H αποκάλυψη των SMS που αντάλλαξαν οι Πάνος Καμμένος και Νίκος Νικολόπουλος και οι μηνύσεις που κατατέθηκαν έχουν το πολιτικό τους βάρος. Οσο βάρος μπορεί να έχουν και αυτοί που εμπλέκονται στο άθλιο σόου που στήθηκε τις τελευταίες ώρες. Είναι γνωστή στο Πανελλήνιο η προσφορά τους στην επικράτηση του λαϊκισμού, της φανφάρας και της ψεκασμένης πολιτικής.
Όμως, οι απειλές του πρώην υπουργού Αμυνας ότι θα δώσει στοιχεία για τη διαφήμιση που έπαιρναν, και προφανώς συνεχίζουν να παίρνουν, sites που ελέγχονται από τον Νίκο Νικολόπουλο, δίνει άλλη διάσταση στην υπόθεση.
Ειδικά από τη στιγμή που ο Καμμένος εμπλέκει σε αυτό το κόλπο και τον υπουργό και στενό συνεργάτη του πρωθυπουργού, Νίκο Παππά.
Συμβαίνει πάντα στις κυβερνήσεις που καταρρέουν να ανοίγουν στόματα. Ειδικά τώρα που ο Πάνος Καμμένος νιώθει ότι απειλείται θα βγει και θα πει πολλά και θα βγάλει τους σκελετούς από τη ντουλάπα της κυβέρνησης. Και προφανώς ο πρώην υπουργός γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα της τετραετούς θητείας των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Απλά, ακόμη και δεν έχει αποφασίσει πότε θα ξεκινήσει το μαρτύριο της σταγόνας κατά του πρωθυπουργού. Οσοι γνωρίζουν το χαρακτήρα του Καμμένου και το πολιτικό του εκτόπισμα είναι σίγουροι ότι πολύ σύντομα θα παίξει το τελευταίο του χαρτί σε πολλές δόσεις. Οι αποκαλύψεις που θα κάνει σταγόνα – σταγόνα θα έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.
Ένα από τα θέματα που θα μας απασχολήσουν ιδιαίτερα το επόμενο διάστημα είναι ακριβώς και το «κύκλωμα» που έχει στηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και φιλικά σ’ αυτόν ΜΜΕ για να στηρίζουν την κυβέρνηση έναντι αδράς διαφήμισης κρατικών οργανισμών ή ελεγχόμενων από το Μαξίμου επιχειρηματιών.
Πώς στήνεται το κόλπο
Το κόλπο είναι απλό και δεν έχει να κάνει με τα troll των υπογείων του Μαξίμου και τα 0,60 ευρώ το μήνυμα για να συγκρούονται στο διαδίκτυο.
Το κόλπο είναι άλλο. Ενας δημοσιογράφος, ένας επιχειρηματίας ή ένας άσχετος με την ενημέρωση πολίτης φτιάχνει μια ιστοσελίδα. Κατά κύριο λόγο πολιτικο-οικονομική ή γνώμης αλλά και πολλές ακόμη τύπου gossip από τις οποίες μπορεί να γράψει ο καθένας βρομιές ή να αποθεώσει πρόσωπα.
Αφού φτιάχνεται το site (ή και πριν φτιαχτεί αυτό) ο ιδιοκτήτης προσεγγίζει τον φίλο υπουργό (κατά κύριο λόγο τον Νίκο Παππά που έχει τον έλεγχο των ΜΜΕ με πέντε – έξι φίλους του) και του ζητά διαφήμιση. «Πάρε ένα τηλέφωνο στον τάδε διοικητή, ζήτα από τον δείνα διευθύνοντα σύμβουλο, πάρε και κανέναν τραπεζίτη να μας δίνει λεφτά κι εμείς θα σε αποθεώνουμε».
