Τι ήταν να «ανακαλύψουν» τα UAV οι Τούρκοι,
Ένα νέο ιδιαίτερα φιλόδοξο σχέδιο βρίσκεται σε εξέλιξη
Πρόκειται για το πρώτο τουρκικό αεριωθούμενο UCAV που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος Muharip İnsansız Uçak Sistemi (MİUS) και θα είναι έτοιμο το 2023.
Το UCAV θα έχει βάρος απογείωσης 4,5 τόνους, φορτίο 1 τόνο (καύσιμα, αισθητήρες, σύστημα επικοινωνιών, όπλα), θα αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα mach 0,8, θα πετά σε ύψος 12 χιλιομέτρων, μεγάλη εμβέλεια η οποία δεν έχει αποκαλυφθεί και αυτονομία 4-5 ώρες.
Σύμφωνα με την εταιρεία το νέο UCAV θα είναι 5 ή 6 φορές μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το UAV Bayraktar ΤΒ2 της ιδίας εταιρείας το οποίο έχει μήκος 6,5 μέτρα άνοιγμα πτερύγων 12 μέτρων, μέγιστο βάρος απογείωσης 650 κιλά, μέγιστη ταχύτητα πλεύσης 222 χλμ/ώρα, ταχύτητα πλεύσης 130 χλμ/ώρα, εμβέλεια 150 χλμ, επιχειρησιακή οροφή 27.000 πόδια, αυτονομία 24 ώρες και ωφέλιμο φορτίο 55 κιλών.
Το πιο ανησυχητικό είναι πως το νέο τουρκικό UCAV και στο πλαίσιο του προγράμματος θα MİUS θα ελέγχεται μέσω δορυφορικής σύνδεσης αξιοποιώντας τον τηλεπικοινωνιακό δορυφόρο TÜRKSAT-6A!
Αυτό σημαίνει πως θα μπορεί να δρα σε οποιοδήποτε μέρος της ελληνικής επικράτειας και ο μόνος περιορισμός θα είναι η αυτονομία του αεροσκάφους.
Ακόμη το νέο τουρκικό UACV θα φέρει ηλεκτρο-οπτικό αισθητήρα ημέρας/νύκτας (κατά πάσα πιθανότητα τον αισθητήρα CATS της Aselsan) ραντάρ συνθετικού διαφράγματος (SAR) (κατά πάσα πιθανότητα το SARPER™ της Aselsan), αισθητήρα SIGINT, και σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου.
Ακόμη θα μπορεί να φέρει συνδυασμό ηλεκτρο-οπτικού αισθητήρα για παρατήρηση καθόλη τη διάρκεια του 24ωρου και 4 πυρομαχικά τύπου MAM-L (βάρος 22,7 χλγρ., πολεμική κεφαλή βάρους 10 χλγρ., μήκος 1 μέτρο, διάμετρο 160 χλστ, καθοδήγηση με δέσμη laser, εμβέλεια 8 χλμ, και δραστική ακτίνα 25 μέτρα),
Εναλλακτικά θα μπορεί να φερει τον ηλεκτρο-οπτικό αισθητήρα ημέρας/νύκτας και 8 πυρομαχικά τύπου MAM-C (βάρος, 8,5 χλγρ. πολεμική κεφαλή 2,5 χλγρ., μήκος 800 χλστ, διάμετρο 70 χλστ, καθοδήγηση με δέσμη laser, εμβέλεια 8 χλμ), σε αποστολή διάρκειας το λιγότερο 3 ωρών σε επιχειρησιακό ύψος 40.000 πόδια.
Το υπο ανάπτυξη UCAV σχεδιάζεται να αξιοποιηθεί σε αποστολές υψηλού επιχειρησιακού ρίσκου όπως η καταστολή αεράμυνας.
Την ίδια ώρα στην Ελλάδα το μόνο όραμα που υπάρχει για το 2023 είναι πόσους τουρίστες θα υποδεχθούμε και αν θα έχουμε κάνει ρεκόρ σε σχέση με το 2022.
🇹🇷 “Uzerinde calistigimiz insansiz savas ucagi MIUS 2023’e kadar hazir olacak.”
(Kaynak: @Selcuk) pic.twitter.com/mhhtxUXFqr
— Turan Oguz (@TyrannosurusRex) June 25, 2020
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.