ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Τουρκία: Τέλη του 2023 θα παραλάβει τα πρώτα αναβαθμισμένα F-16 Block.30 του προγράμματος «ÖZGÜR»

Στόχος του προγράμματος «ÖZGÜR» είναι η αναβάθμιση των τουρκικών F-16 Block.30 με τουρκικής προέλευσης συστήματα και λογισμικό

Τουρκία: Τέλη του 2023 θα παραλάβει τα πρώτα αναβαθμισμένα F-16 Block.30 του προγράμματος «ÖZGÜR»

Ο πρόεδρος της Προεδρίας Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας (SSB), Ismail Demir, δήλωσε ότι τα πρώτα μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block.30 στο πλαίσιο του προγράμματος «ÖZGÜR», θα παραδοθούν στην τουρκική Αεροπορία στα τέλη του 2023, με καθυστέρηση ενός έτους περίπου.

Να σημειωθεί ότι οι εργασίες αναβάθμισης ξεκίνησαν το 2018, ενώ ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του πακέτου αναβάθμισης ξεκίνησε το 2012, από τις ASELSAN και TAI.

Στόχος του προγράμματος «ÖZGÜR» είναι η αναβάθμιση των τουρκικών F-16 Block.30 με τουρκικής προέλευσης συστήματα και λογισμικό, ενώ, τον Οκτώβριο του 2022, δημοσιεύματα του τουρκικού τύπου, ανέφεραν ότι το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί και στα F-16 Block.40/50, χωρίς ωστόσο να έχει υπάρξει επίσημη απόφαση γι’ αυτό.

Η Τουρκία έχει παραλάβει 43 F-16 Block.30 (1987-1990), από τα οποία έχει χάσει επτά αεροσκάφη.

Το Απρίλιο του 2005 η Τουρκία ανακοίνωσε πρόγραμμα αναβάθμισης, αξίας $ 3,9 δισεκατομμυρίων, για 217 αεροσκάφη, σε επίπεδο εφάμιλλο των F-16 Advanced Block.50 (με ραντάρ APG-68(V)9, έγχρωμες οθόνες, νέος κεντρικός επεξεργαστής, JHMCS, Link-16 κ.ά.).

Σύμφωνα με τους Τούρκους, το πρόγραμμα «ÖZGÜR» θα αναβαθμίσει τα F-16 Block.30 σε ένα επίπεδο εφάμιλλο των F-16 της έκδοσης Viper. Επιγραμματικά, το πρόγραμμα «ÖZGÜR» αφορά στην εγκατάσταση:

(1) Νέου ηλεκτρονικού υπολογιστή αποστολής

(2) Μονάδα διασύνδεσης συστήματος για την μετατροπή αναλογικών παραμέτρων σε ψηφιακές και προβολής τους στον πιλότο

(3) Έγχρωμων οθονών πολλαπλών ενδείξεων CMFD-55 τεχνολογίας AMLCD (Active Matrix Liquid Crystal Display)

(4) Σύστημα ελέγχου καυσίμου και υδραυλικών, έτσι ώστε ο πιλότος να γνωρίζει επακριβώς το απόθεμα καυσίμου και την υδραυλική πίεση

(5) Αδρανειακό συστήματος πλοήγησης ANS-511

(6) Οθόνη ενδείξεως όλων των παραμέτρων του κινητήρα

(7) Ασφαλές σύστημα επικοινωνιών MİLSEC-3 για επικοινωνία, με ήχο, εικόνα και δεδομένα στις ζώνες συχνοτήτων HF/VHF/UHF και

(8) Σύστημα αναγνώρισης φίλου και εχθρού (IFF) Mode.5/S.

Με ύστερο χρόνο το πρόγραμμα αφορά και στην εγκατάσταση ραντάρ τεχνολογίας AESA, της ASELSAN (βρίσκεται υπό ανάπτυξη), καθώς και ψηφιακή παραλλαγή.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.