Και κάπως έτσι, στήνεται ένα συστηματάκι με διαφημίσεις της τάξης των 10-20 χιλιάρικων το μήνα για sites ανυπόληπτα, για σελίδες που ακόμη δεν έχουν καμιά αναφορά στην κοινωνία, που δεν έχουν καν εργαζόμενους, πόσο μάλλον που δεν τα γνωρίζει ούτε ο κόσμος της διαφήμισης. Είναι από τις ιστοσελίδες που συνήθως τις βλέπει ο διαχειριστής και οι φίλοι του και τα «χτυπήματα» στο google analytics ζήτημα είναι να ξεπερνούν τις 100 χιλιάδες το μήνα. Και πολλά λέμε. Τα κείμενα που γράφονται εκεί είναι πέντε – έξι αποθεωτικά για την κυβέρνηση, για τον μεγάλο ηγέτη Τσίπρα, φυσικά για τον Παππά και το περιβάλλον του, και βεβαίως για τις μεγάλες αποφάσεις που παίρνει η κυβέρνηση, όπως το Μακεδονικό που για τα συγκεκριμένα sites είναι μεγαλύτερη συμφωνία κι από της Γιάλτας.
Ας αναφέρουμε ορισμένα παραδείγματα, και δεν εννοούμε τα φιλικά προς την κυβέρνηση ΜΜΕ, όπως τα sites της Αυγής, το Κόκκινο, το left ή εν πάση περιπτώσει αυτά που δηλωμένα είναι ΣΥΡΙΖΑ.
Για παράδειγμα, αληθεύει ότι πριν από ένα χρόνο και κάτι δημοσιογράφοι που γλείφουν από το πρωί ως το βράδυ την κυβέρνηση έστησαν πολιτικο-οικονομικό site το οποίο στους πρώτους μήνες ζωής του, που δεν το ήξεραν ούτε οι διαχειριστές του, έπαιρνε κρατική διαφήμιση με το τσουβάλι; Αληθεύει ότι οι ιδιοκτήτες του (φανεροί και αφανείς) είχαν επαφές με υπουργούς όπως ο Παππάς και ο Δραγασάκης προκειμένου να «στηριχθεί το site που θα στηρίξει κι εσάς», όπως έλεγαν;
Μαντρόσκυλα
Και τι σύμπτωση: Μια ιστοσελίδα με μηδενικό ουσιαστικά κόστος, τζιράρει μερικές χιλιάδες το μήνα και οι διαχειριστές του απλά… έχουν γίνει τα «μαντρόσκυλα» του Μαξίμου. «Ανεξάρτητοι» δημοσιογράφοι κατά τα άλλα που από το πρωί ως το βράδυ αποθεώνουν τους ευεργέτες τους.
Σε μια άλλη περίπτωση, αληθεύει ότι site της επαρχίας ανήκει σε συγγενικό πρόσωπο βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ και παρ’ ότι δεν ήταν μέλος του Μητρώου Ηλεκτρονικών Μέσων που είχαν φτιάξει οι Παππάς – Κρέτσος, έπαιρνε διαφήμιση με το τσουβάλι; Οσο για την επισκεψιμότητα; Ανύπαρκτη και στο Alexa και σε όλες τις μετρήσεις.
Μια τρίτη περίπτωση αφορά σε ιστοσελίδα πάλι της επαρχίας με ανύπαρκτη επισκεψιμότητα που εντελώς τυχαία έπαιρνε διαφήμιση από τη ΔΕΠΑ, από τη ΔΕΗ, από το ΚΕΕΛΠΝΟ. Τυχαίο είναι ότι ιδιοκτήτης της εταιρείας που είχε το site ήταν στέλεχος νομαρχιακής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ;
Ποιος ξεχνά άραγε το γεγονός ότι site που κάποτε αποθέωνε τον Αντώνη Σαμαρά έκανε… ολύμπια μεταμόρφωση και προσκύνησε τον ΣΥΡΙΖΑ και κυρίως τον Πάνο Καμμένο ο οποίος καταγγέλλει την κυβέρνηση για συστηματάκι με διαφημίσεις; Δεν έβλεπε τον στενό του συνεργάτη πώς έπαιρνε κρατικό χρήμα, διότι δεν είναι μόνο η φανερή διαφήμιση, είναι και τα «μαύρα» που τρέχουν στις περιπτώσεις αυτές.
