Η Τουρκία αποκάλυψε τα σχέδια της ανάπτυξης για το νέο «Εθνικό Αεροπλανοφόρο» για το ναυτικό της, το οποίο «θα είναι μεγαλύτερο από το ελικοπτεροφόρο αμφίβιο πλοίο TCG Anadolu».
Τον Φεβρουάριο του 2024, κατά την επίσκεψη του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο Γραφείο Σχεδιασμού του Ναυπηγείου της Κωνσταντινούπολης, αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το εγχώριο έργο ανάπτυξης και κατασκευής αεροπλανοφόρου για το τουρκικό ναυτικό.
Χθες, στις 24 Απριλίου 2024, το Γραφείο Σχεδιασμού Έργων των Ναυτικών Δυνάμεων της Τουρκίας «άνοιξε τις πόρτες του» σε δημοσιογράφους, παρουσιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις στα προγράμματα του τουρκικού ναυτικού. Φυσικά, η ενημέρωση επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη του «Εθνικού Αεροπλανοφόρου» που σχεδιάζει η Άγκυρα.
Σύμφωνα με το Γραφείο Σχεδιασμού, το νέο αεροπλανοφόρο δεν θα λάβει καμία υποστήριξη από ξένη χώρα στον σχεδιασμό και την κατασκευή του. «Αντίθετα, θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στο εσωτερικό, επιδεικνύοντας την αυτοδυναμία της Τουρκίας σε αυτό το σημαντικό ναυτικό έργο», όπως ανέφερε ο επικεφαλής του γραφείου στους δημοσιογράφους.
Το αεροπλανοφόρο προορίζεται να έχει τρεις διαδρόμους, δύο για απογείωση και έναν προσγείωση. Αρχικά, δεν θα υπάρχει σύστημα καταπέλτη επί του σκάφους με εκτόπισμα στους 60.000 τόνους.
🇹🇷Turkish Navy Unveils the Aircraft Carrier Programme
Following its reveal, TurDef visited the Turkish Navy Design Project Office (DPO) to learn about the latest updates on the aircraft carrier project.
As discovered previously from photos taken at DPO, the aircraft carrier will… pic.twitter.com/pkXCNnHiAD— TurDef (@turdefcom) April 24, 2024
Επίσης, σχετικά με τα αεροσκάφη που θα μεταφέρει, ο αρχικός σχεδιασμός αναφέρει την ανάπτυξη 50 αεροσκαφών, με 20 να σταθμεύουν στο κατάστρωμα και 30 να στεγάζονται στο υπόστεγο.
Μεταξύ αυτών των αεροσκαφών είναι η ναυτική έκδοση του ελαφρού επιθετικού αεροσκάφους Hurjet της TAI, το μη επανδρωμένο ANKA-III, το μη επανδρωμένο μαχητικό Bayraktar KIZILELMA και το TB-3 UCAV ενώ μιλούν και για ναυτική έκδοση του μαχητικού αεροσκάφους KAAN.
Το αεροπλανοφόρο, σύμφωνα πάντα με τους Τούρκους, θα είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα κάθετης εκτόξευσης 32 κυψελών MIDLAS VLS (Vertical Launching System) και τέσσερα οπλικά συστήματα Gökdeniz.
Οι τεχνικές προδιαγραφές του, που έγιναν γνωστές τον περασμένο Φεβρουάριο, δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει. Θα έχει μήκος 285 μέτρα και εκτόπισμα 60.000 τόνων, καθιστώντας το μεγαλύτερο σε σχέση με το ελικοπτεροφόρο αμφίβιο πλοίο TCG Anadolu, το οποίο έχει μήκος 231 μέτρα και εκτόπισμα 27.436 τόνους. Επιπλέον, θα έχει σύστημα πρόωσης COGAG, εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 25 κόμβων.
TurDef tarafından edinilen bilgilere göre Türk Deniz Kuvvetleri için inşa edilecek uçak gemisinin detayları:
⚓285 metre boy, 72 metre genişlik, 25 knots seyir hızı, 60.000 ton ağırlık
⚓4 adet General Electric üretimi LM-2500 gaz türbin motor ile COGAG tahrik sistemi
⚓4 adet… pic.twitter.com/rjNNXSXDOa
— MaviVatan.net (@mavivatannet) April 24, 2024
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.