Στο κατάστρωμα του θωρηκτού «Αβέρωφ», στη Μαρίνα Φλοίσβου, υπογράφηκαν οι συμβάσεις απόκτησης 3 γαλλικών φρεγατών Belh@rra από το Πολεμικό Ναυτικό και των 6 επιπλέον Rafale που προστέθηκαν στην αρχική παραγγελία των 18 αεροσκαφών για την Πολεμική Αεροπορία.
Από ελληνικής πλευράς υπέγραψε ο γενικός διευθυντής εξοπλισμών και εκ μέρους των Γάλλων κατασκευαστών ο διευθύνων σύμβουλος της Naval Group.
Πότε θα γίνει η παραλαβή των φρεγατών
Οι δύο πρώτες FDI αναμένεται να παραληφθούν από το Πολεμικό Ναυτικό το 2025 και η τρίτη αναμένεται να ναυπηγηθεί το 2026.
Η πρώτη φρεγάτα FDI που θα παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό θα είναι η δεύτερη «Belh@rra» που θα ναυπηγηθεί στο Λοριάν. Για λόγους άμεσης ολοκλήρωσης του προγράμματος, ώστε να ενισχυθεί το Πολεμικό Ναυτικό το συντομότερο δυνατό, ελήφθη η απόφαση τα δύο πρώτα πολεμικά πλοία να ναυπηγηθούν με τις προδιαγραφές που του γαλλικού Ναυτικού.
Η τρίτη φρεγάτα FDI, που προβλέπεται να παραληφθεί από το ΠΝ στα τέλη του 2026, θα έχει την ελληνική διαμόρφωση, η οποία έχει τις εξής παραπάνω δυνατότητες:
16 επιπλέον βλήματα Aster 30 για ένα σύνολο 32 βλημάτων και τέσσερις εκτοξευτές SYLVER A50 αντί των δύο.
Σύστημα αυτοπροστασίας RAM
Σύστημα άφεσης αναλωσίμων.
Πότε θα αναβαθμιστούν στην ελληνική διαμόρφωση οι δύο πρώτες FDI
Οι δύο πρώτες γαλλικές φρεγάτες που θα παραλάβει το Πολεμικό Ναυτικό το 2025 και το 2026 (με γαλλική διαμόρφωση) θα αναβαθμιστούν στα πλοία με την συμφωνημένη ελληνική διαμόρφωση μέσα στο 2027 στην Ελλάδα από τεχνικούς της Naval Group στο πλαίσιο της σύμβασης και εντός του συμβατικού τιμήματος, δηλαδή χωρίς επιπλέον κόστος.
Μέσα στο 2027 οι δύο πρώτες φρεγάτες FDI θα μπουν διαδοχικά στα ναυπηγεία για επισκευή και παράλληλα θα γίνει η αναβάθμισή τους με τους δύο επιπλέον εκτοξευτές για βλήματα Aster 30 ανά φρεγάτα, το σύστημα αυτοπροστασίας RAM και το σύστημα αφέσεως αναλωσίμων. Οι εργασίες αναβάθμισης προβλέπεται να διαρκέσουν περίπου δύο μήνες για κάθε πλοίο που θα βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο προετοιμασίας από τους Γάλλους για την αναβάθμιση.
Πού θα γίνουν οι εργασίες αναβάθμισης ακόμη δεν έχει συμφωνηθεί. Αν δεν επιλεγεί η λύση των εργασιών εντός του Ναυστάθμου Σαλαμίνας σε συνεργασία με το ειδικευμένο προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού, ίσως επιλεγεί η λύση κάποιου ναυπηγείου, αν και ουδείς μπορεί εύκολα να προβλέψει ποια θα είναι η πραγματικότητα το 2027 στα ναυπηγεία της Ελευσίνας ή του Σκαραμαγκά.