ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κ.Μητσοτάκης ακολουθεί τον «κανόνα των δεινοσαύρων» σε ότι αφορά τον Ν.Τραμπ: Ότι δεν προσαρμόζεται, πεθαίνει...
prodeals

Μέχρι πότε θα χρησιμοποιεί τα F-4 Phantom η τουρκική Αεροπορία

Έχει απομείνει μόνο μία τουρκική Μοίρα F-4: Η 111 Filo «Panterler»

Μέχρι πότε θα χρησιμοποιεί τα F-4 Phantom η τουρκική Αεροπορία

Τα McDonnell Douglas F-4 Phantom II είναι σε υπηρεσία για σχεδόν πέντε δεκαετίες με την τουρκική αεροπορία και φτάνουν πλέον στο «τέλος της ζωής τους».

Η τουρκική αεροπορία ξεκίνησε ένα σημαντικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού για ορισμένα από τα Phantom της στα τέλη της δεκαετίας του 1990, υπογράφοντας μια συμφωνία 632 εκατομμυρίων δολαρίων με την Israel Aerospace Industries (IAI).

Αυτή η συμφωνία προέβλεπε ότι 54 από τα περίπου 200 F-4 που είχε στο απόθεμά της η Τουρκία θα αναβαθμιστούν στη διαμόρφωση Terminator 2020. Το έργο ονομάστηκε F-4E-2020, υπό το πρίσμα του στόχου του να διατηρήσει το αεροσκάφος σε πτήση τουλάχιστον μέχρι εκείνο το έτος.

Από τα 54, περίπου τα μισά τροποποιήθηκαν σημαντικά από την IAI στο Ισραήλ με νέα συστήματα αεροηλεκτρονικής. Τα υπόλοιπα αεροσκάφη αναβαθμίστηκαν στην Τουρκία μέσω των κιτ που παρείχε το Ισραήλ ενώ η τουρκική βιομηχανία είχε προχωρήσει και σε αντικατάσταση καλωδιώσεων και υδραυλικών συστημάτων.

Τα αναβαθμισμένα τουρκικά F-4 ήταν εξοπλισμένα με:

-Ευρυγώνια οθόνη ELOP 976 της Elbit Systems (HUD).
-Ραντάρ ελέγχου πυρός πολλαπλών λειτουργιών Elta EL/M-2032 υψηλότερης απόδοσης (το ίδιο που έφεραν και τα ρουμανικά MIG-21).
-Ηλεκτρονικά αντίμετρα Elta EL/L-8222 .
-Σουίτα παθητικής αυτοπροστασίας AN/ALQ-178.
-Νέες κεραίες UHF/VHF και ενσωματωμένες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών.
-Νέος εξοπλισμός πλοήγησης στόχευσης ακριβείας GPS/INS.

Ο αριθμός των ενεργών F-4E-2020 δεν είναι γνωστός, αλλά οι περισσότεροι αναλυτές έχουν τοποθετήσει τον αριθμό των επιχειρησιακών αεροσκαφών μεταξύ 30 και 40. Σήμερα, έχει απομείνει μόνο μία τουρκική μοίρα F-4 – 111 Filo «Panterler» που βασίζεται στην αεροπορική βάση του Εσκισεχίρ.

Μιλώντας στο The Drive για τη συνάφεια αυτών των αεροσκαφών στις εκπαιδευτικές επιχειρήσεις, ο αναπληρωτής επικεφαλής του Γραφείου Δημοσίων Υποθέσεων της τουρκικής αεροπορίας, Maj. Akbay, δήλωσε: «Εξακολουθούμε να χρησιμοποιούμε ενεργά το F4-E-2020, καθώς τα αεροηλεκτρονικά του βελτιώθηκαν πλήρως. Δεδομένου ότι είναι επίσης εξοπλισμένο με υποδοχές ECM αυτοπροστασίας, βασιζόμαστε κυρίως σε αυτό ως συνοδεία αέρα-αέρος για άλλα αεροσκάφη, όπως το F-16 και προστασία στο θέατρο επιχειρήσεων».

Αρνήθηκε, ωστόσο, να απαντήσει εάν η τουρκική αεροπορία εκπαιδεύει νέους πιλότους για να χειριστούν το Phantom.

Πότε θα αποσυρθούν τα τουρκικά Phantom

Ο Ντάγκλας Μπάρι, ανώτερος ερευνητής στο Διεθνές Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών, υποστηρίζει ότι τα αναβαθμισμένα τουρκικά F-4 διατηρούν τη μαχητική τους χρησιμότητα, καθώς θα μπορούσαν να λειτουργούν σε εναέριο χώρο όπου θα υπάρχει μικρή αντιαεροπορική απειλή, δηλαδή αρκετά πίσω από τις πρώτες γραμμές άμυνας.

Όπως είναι γνωστό, η Τουρκία σκοπεύει να πετάει τα F-4E-2020 τουλάχιστον μέχρι το 2030. Ωστόσο, μετά την απόφαση των ΗΠΑ να μην πουλήσουν τα F-35 στην Τουρκία, ο Τούρκος αξιωματούχος δήλωσε ότι δεν είναι γνωστή η επίσημη ημερομηνία απόσυρσης των μαχητικών.

Αυτό που είναι πιθανό να διαδραματίσει καθοριστικό παράγοντα σε αυτό είναι το πότε το εγχώρια κατασκευασμένο μαχητικό αεροσκάφος Kaan (TF-Χ) θα γίνει επιχειρησιακό.

Τέσσερα από τα τουρκικά Phantom αναπτύχθηκαν στο Ικόνιο για την άσκηση Anatolian Eagle 2023.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η άσκηση Anatolian Eagle 2023 περιελάμβανε πέντε διεθνείς συμμετέχοντες μαζί με τουρκικές μονάδες –  Αζερμπαϊτζάν, Πακιστάν, Κατάρ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ηνωμένο Βασίλειο. Επιπλέον, το ΝΑΤΟ παρείχε ένα από τα αεροσκάφη E-3 AWACS του. Τέλος, οι παρατηρητές στο έδαφος αποτελούνταν από προσωπικό από το Μαρόκο, τη Λιβύη και τη Γεωργία.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.