Τουρκικό δικαστήριο έκρινες ενόχους ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της τουρκικής εταιρίας ιδιωτικών τζετ MNG και δύο πιλότους για τον ρόλο τους στη μεταφορά του πρώην προέδρου της Nissan Motor Κάρλος Γκοσν εκτός της Ιαπωνίας.
Το δικαστήριο τους καταδίκασε σε φυλάκιση τεσσάρων ετών και δύο μηνών με την κατηγορία λαθραίας μεταφοράς μετανάστη, ενώ αθώωσε δύο άλλους πιλότους για την ίδια κατηγορία.
Ο Γκοσν, που κάποτε ήταν πρωταγωνιστής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, συνελήφθη στην Ιαπωνία στα τέλη του 2018 και κατηγορήθηκε ότι υπέβαλε ανακριβή στοιχεία για τις αποδοχές του και ότι χρησιμοποίησε κεφάλαια της εταιρίας για προσωπικούς σκοπούς, κατηγορίες τις οποίες ο ίδιος αρνείται.
Ο αποπεμφθείς πρόεδρος της συμμαχίας Renault, Nissan Motor Co και Mitsubishi Motors Corp ανέμενε τη δίκη του ενώ βρισκόταν σε κατ’ οίκον περιορισμό στην Ιαπωνία, όταν διέφυγε τον Δεκέμβριο του 2019 μέσω Κωνσταντινούπολης στη Βηρυτό, όπου είχε περάσει την παιδική του ηλικία.
Οι τουρκικές αρχές συνέλαβαν ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της τουρκικής εταιρίας MNG και τέσσερις πιλότους στις αρχές του Ιανουαρίου του 2020 και τους κατηγόρησαν για λαθραία μεταφορά μετανάστη. Οι κατηγορούμενοι αφέθηκαν ελεύθεροι τον Ιούλιο, όταν έγινε η πρώτη ακροαματική διαδικασία, και δεν αναμένεται να επιστρέψουν στη φυλακή λόγω του χρόνου που έχουν ήδη εκτίσει. Όλοι οι κατηγορούμενοι δήλωσαν αθώοι.
Η εκδίκαση της υπόθεσης στην Τουρκία επέτρεψε να έρθουν στο φως οι θεαματικές συνθήκες της διαφυγής του 66χρονου Γκοσν, που έχει τριπλή υπηκοότητα — γαλλική, λιβανέζικη και βραζιλιάνικη. Σύμφωνα με τους ανακριτές, ο δραπέτης έκανε το ταξίδι μεταξύ της Οζάκα και της Κωνσταντινούπολης κρυμμένος μέσα στη θήκη ενός τεράστιου μουσικού οργάνου, στο οποίο είχαν ανοιχθεί 70 οπές για να μπορεί να αναπνέει.
Σύμφωνα με τον Τούρκο εισαγγελέα στην υπόθεση, δύο άνδρες που θεωρήθηκαν συνένοχοι του Γκοσν, ο Μάικλ Τέιλορ, πρώην μέλος των ειδικών δυνάμεων των ΗΠΑ, και ο Ζορζ-Αντουάν Ζαγιέκ, Λιβανέζος υπήκοος, «στρατολόγησαν» τον Οκάν Κεσεμέν, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρίας MNG, για να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη μεταφορά του δραπέτη δια μέσου της Κωνσταντινούπολης.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, το ιδιωτικό τζετ προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Ατατούρκ της Κωνσταντινούπολης και στη συνέχεια ο Γκοσν επιβιβάστηκε σε δεύτερο σκάφος που αναχώρησε με προορισμό τη Βηρυτό. Οι δύο πιλότοι που κρίθηκαν ένοχοι ήταν οι κυβερνήτες του αεροσκάφους, το οποίο ήταν ουσιαστικά ο σύνδεσμος μεταξύ Οζάκας και Κωνσταντινούπολης.
Η υπόθεση του Γκοσν συντάραξε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, θέτοντας ακόμα και σε κίνδυνο τη συμμαχία Renault-Nissan, αρχιτέκτονας της οποίας υπήρξε ο ίδιος, και βάζοντας στο μικροσκόπιο το δικαστικό σύστημα της Ιαπωνίας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.