Δύο συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου, εγχώριας ανάπτυξης και παραγωγής που χρησιμοποίησε η Τουρκία στην Συρία, το σύστημα υποκλοπών και παρεμβολών KORAL της Aselsan και το αερόχημα ΑΝΚΑ-Ι, προβληματίζουν τα ελληνικά στρατιωτικά Επιτελεία.
Το σύστημα υποκλοπών και παρεμβολών KORAL παραδόθηκε στον τουρκικό Στρατό το 2015 μετά από 6 χρόνια ανάπτυξης και δοκιμών και το 2018 χρησιμοποιήθηκε στις επιχειρήσεις του Αφρίν κατα των Κούρδων αλλά και για την καταγραφή των ηλεκτρονικών εκπομπών των ρωσικών και συριακών Ενόπλων Δυνάμεων.
Σύμφωνα με ανοικτές πηγές το σύστημα υποκλοπών και παρεμβολών KORAL αποτελείται από τέσσερα οχήματα-συστήματα ηλεκτρονικής υποστήριξης και ένα σύστημα ηλεκτρονικής επίθεσης. Το σύστημα KORAL αποτελείται από το υποσύστημα μέτρων ηλεκτρονικής υποστήριξης ραντάρ (Radar Electronic Support) KORAL ED και το υποσύστημα ηλεκτρονικής επίθεσης/παρεμβολών ραντάρ (Radar Electronic Attack) KORAL ET.
Το υποσύστημα KORAL ED, είναι σπονδυλωτής σχεδίασης και αρχιτεκτονικής πολλαπλών δεκτών. Λόγω της δυνατότητας λειτουργίας σε ευρεία ζώνη συχνοτήτων και μεγάλης χωρικής κάλυψης σε συνδυασμό με τη δυνατότητα μετρήσεων υψηλής παραμετρικής ακρίβειας (RF, PRI, PW, DOA) το KORAL ED είναι ικανό να διαχειριστεί τόσο παραδοσιακές όσο και αναδυόμενες απειλές, με αυτόματη αναγνώριση αυτών και ταχεία αντίδραση.
Το επίσης σπονδυλωτής σχεδίασης υποσύστημα KORAL ET, που ενσωματώνει ψηφιακό δέκτη, γεννήτρια παρεμβολών και ψηφιακή μνήμη ραδιοσυχνοτήτων, χρησιμοποιεί πολλαπλές τεχνικές παρεμβολής και παραπλάνησης και είναι αποτελεσματικό τόσο κατά των παραδοσιακών όσο και των αναδυόμενων απειλών. Επίσης, στον εξοπλισμό του συστήματος μπορούν να προστεθούν συστήματα σχεδιασμού αποστολής (Mission Planning) και εργαλείο ανάλυσης αποστολής (Mission Analysis Tool).
Τo KORAL έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να επιχειρεί σε ηλεκτρομαγνητικά κορεσμένα περιβάλλοντα επιτυγχάνοντας εντοπισμό και γεωγραφικό προσδιορισμό της απειλής με μεγάλη ακρίβεια. Το σύστημα KORAL αξιοποιεί τροχοφόρα οχήματα 8χ8 και μπορούν να αναπτυχθούν σε απόσταση 500 μ. το ένα από το άλλο και να επικοινωνούν με δίκτυο οπτικών ινών. Το σύστημα εντοπίζει εκπομπές ραντάρ στην συχνότητα S (2.3GHz/gigahertz έως 2.5GHz/2.7GHz έως 3.7GHz) και Ka (33.4GHz έως 36GHz).
Από την άλλη πλευρά ο παρεμβολέας του συστήματος έχει εμβέλεια 150 χλμ και μπορεί να λειτουργήσει σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος από -30ο Κελσίου έως +50ο βαθμούς Κελσίου και ποσοστό υγρασίας 95%.Όπως αναφέρουν πηγές, η κύρια αποστολή του συστήματος είναι η παρεμβολή ναυτικών ραντάρ και συστημάτων ραντάρ ελέγχου πυρός αντιαεροπορικών πυραύλων από την ακτογραμμή, ραντάρ αεροσκαφών, ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης τοποθετημένων σε αεροσκάφη, χερσαίων ραντάρ αεράμυνας και ελέγχου πυρός αντιαεροπορικών συστημάτων.
Με βάση αυτά τα στοιχεία το τουρκικό σύστημα δεν είχε κάποια απτή αποστολή στην επιχείρηση στην βόρεια Συρία αφού οι Κούρδοι δε διαθέτουν ανάλογα συστήματα, όμως το σύστημα KORAL ενδεχομένως να χρησιμοποιήθηκε για την παρεμβολή του ρωσικού ραντάρ αντιπυροβολικού τύπου 1L271 Aistyonok της εταιρείας Almaz-Antey του Συριακού Στρατού το οποίο επιχειρεί στην βόρεια Συρία και λειτουργεί στη συχνότητα X (8.5GHz έως 10.68GHz). Επιπλέον το τουρκικό σύστημα ενδεχομένως χρησιμοποιήθηκε και κατά των ραντάρ αεράμυνας της Συριακής Αεροπορίας.
Όσον αφορά το δεύτερο σύστημα το αερόχημα ΑΝΚΑ-Ι πρόκειται για την εξειδικευμένη έκδοση του γνωστού αεροχήματος ΑΝΚΑ η οποία είναι εξοπλισμένη με πληθώρα υποσυστημάτων για την πραγματοποίηση υποκλοπών. Πιο αναλυτικά το αερόχημα είναι εξοπλισμένο με υποσυστήματα ELINT, COMINT, καθώς πλευρικές κεραίες ραντάρ SAR.
Οι αισθητήρες του αεροχήματος καλύπτουν εύρος συχνοτήτων 30 megahertz έως 3 gigahertz ενώ οι κεραίες του μπορούν να εντοπίσουν το γεωγραφικό στίγμα των ηλεκτρομαγνητικών εκπομπών του αντιπάλου.
Οι Τούρκοι χρησιμοποίησαν το ΑΝΚΑ-Ι για τον εντοπισμό των εκπομπών των ασυρμάτων εμπορικού τύπου και των κινητών τηλεφώνων τν στελεχών των Κουρδικών στρατιωτικών δυνάμεων συμβάλλοντας στην στοχοποίηση τους από το πυροβολικό. Το νέο αερόχημα μπορεί να ίπταται για 18 ώρες, με μέγιστη ταχύτητα 217 χλμ/ώρα σε επιχειρησιακό ύψος 35.000 ποδών. Αναφορικά με την εμβέλεια του Anka-I η επιχειρησιακή του εμβέλεια φτάνει τα 200 χλμ με συνολική εμβέλεια 4.600 χλμ.