Σοβαρό ζήτημα προκύπτει, αναφορικά με τη σιωπή του αρμόδιου Επιτελείου, εάν αληθεύουν οι αποκαλύψεις της ιστοσελίδας “liberal.gr”, σχετικά με σοβαρό ατύχημα που φέρεται να σημειώθηκε προχθές με ελικόπτερο τύπου UH-1H Huey της Αεροπορίας Στρατού, ένα περιστατικό το οποίο δεν δημοσιοποιήθηκε τόσο από το ΓΕΣ όσο και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Τα ερωτήματα είναι εύλογα από τη στιγμή που «ακόμα και για μία απλή δραστηριότητα ρουτίνας έχουμε ανακοινώσεις επί ανακοινώσεων και υπερπαραγωγή φωτογραφιών», ενώ για ένα σοβαρό ατύχημα δεν αναφέρθηκε απολύτως τίποτα.
Το ατύχημα φέρεται να σημειώθηκε στις 20 Ιουνίου στην Βάση της Αεροπορίας Στρατού στο Στεφανοβίκιο Μαγνησίας, όταν το ελικόπτερο UH-1H (Huey) με αριθμό «ΕΣ 650», το οποίο πραγματοποιούσε δοκιμαστική πτήση αμέσως μετά από εργασίες συντήρησης και επισκευών, «ενώ βρισκόταν σε πολύ χαμηλή αιώρηση από το έδαφος, κόπηκε το στροφείο και ο ιστός του κυρίου στροφείου του».
Όχι δεν διαβάσατε λάθος: Κόπηκε το κύριο στροφείο, όλος ο έλικας έφυγε από το ελικόπτερο.
Τα χειρότερα φέρονται πως αποφεύχθηκαν όταν οι χειριστές – δοκιμαστές κατάφεραν να το προσγειώσουν με ασφάλεια, χάρη στην τεράστια εμπειρίας τους, αλλά και επειδή το ελικόπτερο βρισκόταν σε χαμηλό ύψος με αποτέλεσμα να αποφευχθεί μια ακόμα τραγωδία στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, κι ενώ οι μνήμες από τη συντριβή παρομοίου ελικοπτέρου στις19 Απριλίου 2017 στο Σαραντάπορο Ελασσόνας, είναι ακόμα νωπές.
Ι θα γινόταν εάν το ελικόπτερο πετούσε σε μεγάλο ύψος; Δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται απάντηση σε αυτό.
Για ελικόπτερα UH-1H υπηρετούν στην Αεροπορία Στρατού επί μισό αιώνα και η πολιτική ηγεσία του τόπου, διαχρονικά, δεν δείχνει να αντιλαμβάνεται επαρκώς το επείγον της απαίτησης για τη σταδιακή αντικατάστασή τους, από ένα άλλο ελικόπτερο εφόδου.
Η υπόθεση των ΝΗ-90 βαδίζει από το κακό στο χειρότερο, τόσο με τις διαθεσιμότητες, όσο και με τον τελικό αριθμό που θα παραλάβει η ΑΣ (πληροφορίες τώρα κάνουν λόγο για μόλις 17) και δεν διαφαίνεται καμία λύση στον ορίζοντα για την αντικατάσταση των UH-1.