ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Να πούμε «Ευτυχές το Νέο Έτος» τώρα που πέρασαν τα Χριστούγεννα; Εμείς θα το πούμε, αλλά θα είναι «Ευτυχές» για το 90% των πολιτών;
prodeals

Αδιανόητο: Η Ελλάδα χρηματοδότησε την κατασκευή 57 ειδικών τουρκικών τεθωρακισμένων – Στον Έβρο τα πρώτα 27 (upd)

Αδιανόητο: Η Ελλάδα χρηματοδότησε την κατασκευή 57 ειδικών τουρκικών τεθωρακισμένων – Στον Έβρο τα πρώτα 27 (upd)

Μπορεί να ακούγεται τρελό αλλά είναι απόλυτα αληθινό, η Ελλάδα χρηματοδότησε την Τουρκία για την κατασκευή από την εγχώρια βιομηχανία 57 υπερσύγχρονων τεθωρακισμένων οχημάτων διοίκησης κι ελέγχου εκ των οποίων τα 27 ήδη αναπτύχθηκαν στον Έβρο, ενώ ακολουθούν και τα υπόλοιπα.

Πρόκειται για τα οχήματα ATEŞ τα οποία είναι τύπου Hizir της Katmerciler με συστήματα επιτήρησης της Aselsan. Η Παραγωγή τους ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2018.

Η αδιανόητη αυτή εξέλιξη ήρθε ως αποτέλεσμα ενός προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη προστασία των συνόρων της Τουρκίας και την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης, στο οποίο η Ελλάδα συμμετείχε με εθνικούς πόρους!

Το κόστος των οχημάτων αυτών καλύπτεται κατά 75%(!) από κονδύλια της ΕΕ. Με λίγα λόγια ο Έλληνας φορολογούμενος χρηματοδοτεί τις… εξοπλιστικές ανάγκες της Τουρκίας.

Φυσικά η Τουρκία δεν τα χρησιμοποιεί για να επιτηρεί τα σύνορα (αφού εκατοντάδες παράνομοι μετανάστες περνούν καθημερινά από τον Έβρο), αλλά τα προορίζει για να τα χρησιμοποιήσει εναντίον του ελληνικού Στρατού.

Εκτός αν μας πει κάποιος ότι περιμένουν να δεχτούν πυρά από τους λαθρομετανάστες άρα γι’ αυτό έχουν τοποθετήσει με ελληνική συγχρηματοδότηση σύστημα ανίχνευσης προέλευσης πυρών ή περιμένουν οι «δικοί τους» διακινητές να τους βάλουν νάρκες γι’ αυτό έχουν βάλει και αντιναρκική προστασία.

Η Aselsan παρέχει το λογισμικό λειτουργίας του συστήματος, το ραντάρ επιτήρησης, τον ηλεκτροπτικό αισθητήρα, το σύστημα εντοπισμού πυρών, και τα συστήματα επικοινωνιών. Το Hizir είναι όχημα 4 x 4, κατηγορίας MRAP (Mini-Resistance Armor Protected), το οποίο μπορεί να κατασκευαστεί σε διαφορετικές διαμορφώσεις και εκδόσεις. Στην βασική έκδοση μεταφοράς προσωπικού το όχημα μπορεί να μεταφέρει συνολικά εννέα (9) άτομα.

Είναι εφοδιασμένο με κινητήρα της Cummins, έξι κυλίνδρων, 8.900 κυβικών εκατοστών, συνολικής ισχύος 400 ίππων στις 2.100 στροφές το λεπτό. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 110 χιλιόμετρα την ώρα και εμβέλεια 700 χιλιόμετρα.

Η τραγωδία είναι ότι δεν έχει χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ ούτε με ένα ευρώ ελληνικό πρόγραμμα που να συνεισφέρει ουσιαστικά κι άμεσα στην άμυνα της χώρας, ενώ στις ΜΚΟ έχουν διατεθεί σχεδόν 2δισ. ευρώ!

Το να σημειώσουμε ότι ενώ η ΕΕ μπορεί και χρηματοδοτεί την Τουρκία για τέτοια προγράμματα και μάλιστα χρηματοδοτεί την παραγωγή της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, εμείς δεν έχουμε κάνει χρήση αντίστοιχου προγράμματος για την απόκτηση οχημάτων επιτήρηση των δικών μας χερσαίων συνόρων, όχι μόνο στη Θράκη, αλλά και στα βόρεια σύνορα μας (Βουλγαρία, Σκόπια, Αλβανία) είναι μία μικρή λεπτομέρεια.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.