Το Super Bowl του NFL για το 2023 βρίσκεται προ των πυλών, καθώς τα ξημερώματα της Δευτέρας (13/2, 01:30) για την Ελλάδα, Κάνσας Σίτι Τσιφς και Φιλαδέλφεια Ιγκλς θα διεκδικήσουν την κατάκτηση του τίτλου, στην 57η έκδοση του θεσμού.
Το φετινό Super Bowl θα διεξαχθεί στο «State Farm Stadium» του Γκλέντεϊλ της Αριζόνα, με τους Κάνσας Σίτι Τσιφς και τους Φιλαδέλφεια Ιγκλς να διεκδικούν το δεύτερο τίτλο τους την τελευταία εξαετία, σε μία διοργάνωση που ξεχωρίζει και για το σόου του ημιχρόνου, αλλά και για τις διαφημίσεις του, οι οποίες κοστίζουν εκατομμύρια ευρώ για λίγα δευτερόλεπτα και θα περιλαμβάνουν και φέτος πλήθος διάσημων.
Halftime Show με πρωταγωνίστρια τη Ριάνα
Είναι γνωστό ότι ο αγώνας αποτελεί το μεγαλύτερο ψυχαγωγικό γεγονός στις Ηνωμένες Πολιτείες. Έτσι είναι λογικό ένας άνευ προηγουμένου αριθμός διαφημίσεων με αστέρια πρώτης γραμμής θα παλέψει για να προσελκύσει την προσοχή κατά τη διάρκεια του Super Bowl. Και θα είναι η Ριάνα εκείνη που θα τραγουδήσει στο ημίχρονο.
Διασημότητες από τον κόσμο της μουσικής και του κινηματογράφου, συμπεριλαμβανομένων των θρύλων της ροκ Όζι Όσμπορν και Μπίλι Άϊντολ εμφανίζονται σε μια διαφήμιση, ενώ ο ράπερ Τζακ Χάρλοου, που είναι σε ένα σποτ για τα «Doritos».
Αλλαγή στο θέμα των διαφημίσεων και 7 εκατ. δολάρια τα 30 δευτερόλεπτα
Οι διάσημες προσωπικότητες δεν είναι ασυνήθιστες στις διαφημίσεις του Super Bowl. Τα προηγούμενα χρόνια, ορισμένοι διαφημιστές χρησιμοποίησαν το Super Bowl για να δώσουν έμφαση σε κοινωνικά ζητήματα όπως η ισότητα των φύλων και η πρόσβαση σε καθαρό νερό, αλλά η εικόνα δεν θα είναι ίδια αυτή τη φορά, με τα brand να προτιμούν το… χιούμορ και τους celebrity για να ενδυναμώσουν το brand τους.
Φυσικά, οι εταιρείες προσπαθούν να κάνουν τις διαφημίσεις τους αξέχαστες για να κερδίσουν τα λεφτά τους από αυτές, που φέτος έχουν φτάσει σε τιμή ρεκόρ, όπως δήλωσε και ο Ντέρεκ Ράκερ, καθηγητής μάρκετινγκ στο Northwestern’s Kellogg School of Management. Πιο συγκεκριμένα, ένα σποτ 30 δευτερολέπτων για το Super Bowl φέτος πωλήθηκε για λίγο περισσότερα από 7 εκατομμύρια δολάρια.
“Έσπασε” η αποκλειστικότητα στο αλκοόλ
Για πρώτη φορά σε πάνω από τρεις δεκαετίες, η Budweiser, Anheuser-Busch, εγκατέλειψε το συμβόλαιό της ως αποκλειστικός διαφημιστής αλκοόλ του παιχνιδιού, ανοίγοντας το δρόμο για ένα… γευστικό Super Bowl που θα περιλαμβάνει διασημότητες που θα παρουσιάζουν άλλες μάρκες μπύρας και ποτών.
Για παράδειγμα, ο ηθοποιός Πολ Ρουντ εμφανίζεται ως ο υπερήρωας της Marvel, καθησυχάζοντας ένα πραγματικό μυρμήγκι ότι δεν δουλεύει, εμφανίζοντας τη μη αλκοολούχα μπύρα της Heineken, Heineken 0.0.
Μειωμένες οι διαφημίσεις αυτοκινήτων
Ενώ υπάρχουν περισσότερες μάρκες αλκοόλ, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι έμποροι λιανικής πώλησης αυτοκινήτων είναι σε μεγάλο βαθμό εκτός, σε σύγκριση με τα τελευταία χρόνια.
Σε μία από τις λίγες διαφημίσεις αυτοκινήτων που ανακοινώθηκαν πριν από το παιχνίδι, ο ηθοποιός Γουίλ Φέρελ διαφημίζει μια νέα συνεργασία μεταξύ της GM και του Netflix για την προβολή περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων στις ταινίες και τις εκπομπές streamer. Ο Φέρελ παίρνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέσα από ρομαντικές σκηνές και παλεύει να ξεφύγει μέσα σε μια ορδή από ζόμπι.
Η Hellmann’s βάζει στο… ψυγείο (Τζον) Χαμ και Μπρι (Λάρσον)
Η μαγιονέζα της Hellmann’s είναι ένας από τους λίγους διαφημιστές που αναμένεται να προωθήσουν έναν σκοπό, επαναλαμβάνοντας το μήνυμά της από τα προηγούμενα χρόνια για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων.
Αλλά ακόμη και αυτή η διαφήμιση του Super Bowl θα είναι διαφορετική, με τους Τζον Χαμ και Μπρι Λάρσον, ηθοποιοί που έχουν ονόματα που σχετίζονται με τα τρόφιμα, έχουν συρρικνωθεί και βρίσκονται σε ένα ψυγείο με ένα βάζο Hellmann’s.
Super Bowl με 101 εκατομμύρια τηλεθεατές
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο περσινός τελικός του Super Bowl προσέλκυσε ένα μέσο τηλεοπτικό κοινό, περίπου 101 εκατομμυρίων τηλεθεατών, περίπου 10% πάνω από το προπέρσινο τελικό του NFL, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που δημοσιεύθηκαν σήμερα.
Περίπου 99 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν την εκπομπή για το Super Bowl στο NBC, ενώ άλλα 1,9 εκατομμύρια είδαν το παιχνίδι στο Telemundo που ανήκει στην Comcast.
Ο αριθμός περιλαμβάνει άτομα που παρακολουθούσαν τηλεοράσεις στο σπίτι και σε μπαρ και εστιατόρια. Οι Λος Άντζελες Ραμς νίκησαν με 23-20 τους Σινσινάτι Μπένγκαλς, πανηγυρίζοντας την πρώτη νίκη τους στο Super Bowl εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια.