Η Τουρκία θα προχωρήσει στην παραγωγή τουλάχιστον 300 μαχητικών 5ης γενιάς ΚΑΑΝ όπως αποκάλυψε ο Γενικός Διευθυντής της Τουρκικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (TAI) Μεχμέτ Ντεμίρογλου.
Είπε όμως, κάτι εξίσου σημαντικό, ότι ήδη έχουν ξεκινήσει την εργασία για την προσομοίωση του μαχητικού 6ης γενιάς για το οποίο υπάρχει ο στόχος η Τουρκία να είναι μέσα στις τρεις πρώτες χώρες που θα το διαθέτει και αν είναι δυνατόν ακόμα και η πρώτη!
«Στο πρώτο στάδιο, σχεδιάζουμε να παράγουμε πάνω από 100 KAAN για την τουρκική πολεμική αεροπορία. Στόχος μας είναι να παράγουμε τουλάχιστον αυτόν τον αριθμό και για φιλικές και συμμαχικές χώρες.
Επί του παρόντος, υπάρχουν χώρες που ενδιαφέρονται σοβαρά για το KAAN.
Μάλλον, δεν θα έκανα λάθος αν έλεγα ότι θα συνεργαστούμε μαζί τους και θα παράγουμε 150 KAAN για αυτές, προκειμένου να καλύψουμε τις ανάγκες τους.
Τα επόμενα χρόνια, μπορώ να πω ότι σχεδιάζουμε να παράγουμε συνολικά 250-300, με την προϋπόθεση ότι θα καλύψουμε πρώτα τις ανάγκες των δικών μας αεροπορικών δυνάμεων.
Υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον για το KAAN από 4-5 χώρες.
Το ενδιαφέρον αυτό έγινε ακόμη πιο ορατό μετά την πρώτη πτήση.
Το γεγονός ότι ο Υπουργός Άμυνας της Σαουδικής Αραβίας, Khalid bin Salman, ήρθε στην TAI και ενδιαφέρθηκε σοβαρά και λεπτομερώς για τα προγράμματά μας, και ιδιαίτερα για το KAAN, αποτελεί ένδειξη αυτού.
Υπάρχουν και άλλες χώρες που ενδιαφέρονται επίσης για το KAAN με αυτόν τον τρόπο».
«Είμαστε βέβαιοι ότι το KAAN έγινε και γίνεται το έργο της γεωγραφικής μας περιοχής. Νομίζω ότι σε όχι πολύ μακρινό χρονικό διάστημα, ίσως φέτος, ίσως του χρόνου, θα δούμε επίσημη συμμετοχή στο πρόγραμμα KAAN», ανέφερε.
Όπως είπε «Θα συνεχίσουμε το concept 6ης γενιάς με το KAAN. Επειδή το KAAN σχεδιάστηκε αναλόγως».
Σε σχέση με το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του αεροσκάφους 6ης γενιάς, είπε ότι, «είναι ένα σύστημα στο οποίο επανδρωμένα και μη επανδρωμένα συστήματα επικοινωνούν μεταξύ τους, τα μη επανδρωμένα συστήματα διοικούνται από το KAAN, χρησιμοποιούνται τεχνολογίες που ονομάζουμε συνένωση δεδομένων και αισθητήρων, ένα σύστημα που λειτουργεί σε δίκτυο, επικοινωνεί μεταξύ του με βάση την τεχνητή νοημοσύνη, μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις, χρειάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο ανθρώπους, αλλά αφήνει τη διοίκηση και τον έλεγχο όπου χρειάζεται.
Προς το παρόν, η 6η γενιά δεν έχει καθοριστεί πλήρως».
Ο διευθυντής της ΤΑΙ είπε «έχουμε ήδη αρχίσει να εργαζόμαστε για την προσομοίωση της 6ης γενιάς. Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι διαδραματίζουμε ηγετικό ρόλο και σε αυτόν τον τομέα.
Ξεκινήσαμε νωρίς, θα δουλέψουμε γρήγορα και σίγουρα θα είμαστε μεταξύ των τριών πρώτων στον κόσμο στην 6η γενιά, αλλά ίσως και στην πρώτη θέση. Αυτό θα το δούμε μαζί».
Το ΚΑΑΝ, μπορεί κάποιοι στην Αθήνα να μη το θεωρούν ακόμα απειλή γιατί θέλουν να νομίζουν πως οι Τούρκοι δεν θα είναι ικανοί να τον κατασκευάσουν.
Το ΚΑΑΝ διαθέτει επίσης προηγμένους αισθητήρες επί του σκάφους και ταχεία μεταφορά δεδομένων μεταξύ άλλων επιχειρησιακών κέντρων.
Έτσι, το αεροσκάφος μπορεί να παρέχει άμεση και αποτελεσματική μεταφορά της εικόνας στην επιχειρησιακή περιοχή στα στοιχεία της αποστολής.
Το ΚΑΑΝ ελαφρύνει επίσης το φόρτο εργασίας των πιλότων με την αποτελεσματική συνεργασία ανθρώπου-μηχανής, παρέχοντας στον πιλότο δυνατότητες να λαμβάνει σωστές αποφάσεις σε πολύπλοκα πολεμικά περιβάλλοντα.
Το αεροσκάφος θα ενημερώνει επίσης τον πιλότο ανιχνεύοντας τις ζημιές που προκαλούνται κατά τη διάρκεια της μάχης στην επιχειρησιακή περιοχή χάρη σε προηγμένα συστήματα, μπορεί επίσης να είναι έτοιμο για υπηρεσία σε σύντομο χρονικό διάστημα μεταξύ δύο αποστολών, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των αποτελεσματικών εξορμήσεων.
Σχεδιασμένο με μονοθέσιο πιλοτήριο, το εθνικό μαχητικό αεροσκάφος θα έχει δύο κινητήρες, χαμηλή ορατότητα έναντι των ραντάρ, δυνατότητα μεταφοράς όπλων εντός της ατράκτου, προηγμένα συστήματα πτήσης και βολής, ραντάρ διπλής λειτουργίας και δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου.
Το εθνικό μαχητικό αεροσκάφος κατασκευάζεται από σύνθετα υλικά (RAM) που έχουν την ικανότητα να απορροφούν την εκπεμπόμενη ακτινοβολία των ραντάρ.
Το εθνικό μαχητικό αεροσκάφος τραβάει την προσοχή με τη διπλή ουρά, τον διπλό κινητήρα και τη γωνιώδη δομή του. Το αεροσκάφος, το οποίο είναι ένα πλήρες μαχητικό με τα ανώτερα χαρακτηριστικά του, έχει μήκος 21 μέτρα, ύψος 6 μέτρα και άνοιγμα φτερών 14 μέτρα.
Το αεροσκάφος, το οποίο μπορεί να φτάσει σε ύψος 55 χιλιάδων ποδιών, θα μπορεί να πετάξει 1,8 φορές ταχύτερα από τον ήχο.
Έχουν επίσης δρομολογηθεί μελέτες για τον εγχώριο κινητήρα του αεροσκάφους, ενώ σχεδιάζεται να τοποθετηθεί στο ρύγχος του αεροσκάφους ένα ραντάρ που θα παραχθεί από την ASELSAN.
Η ASELSAN αναπτύσσει επίσης ένα σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και ένα ηλεκτροοπτικό σύστημα επιτήρησης 360 μοιρών που θα χρησιμοποιηθεί στα εθνικά μαχητικά αεροσκάφη.
Το KAAN έχει σχεδιαστεί ως ένα αεροσκάφος που θα επιχειρεί μαζί με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, που θα ενεργούν ως ομάδα.