Ποιος μπορεί επίσης να μην υποψιάζεται ότι κάτι περίεργο συμβαίνει όταν σάιτ που είναι παντελώς άγνωστα, χωρίς πολιτική παρέμβαση και βάρος να παίζουν από το πρωί ως το βράδυ θέματα αποθεωτικά για τον Τσίπρα, τον Παππά, τον Δραγασάκη και ταυτόχρονα να βρίζουν με την πρώτη ευκαιρία τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τη γυναίκα του, τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, επιχειρηματίες που δεν τους δίνουν διαφήμιση κ.λπ.;
Λεφτά υπάρχουν
Πρόσφατα είχαν δει το φως τη δημοσιότητας στοιχεία για την επικοινωνιακή προβολή εταιρειών του δημοσίου. Όπως το Κτηματολόγιο, πάνω από 5 εκατ. ευρώ, ο οργανισμός «Δήμητρα» όπου αρχικά είχε εγκριθεί κονδύλι 2,2 εκατ. αλλά κόπηκε στη συνέχεια, μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για την Περιφέρεια Αττικής κ.λπ. Ανάλογα κονδύλια βγαίνουν κατά διαστήματα για την προβολή της ΔΕΠΑ, της ΔΕΗ, των ΕΛΠΕ κ.λπ., εταιρειών στις οποίες έχει λόγο και η εκάστοτε κυβέρνηση. Η οποία και μοιράζει το χρήμα στους «φίλους», όπως π.χ. στο σύμβουλο υπουργού και πρώην εκδότη ανύπαρκτης εφημερίδας που ήταν πάντα πρώτη στο φαγοπότι.
Αλλά επειδή έχουμε και κοντή μνήμη, μήπως να θυμίσουμε τι ακριβώς είχε γίνει με το σκάνδαλο των διαφημίσεων και την εμπλοκή δημοσιογράφων σε αυτό, μεταξύ των οποίων και ο μακαρίτης πλέον εκδότης της Ακρόπολης Μαυρίκος; Γιατί αυτή η υπόθεση έχει παγώσει, κανείς δεν είναι στη φυλακή και κανείς δε μιλάει γι’ αυτήν;
Να θυμίσουμε ότι βγήκαν στη δημοσιότητα τηλεφωνικές συνομιλίες δημοσιογράφων που ονόμαζαν συνθηματικά τον Νίκο Παππά «αρχιμανδρίτη» και αποκάλυπταν πώς συγκεκριμένα sites πληρώνονταν για να γράφουν ύμνους στην κυβέρνηση ή για να στοχοποιούν πολιτικούς αντιπάλους; Εκείνο το κύκλωμα εκβιαστών θα αποκαλυφθεί αν τελικά τροφοδοτούνταν και από το σύστημα ΣΥΡΙΖΑ;
Όλα αυτά, κι άλλα πολλά τα γνωρίζει ο Πάνος Καμμένος και γι’ αυτό έριξε την πρώτη βολή κατά του Νίκου Νικολόπουλου και κατά του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκου Παππά. Θα έχει ενδιαφέρον η συνέχεια επί της οθόνης για να δούμε αν θα βγούνε οι «βρομιές» που έχουν γίνει.
Εκτός κι αν επικρατήσει το αίσθημα επιβίωσης του πρώην υπουργού Αμυνας γιατί μια σπίθα μπορεί να φέρει την καταστροφή και του ίδιου. Οι αποκαλύψεις δεν πλήττουν μόνο αυτούς που εμπλέκονται άμεσα, μπορεί να καεί και ο καταγγέλλων.