Η αυτοκινητοβιομηχανία της Τουρκίας Automobile Joint Venture Group (TOGG) ετοιμάζει το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Τουρκίας.
Όπως λέει η αυτοκινητοβιομηχανία η μέθοδος NMC (νικέλιο, μαγγάνιο, οξείδιο κοβαλτίου) θα χρησιμοποιηθεί στις μπαταρίες ιόντων λιθίου του αυτοκινήτου, οι οποίες βελτιστοποιούν την ενέργεια και την πυκνότητα ισχύος.
Οι κυψέλες τύπου θήκης με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα θα χρησιμοποιηθούν στις μονάδες μπαταριών που θα περικλείονται με κάλυμμα αλουμινίου για να παρέχουν υψηλή δομική αντοχή, σύμφωνα με τη TOGG.
Η μέγιστη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, η απόδοση και η ασφάλεια θα διασφαλιστούν με μια αποδοτική ψύξη υγρού και ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας.
Η δομή της μπαταρίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλούς τομείς, ειδικά στην αποθήκευση ενέργειας, όπως πρόσθεσε η εταιρεία.
Ο κατασκευαστής της γειτονικής χώρας ανέφερε επίσης ότι τα αυτοκίνητα θα έχουν αυτονομία από 300 έως 500 χιλιόμετρα και οι μπαταρίες τους μπορούν να φορτιστούν σε ποσοστό έως και 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά της ώρας.
Η TOGG την περασμένη εβδομάδα υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με τον κατασκευαστή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων Farasis, όπως επίσης και για τη χρήση κυψελών μπαταριών της κινεζικής εταιρείας στη γκάμα προϊόντων της TOGG.
Η Τουρκία παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στα τέλη του περασμένου έτους και στοχεύει τελικά να παράγει έως και 175.000 αυτοκίνητα ετησίως, Η συγκεκριμένη επένδυση αναμένεται να κοστίσει 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια για 13 χρόνια.
Η TOGG θα παράγει πέντε διαφορετικά μοντέλα – SUV, sedan, C-hatchback, B-SUV και B-MPV – έως το 2030 και θα κατέχει τα δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας για καθένα από αυτά. Η μαζική παραγωγή του SUV θα ξεκινήσει το 2022, με το sedan να ακολουθεί.
Σύμφωνα με την τελευταία συμφωνία, οι μπαταρίες θα παρέχονται από την Farasis, θα εξελιχθούν και θα παραχθούν από κοινού στην Τουρκία, όπως ανέφερε η TOGG.
Στη συγκεκριμένη επιστολή αναφέρθηκαν οι προθέσεις για την ανάπτυξη λύσεων αποθήκευσης ενέργειας τόσο στην Τουρκία όσο και στις γύρω χώρες. Η TOGG δήλωσε ότι επέλεξε τη Farasis ως επιχειρηματικό εταίρο της για την ανάπτυξη και προμήθεια μπαταριών Li-ion, ένα από τα πιο βασικά συστατικά των οχημάτων που κατασκευάζει.
Η Farasis είναι σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ενεργειακών κυψελών στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (BEV), με πολλά κέντρα έρευνας και εξέλιξης σε όλο τον κόσμο και πάνω από 4.000 εργαζόμενους.
«Γη και ύδωρ» έδωσε ο Ερντογάν για την παραγωγή του ηλεκτρικού TOGG!
Η επένδυση των 3,7 δις. δολαρίων θα επιτρέψει την παραγωγή πέντε μοντέλων των οποίων η ετήσια παραγωγή θα ανέλθει σε 175.000 μονάδες. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV θα διατεθεί το 2022 σύμφωνα με όσα αναφέρει η TOGG στην επίσημη ιστοσελίδα της. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από την δημοφιλή οίκο Pininfarina της Ιταλίας σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Dunya.
Το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών μοντέλων αναμένεται να συνεισφέρει 50 δισ. δολάρια στην τουρκική οικονομία τα επόμενα 15 χρόνια μετά το 2022, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της TOGG, Mehmet Gurcan Karakas, ο οποίος ήταν πρώην διευθυντής της Bosch. Ο διευθυντής της παραγωγικής μονάδας της TOGG είναι ο Sergio Rocha, πρώην διευθύνων σύμβουλος της General Motors στην Κορέα. Η TOGG θα επωφεληθεί από συνολικά φορολογικές εκπτώσεις και ατέλειες, δωρεάν παραχώρηση γης, μείωση των επιτοκίων και εγγύηση αγοράς 30.000 οχημάτων έως το τέλος του 2035, σύμφωνα με το διάταγμα. Οι επενδυτές είναι υποχρεωμένοι να παράσχουν ένα κεφάλαιο τουλάχιστον 600 εκατ. δολάρια μέχρι το τέλος του 2023.
Ο Ερντογάν προέτρεψε για πρώτη φορά τις τουρκικές εταιρείες να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να κατασκευάσουν ένα εγχώριο όχημα πριν από εννέα χρόνια, λέγοντας τον Ιανουάριο του 2011 ότι «αναζητούσε μια γενναία συντροφιά, έναν επενδυτή για ένα εγχώριο αυτοκίνητο». Πάνω από έξι χρόνια μετά από αυτή την πρόσκληση, δημιουργήθηκε μια κοινοπραξία, η οποία περιλαμβάνει τους ομίλους Anadolu, BMC, Kok Group, την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Turkcell και τη Zorlu Holding, τον κατασκευαστή των τηλεοράσεων Vestel.
Ο Ερντογάν, ο οποίος δημοσίευσε για πρώτη φορά σχέδια το Νοέμβριο του 2017 για να ξεκινήσει ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στην Τουρκία μέχρι το 2021, δήλωσε ότι το αυτοκίνητο αποτελεί το αποκορύφωμα της προόδου της Τουρκίας στη βιομηχανική τεχνολογία, προσθέτοντας ότι η Τουρκία δεν είχε ως στόχο μόνο να πουλήσει το αυτοκίνητο στην εγχώρια αγορά αλλά να το κάνει ένα παγκόσμιο εμπορικό σήμα.
«Όλοι μαζί είμαστε μάρτυρες ότι το 60ετές όνειρο της Τουρκίας γίνεται πραγματικότητα. Όταν βλέπουμε αυτό το αυτοκίνητο σε δρόμους σε όλο τον κόσμο, θα έχουμε φτάσει στο στόχο μας», ανέφερε, αναφερόμενος ο Τούρκος πρόεδρος. Ο Ερντογάν δήλωσε ότι η υποδομή φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι έτοιμη σε εθνικό επίπεδο μέχρι το 2022. Η Τουρκία είναι ήδη ένας μεγάλος εξαγωγέας στην Ευρώπη αυτοκινήτων που κατασκευάζονται εγχώρια από αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford, η Fiat Chrysler Automobiles, η Renault, η Toyota και η Hyundai.