιρικών συνθηκών, γίνονται πολύ συχνά τέτοιες θαλάσσιες εργασίες, δηλαδή μεγάλα τάνκερ μεταφορτώνουν σε μικρότερα, χωρίς επιπλέον κόστος, τέλη κ.τ.λ. επειδή βρίσκονται εκτός χωρικών υδάτων.
Οι αξιωματικοί του «Μπαρμπαρός» επικαλέστηκαν μάλιστα στο μήνυμά τους, την παράνομη τουρκική Navtex, που «δεσμεύει» τμήμα του τεμαχίου 7, μεγάλο μέρος του τεμαχίου 8 και μικρό του τεμαχίου 1 της ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας για την περίοδο 26 Ιανουαρίου–26 Μαΐου.
Οι καπετάνιοι των δύο τάνκερ, απάντησαν πως δεν μπορούν να μετακινηθούν, εξηγώντας ότι βρίσκονται σε διαδικασία μεταφοράς υγρών καυσίμων μεταξύ τους.
Η ανάλυση των δεδομένων του «Μπαρμπαρός» δείχνει σαφώς ότι επρόκειτο για σκόπιμη πρόκληση που απέτυχε, χωρίς να αποκλείονται επαναλήψεις της.
Αυτό γίνεται φανερό, πρώτο από το γεγονός ότι η προσπάθεια παρεμπόδισης της ναυσιπλοΐας, όπως και η πλεύση του «Μπαρμπαρός» για να δείξει ότι κινείται στην περιοχή, έγινε εκτός της παράνομα δεσμευμένης περιοχής που πραγματοποιεί σεισμογραφικά.
Η ταχύτητα που διατηρεί το «Μπαρμπαρός» κατά την διενέργεια σεισμογραφικών, είναι σταθερή και κυμαίνεται, ανάλογα και με την ταχύτητα και φορά των ανέμων, από 4,5 έως 5 κόμβους.
Αλλά το απόγευμα, την ώρα που εξερχόταν και της περιοχής «δέσμευσης» για σεισμογραφικά, κατευθυνόμενο από βορρά προς νότο, δηλαδή με κατεύθυνση τις νότιες ακτές της Κύπρου, δοκίμασε να αυξήσει ταχύτητα μέχρι και 15 κόμβους, προφανώς για να βρεθεί πιο γρήγορα κοντά στα τάνκερ και να επικαλεστεί παρεμπόδιση.
Μετά την λήψη της απάντηση ότι τεχνικά ήταν αδύνατη η μετακίνηση των δύο τάνκερ λόγω της μεταφοράς πετρελαίου από το ένα στο άλλο, το «Μπαρμπαρός», μείωσε άμεσα και δραστικά την ταχύτητα πλεύσης του, μέχρι που σε κάποια στιγμή το σεισμογραφικό σταμάτησε. Επίσης, ακολούθησαν αυξομειώσεις ταχύτητας πλεύσης που δεν συνάδουν με τα συνήθη δεδομένα στην πραγματοποίηση σεισμογραφικών.
Στον χάρτη (1), με κόκκινο χρώμα σημειώνεται η περιοχή δέσμευσης της παράνομης τουρκικής «Navtex». Με γαλάζιο χρώμα σημειώνεται η πορεία του «Μπαρμπαρός» τις προηγούμενες εβδομάδες και με λευκό χρώμα τις τελευταίες μέρες. Είναι φανερό ότι στην περιοχή που καταγράφηκε η απόπειρα παρενόχλησης και πρόκλησης το απόγευμα της Πέμπτης, ήταν εκτός ακόμα και από την περιοχή της παράνομης δέσμευσης της οποίας έγινε επίκληση από τους αξιωματικούς του τουρκικού σεισμογραφικού. Αυτό δείχνει ότι επρόκειτο για εκτός σχεδίου πλεύση, με μοναδικό σκοπό την προσέγγιση των δύο τάνκερ, ώστε να δηλώσει παρουσία και να προκαλέσει. Επίσης, είναι φανερό ότι ήταν η πιο κοντινή πλεύση αυτής της περιόδου, στις νότιες ακτές της Κύπρου.
Στον χάρτη «2», γίνεται φανερό το γεγονός ότι το «Μπαρμπαρός» έφτασε μέχρι τα όρια των χωρικών υδάτων, ενώ η πλεύση καμία σχέση δεν είχε με την πραγματοποίηση σεισμογραφικών, ενώ στον χάρτη «2α» φαίνεται ξεκάθαρα η αλλαγή της πορείας που ακολουθούσε το σεισμογραφικό, προφανώς λόγω οδηγιών να προχωρήσει σε απόπειρα πρόκλησης κρίσης.
Πολλά πραγματικά στοιχεία της ταχύτητας πλεύσης του υπό τουρκική σημαία σεισμογραφικού, αποδεικνύουν ότι επρόκειτο για σκόπιμη και προφανώς συνδεδεμένη με την τουρκική προσπάθεια αντίδρασης στην Τριμερή με την παρουσία των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, ο πίνακας «3» δείχνει την ταχύτητα του «Μπαρμπαρός», από το απόγευμα της Πέμπτης μέχρι τα ξημερώματα της χθεσινής μέρας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.