Η ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών έφερε στο φως της επιφάνειας λεπτομέρειες που προκαλούν τρόμο καθώς όπως αποκαλύφθηκε και από τα όσα δήλωσε ο ίδιος ο σταθμάρχης Λάρισας, οι αρχές δεν γνώριζαν ούτε που βρίσκονταν το τρένο αλλά και ούτε καν τι είχε συμβεί καθώς ειδοποιήθηκαν από τραυματισμένο επιβάτη!
Συγκεκριμένα οι αρχές δεν ειδοποιήθηκαν για το ατύχημα ούτε από τα γραφεία της εταιρείας ούτε από τον σταθμάρχη, ούτε από κανένα υπεύθυνο για την πορεία και την κατάσταση του τραίνου.
Ειδοποιήθηκαν από τραυματισμένο επιβάτη που τηλεφώνησε στο 112!
Θεωρείτε ότι η κυβέρνηση ευθύνεται για την τραγωδία στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών;
- Ναι απόλυτα (65%, 14.390 Votes)
- Ναι σε μεγάλο βαθμό (21%, 4.702 Votes)
- Έχει μεγάλο μερίδιο της ευθύνης αλλά όχι την κύρια ευθύνη (11%, 2.479 Votes)
- Ευθύνεται μόνο ο σταθμάρχης (3%, 662 Votes)
Σύνολο ψήφων: 22.232
Επί 45 ΛΕΠΤΑ, αρχές και εταιρία, ΕΨΑΧΝΑΝ να βρούνε σε πιο σημείο ακριβώς βρίσκεται το τραίνο.
Άλλωστε αυτό το παραδέχεται και ο ίδιος ο σταθμάρχης ο οποίος δεν είχε καταλάβει καν τι είχε συμβεί.
Ένας σταθμάρχης ο οποίος ήταν πρώην αχθοφόρος στον ΟΣΕ, που ήταν μετακλητός υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας και εκπαιδεύτηκε πριν από λίγους μήνες.
Κι όμως κάποιοι σκέφτηκαν πως ήταν ικανός να κάνει βάρδια στον σταθμό της Λάρισας τη νύχτα του δυστυχήματος με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.
Για να γίνει κατανοητό είναι παρόμοιας βαρύτητας σα να τον έβαζαν επικεφαλής της εναέριας κυκλοφορίας το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Ο σταθμάρχης έκανε και ανάρτηση στα social media στις 24 Ιανουαρίου, γράφοντας ότι πήρε την πιστοποίηση και ευχήθηκε «καλή μας αρχή», που σημαίνει ότι ανέλαβε πριν από περίπου ένα μήνα.
Όπως δήλωσε ο συνάδελφός του, ήταν μετακλητός υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας, που ανέλαβε σταθμάρχης πρόσφατα και είχε βάρδια τη στιγμή της τραγωδίας στα Τέμπη.
Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης έχει συλληφθεί και κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ), καθώς χαρακτηρίζεται υπαίτιος του δυστυχήματος.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι γύρισε το κλειδί για να μην μπει η επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή με την εμπορική και ότι αυτό δεν έγινε, δηλαδή πρόκειται για τεχνικό ζήτημα και όχι ανθρώπινη αμέλεια.
Η τραγωδία στα Τέμπη αναδεικνύει την απουσία σύγχρονων συστημάτων τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης τα οποία έχει κάθε σύγχρονος, ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος.
Πρόκειται για τα συστήματα του διευρωπαϊκού συστήματος ERTMS (European Railways Traffic Management System), το οποίο αποτελείται από τα συστήματα ETCS (European Traffic Control System) και GSM – R (Global System Mobile for Rail).
Εάν λειτουργεί αυτό το σύστημα, η διαχείριση της κυκλοφορίας των τρένων γίνεται με σύγχρονο τρόπο, καθώς τα δεδομένα κίνησης των τρένων στις γραμμές ελέγχονται με ψηφιακό τρόπο και σε άμεσο χρόνο.
Αν λειτουργούσε αυτό το σύστημα, τότε θα υπήρχε έγκαιρη ειδοποίηση προς όλους, τους σταθμάρχες, το κέντρο κυκλοφορίας και τους μηχανοδηγούς. Δεν θα συνέβαινε η πολύνεκρη τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.