Ο εκπρόσωπος της τουρκικής προεδρίας, Ιμπραχίμ Καλίν, υποστήριξε ότι – προς το παρόν – η Αγία Σοφιά δεν ανοίγει ως τζαμί, ενώ ταυτόχρονα τόνισε πως είναι στο πνεύμα της κατάκτησης της Κωνσταντινούπολης, η προκλητικότατη ενέργεια του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με το διάβασμα του κορανίου.
Όπως μεταδίδει από την Κωνσταντινούπολη η ανταποκρίτρια του «Σίγμα» Μαρία Ζαχαράκη, σε δηλώσεις του στο τουρκικό τηλεοπτικό δίκτυο Kanal 7, ο εκπρόσωπος της τουρκικής προεδρίας εξήρε τη σημασία της «κατάκτησης» της Κωνσταντινούπολης, επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται για ένα απλό γεγονός και ότι δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στην Αγία Σοφία.
«Η κατάκτηση (της Πόλης) δεν είναι ένα απλό ιστορικό γεγονός. Ο περιορισμός του μόνο στο θέμα της Αγίας Σοφίας, οδηγεί στο να παραβλέπουμε τη μεγάλη εικόνα αυτής της κατάκτησης. Κάποιες φορές η συζήτηση γύρω από αυτό το θέμα διεξάγεται με καλή πίστη, αλλά κάποιες άλλες η προσοχή στρέφεται προς άλλη κατεύθυνση και χάνουμε το πιο σημαντικό. ‘Ποιο είναι το πνεύμα της κατάκτησης;’ Το να διαβάζεται μέσα στην Αγία Σοφία το κοράνι και ειδικά το εδάφιο για την κατάκτηση αυτό είναι το πνεύμα της κατάκτησης της Κωνσταντινούπολης», σημείωσε ο Ιμπραχίμ Καλίν, ο οποίος όταν ρωτήθηκε αν στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η λειτουργία της Αγίας Σοφίας ως τζαμί, παρέπεμψε στην απάντηση του Τούρκου προέδρου Ερντογάν, πριν από τις δημοτικές εκλογές πέρυσι.
«Σε μια συνάντηση νομίζω ότι ήρθε στην ημερήσια διάταξη, ο πρόεδρός μας είχε πει: ‘ας γεμίσουν πρώτα το Μπλε Ταζμί και μετά θα εξετάσουμε και τα θέμα της Αγίας Σοφίας’», δήλωσε ο Ιμπραχίμ Καλίν, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι «τη στιγμή που μπήκε στην Κωνσταντινούπολη ο Μωάμεθ ο Πορθητής, η Αγία Σοφία ήταν ένα κτήριο έτοιμο να γκρεμιστεί και να ξεχαστεί, αλλά αυτό που κράτησε όρθια την Αγία Σοφία και έκανε την Κωνσταντινούπολη μία παγκόσμια πόλη ήταν το πνεύμα κατάκτησης του 1453».
Ο εκπρόσωπος του Τούρκου προέδρου ανέφερε επίσης ότι ο Μωάμεθ ο Πορθητής μετά την κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης εξασφάλισε την ελευθερία της λατρείας σε όλες τις θρησκευτικές κοινότητες και τις μειονότητες μέσα στην αυτοκρατορία, τους Καθολικούς, τους Αρμενίους, τους Έλληνες και τους Εβραίους.