Τουρκική εταιρεία ανέπτυξε σύστημα εξουδετέρωσης αντιμέτρων σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Η εταιρεία ESEN παρουσίασε το σύστημα πλοήγησης Gördes με βελτιωμένη εικόνα, σε μια εποχή που υπάρχει αυξανόμενη ανάγκη για παγκόσμια συστήματα εντοπισμού θέσης όπως (GPS), (Galileo) και (GLONASS) για τον προσδιορισμό των θέσεων των εναέριων οχημάτων.
Αεροπλάνα και drones είναι δυνατόν να εγκλωβιστεί στις περιοχές των επιχειρήσεων τους και όταν χαθεί το σήμα, αναγκάζονται να επιστρέψουν στις βάσεις τους ή να τα καταστρέψουν πριν ολοκληρώσουν την αποστολή τους.
Για να ξεπεραστεί το πρόβλημα των παρεμβολών, της απώλειας σήματος και της θέσης του εναέριου οχήματος, αναπτύχθηκε ένα σύστημα πλοήγησης με βελτιωμένη εικόνα από την τουρκική εταιρεία ESEN, η οποία παράγει καινοτόμες λύσεις για τεχνολογίες αεροπορίας, άμυνας και αεροδιαστημικής.
Το σύστημα, που ονομάζεται Gördes, επιτρέπει στα εναέρια οχήματα να συνεχίσουν το ταξίδι τους με ασφάλεια δημιουργώντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την τοποθεσία, τους προορισμούς πτήσης και την ταχύτητα του οχήματος.
Με αυτό το σύστημα, τα εναέρια οχήματα θα μπορούν να εξαλείψουν το πρόβλημα των παρεμβολών και να εκτελούν τις αεροπορικές τους αποστολές χωρίς την ανάγκη για το Παγκόσμιο Σύστημα Εντοπισμού Θέσης (GPS).
Το νέο σύστημα παρέχει αδιάκοπα δεδομένα πλοήγησης ταιριάζοντας τις εικόνες που λαμβάνονται από την κάμερα του οχήματος και ταιριάζουν με τις δορυφορικές εικόνες στη βάση δεδομένων, πράγμα που σημαίνει ότι το εναέριο όχημα δεν επηρεάζεται από τα σήματα εμπλοκής.
Ο διευθυντής Διαστημικών Συστημάτων και Αισθητήρων στην τουρκική εταιρεία ESEN, Ερόλ Τονάλι, δήλωσε ότι οι εργασίες για την παραγωγή του συστήματος «Gördes» ξεκίνησαν το 2017.
Ο Τονάλι είπε ότι το βάρος είναι ένα πολύ κρίσιμο στοιχείο στα μικρά drones, ενώ οι περιβαλλοντικές συνθήκες και η ασφαλής ατμόσφαιρα είναι σημαντικοί παράγοντες για μεγάλες κατηγορίες αεροσκαφών.
Εξήγησε ότι η εταιρεία του σχεδίασε ένα σύστημα πλοήγησης βάρους 2,5 κιλών για μη επανδρωμένα αεροσκάφη μεγάλης κατηγορίας όπως το ‘Phoenix’ (Anka) και ότι είχαν σχέδια 280 γραμμαρίων για μικρά drones.
Ο Τονάλι ανέφερε ότι ο οδικός χάρτης ανάπτυξης προϊόντων έχει καταστεί σαφής, ειδικά ότι το σύστημα που αναφέρεται είναι ένα νέο προϊόν στον τομέα αυτό.
«Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για τη νυχτερινή χρήση του συστήματος, το οποίο έχει επιτύχει υψηλές επιδόσεις σε συνθήκες πλοήγησης κατά τη διάρκεια της ημέρας», πρόσθεσε.
Επεσήμανε επίσης: «Το σύστημα και οι τεχνολογίες στο σύστημά μας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη των αναγκών χερσαίων οχημάτων, αλλά έχουμε δώσει στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη ιδιαίτερη προτεραιότητα σε αυτήν την περίοδο».<p>Πηγή: <a target=”_blank” href=”https://www.iefimerida.gr”>iefimerida.gr</a> – <a target=”_blank” href=”https://www.iefimerida.gr/kosmos/twitter-elon-mask-pos-tha-einai-super-app”>Πώς θα είναι το Twitter στα χέρια του Έλον Μασκ -Σχεδιάζει να το αναπτύξει σε «super app» – iefimerida.gr</a></p>
Στην κατεύθυνση Κουπιάνσκ, οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας (AFU) επιτέθηκαν σε ρωσικές στρατιωτικές θέσεις κοντά στο χωριό Μπερεστόβογιε στην περιοχή του Χάρκοβο. Η επίθεση έγινε από δυνάμεις ενισχυμένου τάγματος. Ως αποτέλεσμα των ζημιών από τα πυρά του ρωσικού πυροβολικού στα προελαύνοντα στρατεύματα, σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν περισσότεροι από 150 Ουκρανοί στρατιώτες και καταστράφηκαν ένα άρμα μάχης, πέντε οχήματα μάχης πεζικού, τέσσερα τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού και εννέα φορτηγάκια pickups.
