Σε συζητήσεις με την Turkish Airlines βρίσκεται η τουρκική Αεροπορία για την μεταβίβαση εννέα αεροσκαφών A330-200F με στόχο τη μετατροπή τους σε αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού στο πρότυπο των Α330 MRTT.
Αυτό αναφέρουν τουρκικά δημοσιεύματα τα οποία σημειώνουν ότι η τουρκική Αεροπορία θέλει να αντικαταστήσει τα 7 KC-135R Stratotanker που υπηρετούν σήμερα και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Για την Turkish Airlines δεν πρόκειται να υπάρξει πρόβλημα καθώς διατηρεί ένα τεράστιο στόλο από 54 συνολικά A330. Τα σχέδια της τουρκικής Αεροπορίας όχι μόνο για την αντικατάσταση των αεροσκαφών αλλά και για την επέκταση του στόλου τους, ταυτίζονται με το ρόλο της τοπικής υπερδύναμης που οραματίζεται η Τουρκία.
Με τα αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού η τουρκική Αεροπορία θέλει να πραγματοποιεί αποστολές σε όλη τη Μεσόγειο περιφρουρώντας τα συμφέροντά της και στη Λιβύη.
Άλλωστε δεν έχει περάσει πολύς καιρός, όταν τον περασμένο Απρίλιο η τουρκική Αεροπορία είχε πραγματοποιήσει πρόβα επίθεσης νότια της Κρήτης με μια μεγάλη άσκηση στην οποία είχαν πάρει μέρος τουλάχιστον 10 τουρκικά F-16 τα οποία υποστήριζαν τρία αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού KC-135R και ένα έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου E-7T AEW&C .
Παράλληλα η είδηση για τους τουρκικούς σχεδιασμούς μοιραία μας φέρνει στη μνήμη τον Ιανουάριο του 2012, με την πώληση των τεσσάρων Airbus A-340 της πρώην «Ολυμπιακής Αεροπορίας», αντί πινακίου φακής (31 εκατ. $) την ώρα που τα αεροσκάφη θα μπορούσαν να είχαν λύσει το πρόβλημα του εναέριου ανεφοδιασμού για την ΠΑ.
“Προ ενός συγκλονιστικού σκανδάλου που δίνει διαστάσεις άγριας λεηλασίας στην περιουσία της Ελλάδας, βρίσκεται πλέον η χώρα στην υπόθεση της πώλησης των τεσσάρων Airbus A340-300, μια υπόθεση καθώς ομολογήθηκε από την Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων ότι η τιμή πώλησης των αεροσκαφών δεν ήταν 40,4 εκατ. δολάρια (31 εκατ. ευρώ) το ένα (όπως γράψαμε αρχικά μη μπορώντας να πιστέψουμε ότι αυτό ήταν το συνολικό τίμημα) αλλά 40,4 εκατ. δολάρια ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ!”
Να σημειωθεί πως σε σημερινές τιμές η τιμή ενός A340-200 όπως αυτά που είχε η «Ολυμπιακή» κοστολογείται περί τα 190 εκατ. $!
Αλλά φυσικά τότε ποιος είχε όρεξη να ασχοληθεί για τον εναέριο ανεφοδιασμό της ΠΑ. Τέτοια θέματα φαίνονταν όχι απλώς περιττά αλλά γραφικά.
Αλλά φυσικά εμείς ήμασταν πιο “πονηροί από τους Τούρκους και πουλήσαμε τα αεροσκάφη. Με τέτοια θα ασχολούμασταν.
Τώρα που η Ελλάδα έχει ξυπνήσει ξαφνικά από ένα λήθαργο βλέποντας και Τουρκία έτοιμη να την «κατασπαράξει» αναζητά δεξιά και αριστερά επείγουσες λύσεις για την άμυνά της.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.