Aπό την αρχή και έγκαιρα το pronews.gr είχε ενημερώσει για την μεταφορά μισθοφόρων και οπλικού φορτίου από την Τουρκία στο κατεχόμενο από το φιλοτουρκικό καθεστώς της Τρίπολης μέρος της Λιβύης, με χρήση του FIR Aθηνών, που σημαίνει ότι η Ελλάδα είχε την δυνατότητα να εμποδίσει την αποστολή δυνάμεων οι οποίες δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στα ελληνικά εθνικά συμφέροντα στηρίζοντας την «αναγνωρισμένη» λιβυκή κυβέρνηση η οποία υπέγραψε με την Άγκυρα συμφωνία αρπαγής της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Όπως φαίνεται η ζημιά έγινε διαμέσου μιας… λιβυκής εταιρείας ονόματι Buraq Air. Η εταιρεία εκτελεί δρομολόγια με αεροσκάφη Boeing 737-8GK από την Τρίπολη στην Κωνσταντινούπολη και αντιστρόφως σε ημερήσια βάση όπως φαίνεται και από την καταγεγραμμένες πτήσεις.
Οι άλλοι προορισμοί που έχει προς το παρόν η μικρή λιβυκή εταιρεία είναι η Τύνιδα, το Τομπρούκ και άλλες δύο πόλεις στην Τυνησία.
Όμως σύμφωνα με το Flightradar24, τα αεροσκάφη της εταιρείας ακολουθούν μια διαδρομή από και προς την Κωνσταντινούπολη, διάρκειας τριών περίπου ωρών, ενώ θα μπορούσαν πετώντας εντός και όχι κοντά στα όρια του FIR Αθήνας να την συντομεύσουν κατά 45 τουλάχιστον λεπτά!
Η πτήση BRQ116 προσγειώθηκε στη Μισράτα, ενώ είχε δηλώσει ως αεροδρόμιο προορισμού στο σχέδιο πτήσης του το αεροδρόμιο της Τρίπολης.
Όλως τυχαίως η Μισράτα είναι βασικό προπύργιο του GNA και κρατάει την Τρίπολη από το να πέσει στα χέρια των δυνάμεων του στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ τελειώνοντας οριστικά τον λιβυκό εμφύλιο.
Aυτό μάλιστα όπως φαίνεται στην εικόνα έγινε δύο φορές στις 4 και στις 6 Ιανουαρίου.
Το αεροσκάφος της Buraq Air (ένα Β787-800 στη συγκεκριμένη περίπτωση) πέταξε από την Κωνσταντινούπολη στη Μισράτα, μέσω των FIR Λευκωσίας, Αθηνών και Μάλτας όπως φαίνεται στο flightradar24
Είναι γνωστό πως ήδη έχουν μεταφερθεί τζιχαντιστές Τουρκμένοι από την Συρία στην Λιβύη όπου και στήριξαν καίρια το φιλοτουρκικό καθεστώς. Συνεπώς από την Τουρκία (όλως τυχαίως πάλι) μπορούν να μεταφερθούν καθημερινά στη Λιβύη επιβάτες και φορτίο.
Αυτό έχει συνέπειες στο να υπάρχει σημαντική καθυστέρηση στην πτώση της Τρίπολης στις δυνάμεις του LNA και όσο ο GNA «αγοράζει» χρόνο, τόσο είναι πιθανό το ενδεχόμενο η Τουρκία να καταφέρει να κρατήσει εν ζωή το καθεστώς της Τρίπολης, γιατί «ουδέν μονιμότερον εκ του προσωρινού».
Το πρόβλημα είναι πως ούτε η Αίγυπτος και φυσικά ούτε η Ελλάδα «θορυβήθηκαν» από τα συμβάντα αυτά και επιτρέπουν να συνεχίζονται οι «ύποπτες» πτήσεις αγνοώντας στην Αθήνα ότι οι Τουρκμένοι τζιχαντιστές με κάποιο τρόπο έφτασαν στην Λιβύη και σίγουρα όχι κολυμπώντας και ούτε πετώντας με αερόστατα σαν τον Φιλέα Φογκ στον «Γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες».
Λίγο πριν την λήξη του προηγούμενου έτους το pronews.gr έγραφε:
«Κλειστό θα είναι το FIR Αθηνών για την διέλευση οπλισμένων τουρκικών μαχητικών με στόχο της δυνάμεις του στρατηγού Χαφτάρ στη Λιβύη σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν ανώτερα κυβερνητικά στελέχη.
Διαπιστώνοντας την αδυναμία παρεμπόδισης μεταφοράς ενισχύσεων σε όπλα, πυρομαχικά και μισθοφόρους, η Αθήνα προσπαθεί να προλάβει το χειρότερο: Τον βομβαρδισμό των δυνάμεων του στρατηγού Χ.Χαφτάρ από τουρκικά μαχητικά!
Στρατιωτικές πηγές συμπλήρωσαν πως «Η διέλευση ακόμα και ενός άοπλου μαχητικού από το FIR άλλης χώρας επιβάλει το ενσωματωμένο πυροβόλο να είναι ασφαλισμένο. Το αν θα περάσει οπλισμένο μαχητικό με βόμβες και άλλα έξυπνα όπλα από το FIR Αθηνών με στόχο την Λιβύη απαγορεύεται και το αν θα επιτραπεί, είναι επί της ουσίας πολιτική απόφαση» τόνισαν.»