Το ρωσικό SU-34 βομβαρδίζει εχθρικές θέσεις σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος:
Στην περιοχή Κράσνι Λίμαν, δύο τακτικές ομάδες τάγματος της AFU εξαπέλυσαν άλλη μια επίθεση προς το χωριό Τσερβονοπόποβκα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Λουγκάνσκ. Οι AFU προσπάθησαν να κόψουν το δρόμο μεταξύ Σβάτοβο και Κρεμέναγια. Η επίθεση αποκρούστηκε από ρωσικές δυνάμεις. Τα πυρά πυροβολικού και τα χτυπήματα από ρωσικά πολεμικά αεροσκάφη σκότωσαν ή τραυμάτισαν περισσότερους από 50 Ουκρανούς στρατιώτες και κατέστρεψαν δύο άρματα μάχης, τρία τεθωρακισμένα οχήματα μάχης και δύο αυτοκίνητα.
Μια ομάδα Ουκρανών σαμποτέρ οπλισμένων με αμερικανικά FGM-148 Javelin ανακαλύφθηκαν από τις ρωσικές δυνάμεις και εξουδετερώθηκαν από όλμους στην περιοχή Κράσνι Λίμαν:
Στην πρώτη γραμμή του Ντόνιετσκ, μια τακτική ομάδα λόχου των AFU επιτέθηκε σε ρωσικές στρατιωτικές θέσεις κοντά στο χωριό Βρέμεβκα που βρίσκεται 30 χιλιόμετρα δυτικά από το Ουγκλεντάρ. Ως αποτέλεσμα των ενεργειών των ρωσικών μονάδων και των πυρών του πυροβολικού, οι AFU απωθήθηκαν στις θέσεις τους. Ως αποτέλεσμα της αποτυχημένης επιχείρησης, σκοτώθηκαν περισσότεροι από 30 Ουκρανοί στρατιωτικοί και καταστράφηκαν ένα τανκ, δύο τεθωρακισμένα οχήματα και ένα φορτηγό.
Οι ρωσικές μονάδες πυροβολικού κατέστρεψαν ένα άλλο ουκρανικό οχυρό στην κατεύθυνση Ουγκλεντάρ:
Στην περιοχή Χερσώνας, τα πυρά του ρωσικού πυροβολικού και τα χτυπήματα από ρωσικά πολεμικά αεροσκάφη νίκησαν τις εφεδρείες των ουκρανικών στρατευμάτων που προχωρούσαν από τις κατευθύνσεις Νικολάεφ-Κριβόι Ρογκ, καθώς και ομάδες δολιοφθοράς που δρούσαν κατά μήκος της πρώτης γραμμής. Περισσότεροι από 180 Ουκρανοί στρατιωτικοί σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν, ενώ οκτώ τεθωρακισμένα οχήματα μάχης και έξι αυτοκίνητα καταστράφηκαν.
Ο ουκρανικός στρατός συνεχίζει τις επιθετικές επιχειρήσεις από μικρές ομάδες επίθεσης κατά μήκος της πρώτης γραμμής στις περιοχές Ντονμπάς, Χερσώνας και Ζαπορόζιε. Οι επιθέσεις πιθανότατα στοχεύουν στην αποδυνάμωση της ρωσικής άμυνας, καθώς και στην αναγνώριση μάχης εν μέσω των συνεχιζόμενων προετοιμασιών για μεγάλης κλίμακας επιθετικές επιχειρήσεις.
Οι επιθέσεις συνεχίζονται σε όλες τις περιοχές, έτσι ο ρωσικός στρατός δεν μπόρεσε να εντοπίσει την περιοχή μιας άλλης μεγάλης κλίμακας επίθεσης. Τέτοιες τακτικές της ουκρανικής στρατιωτικής διοίκησης οδηγούν σε μεγάλες απώλειες σε ανθρώπινο δυναμικό. Το Κίεβο έχει ήδη δηλώσει ότι οι τάξεις του ουκρανικού στρατού πρέπει να αναπληρωθούν με νέους στρατιωτικούς. Η επιστράτευση συνεχίζεται σε όλη τη χώρα.