Αυτό είναι το πρώτο δείγμα των «στοχευμένων μέτρων» κατά της Τουρκίας, και αφορά την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για παράδοση εννέα υπερσύγχρονων σκαφών στην τουρκική Ακτοφυλακή. Τη στιγμή που η τουρκική προκλητικότητα έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο και η ΕΕ υποτίθεται την καταδικάζει, προσφέρει απλόχερα στην Τουρκία άλλη μία ενίσχυση της ναυτική δύναμης.
Η ολλανδική Damen ανακοίνωσε πρόσφατα την πώληση εννέα σκαφών διάσωσης Damen SAR 1906 στην τουρκική Ακτοφυλακή. Η συμφωνία για την προμήθεια των σκαφών υπογράφηκε στα γραφεία του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης στην Άγκυρα, ενώ η ναυπήγηση των σκαφών θα γίνει στο ναυπηγείο που διατηρεί στην Αντάλεια (Αττάλεια) της Τουρκίας.
Η Τουρκική Ακτοφυλακή, που υποτίθεται ότι επιτηρεί τις τουρκικές ακτές προκειμένου να εμποδίζει την αποστολή χιλιάδων ψυχών με λαστιχόβαρκες στα ελληνικά νησιά, παρέλαβε έξι σκάφη αυτού του τύπου μέσα στο 2017, μετά την υπογραφή σχετικής συμφωνίας του 2016.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ολλανδικής εταιρείας:
«Χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτά τα 19μετρα σκάφη θα προστεθούν στα έξι σκάφη της ίδιας τάξης που παραγγέλθηκαν το 2016, και τα οποία παραδόθηκαν στην τουρκική Ακτοφυλακή το επόμενο έτος. Οι πρώτες δύο από τις νέες παραγγελίες θα παραδοθούν το καλοκαίρι του 2020, ενώ οι υπόλοιπες επτά θα τεθούν σε λειτουργία τους επόμενους 12 μήνες. Τα υπερσύγχρονα σκάφη θα κατασκευαστούν με τις ίδιες προδιαγραφές με τους προκατόχους τους με κάποια πρόσθετη ρύθμιση και θα λειτουργούν υπό τον πλήρη έλεγχο της τουρκικής ακτοφυλακής για να υποστηρίξουν τις συνεχιζόμενες μεταναστευτικές επιχειρήσεις διάσωσης.
Η κατασκευή των σκαφών θα πραγματοποιηθεί στα ναυπηγεία Damen Antalya, στην Τουρκία. Βρίσκεται στην ελεύθερη ζώνη της Αττάλειας και έχει πραγματοποιήσει σημαντικές εξαγωγές από την ίδρυσή της το 2013, αφού έχει παραδώσει σε διεθνείς πελάτες περισσότερα από 70 σκάφη που κυμαίνονται από ταχύπλοα σκάφη 10 μέτρων μέχρι ταχύπλοα RoRo 80 μέτρων. Το ναυπηγείο διαθέτει σήμερα 360 τοπικούς υπαλλήλους και κατά μέσο όρο 200 υπεργολάβους που εργάζονται επί τόπου ανά πάσα στιγμή. Ο διευθύνων σύμβουλος του ναυπηγείου Auke van der Zee, ο οποίος είναι ο μόνος αλλοδαπός μεταξύ των Τούρκων συναδέλφων του, σημειώνει: «Διατηρήσαμε τις υποσχέσεις μας να παραδώσουμε το σύνολο των σκαφών SAR 1906 για την πρώτη φάση όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ανταποκρινόμενοι στην ανάγκη των συνεχιζόμενων επιχειρήσεων διάσωσης μεταναστών και είμαστε αφοσιωμένοι στο να κάνουμε το ίδιο για αυτή τη δεύτερη φάση».
«Είμαστε τόσο περήφανοι και χαρούμενοι που λαμβάνουμε μια ακόμα σύμβαση από τον πελάτη μας», πρόσθεσε ο Boran Bekbulat της Damen. «Η συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων στην πρώτη φάση ήταν πολύ επιτυχημένη. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που θα συνεργαστούμε και πάλι για να κάνουμε μια νέα ιστορική επιτυχία από κοινού».
Τα σκάφη SAR 1906, διαθέτουν καρίνα κατασκευασμένη από αλουμίνιο και υπερκατασκευή από σύνθετα υλικά. Η μέγιστη ταχύτητα πλεύσης που μπορούν να αναπτύξουν, ανέρχεται σε 33 κόμβους και η ακτίνα τους φτάνει τα 300 περίπου ναυτικά μίλια.
Αυτά να ληφθούν υπόψιν από όσους θεωρούν ότι η Ευρώπη είναι διατεθειμένη να προστατεύσει τα ελληνικά νησιά και την ελληνική επικράτεια, είτε από την αθρόα εισροή λαθρομεταναστών, είτε από τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις. Η ελληνική πολιτική ηγεσία φυσικά δεν έθεσε το θέμα και αρκείται στα «λόγια του αέρα» των Ευρωπαίων.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.