Στη δήλωση που έκανε ο Τούρκος ΥΠΕΞ είπε ότι «Συναντηθήκαμε με την Βρετανίδα υπουργό Εξωτερικών Τρας.
Μιλήσαμε για τις λεπτομέρειες των συνομιλιών μεταξύ του Προέδρου μας και του Μπόρις Τζόνσον. Η Αγγλία ήρε τους περιορισμούς στις εξαγωγές προς την Τουρκία. Είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό. Θέλουμε να αναπτύξουμε τη συνεργασία μας. Συγκεκριμένα, συμφωνήσαμε να δώσουμε συνέχεια στις αποφάσεις που ελήφθησαν για τη συνεργασία».
Αν στην Αθήνα δεν κατάλαβαν τι σημαίνει αυτό να τους το εξηγήσουμε εμείς: Η Βρετανία θα βοηθήσει με… περίσσεια χαρά την Τουρκία να αναπτύξει και να παράξει το δικό της μαχητικό 5ης γενιάς, δηλαδή το TF-X.
Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε πως όλοι οι «σύμμαχοί» μας στο ΝΑΤΟ αρμονικά εργάστηκαν για να προσφέρουν στην Τουρκία ότι χρειάζεται για να μπορεί να αντιμετωπίσει μία πιθανή ελληνοτουρκική σύγκρουση.
Οι ΗΠΑ προσφέρουν τα F-16 Viper για να «κλείσουν» το κενό που παρουσιάζεται (ή πήγε να παρουσιαστεί) μεταξύ της ΠΑ και της ΤΗΚ κάτι που ήθελε ο Ρ.Τ.Ερντογάν μέχρι να πετάξει το δικό του νέο μαχητικό 5ης γενιάς εξολοκλήρου τουρκικής κατασκευής.
Τώρα έρχεται η Βρετανία να προσφέρει αυτό που λείπει στην Άγκυρα και δεν είναι άλλο από τον κινητήρα του… TF-X.
Η άρση των περιορισμών των εξαγωγών προς την Τουρκία από το Ηνωμένο Βασίλειο είναι κρίσιμης σημασίας, ειδικά για την τουρκική αεροπορική βιομηχανία.
Η Τουρκία έχει στενή συνεργασία με βρετανικές εταιρείες σε έργα όπως το Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης (MMU) ΤF-X και το HÜRJET. Μάλιστα, ο κινητήρας που θα χρησιμοποιηθεί στο TF-X σχεδιάζεται να παράγεται από κοινού με τη βρετανική εταιρεία Rolls-Royce.
Σχετικά με το θέμα, ο Πρόεδρος της Προεδρίας της Αμυντικής Βιομηχανίας,İsmail DEMİR, έκανε σημαντικές δηλώσεις για το Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης (MMU), το οποίο είναι «το μέγα έργο της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας και πραγματοποιείται υπό τον κύριο ανάδοχο της TUSAŞ. Δηλώνοντας ότι υπάρχει μια εναλλακτική επιλογή κινητήρα εκτός από τον κινητήρα F110 που θα προμηθεύεται από τις ΗΠΑ».
Ο DEMİR είπε: «Είχαμε επίσης τη δυνατότητα να συνεργαστούμε με τη Rolls-Royce για τον εθνικό κινητήρα. Είχαμε κάποιες ανησυχίες εδώ και επιλύσαμε αυτές τις ανησυχίες ως αποτέλεσμα των συναντήσεων που πραγματοποιήσαμε. Το έργο έχει ξεκινήσει.”
Η Rolls-Royce έχει επίσης στενές σχέσεις με τον όμιλο Kale που βρίσκεται στην Τουρκία. Η εταιρεία Ε&Α της Kale, η οποία ανήκει στον Όμιλο Kale, πέτυχε την ανάπτυξη εγχώριων κινητήρων για τουρκικούς πυραύλους.
Σχεδιάζεται ότι το ΤF-X θα βγει από το υπόστεγο το 2023 και θα πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση το 2025 ή το 2026 και θα εισέλθει σε υπηρεσία το 2029.
Τότε κατά πολλούς υπολογίζεται ότι η Ελλάδα θα αποκτήσει κάποια F-35 με μία όμως ουσιώδη διαφορά.
Η Τουρκία θα μπορεί να διαθέτει μεγαλύτερους αριθμούς μαχητικών 5ης γενιάς σε πολύ οικονομικότερες τιμές γιατί θα είναι δικά της.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.