Ήδη οι ποδοσφαιρόφιλοι έχουν πάρει μια πρώτη γεύση από τη γερμανική Bundesliga, όπου τηρείται ένα αυστηρό πρωτόκολλο υγιεινής. Κάτι ανάλογο λοιπόν θα εφαρμοστεί και στη χώρα μας ως προαπαιτούμενο για την επανεκκίνηση.
Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού έδωσε στη δημοσιότητα το πρωτόκολλο υγιεινής και ασφάλειας που οφείλουν να τηρούν μέχρι νεοτέρας οι ομάδες και όλοι όσοι εμπλέκονται με κάθε τρόπο σε έναν ποδοσφαιρικό αγώνα (αθλητές, παράγοντες, διαιτητές, τεχνικοί, δημοσιογράφοι κλπ), και οι αλλαγές θα είναι πολλές και σημαντικές: από τη θερμομέτρηση κατά την είσοδο στο γήπεδο, τον περιορισμένο αριθμό ατόμων που θα διαπιστεύονται και την τήρηση των αποστάσεων, μέχρι τις μάσκες, τα γάντια και την απολύμανση σε όλους τους χώρους του γηπέδου.
Τα σημαντικότερα στοιχεία από το πρωτόκολλο υγιεινής και ασφάλειας που δημοσιοποίησε η ΓΓΑ:
1 ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ [Πρωτόκολλο Διεξαγωγής Αγώνων Super League_1]
Το Πρωτόκολλο Διεξαγωγής Αγώνων Super League καθορίζει τις απαραίτητες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν όλες οι Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στους αγώνες των Playoffs και Playouts του Πρωταθλήματος Super League 1 αγωνιστικής περιόδου 2019-2020 (εφεξής αγώνες). Επίσης, το εν λόγω πρωτόκολλο περιγράφει τους κανόνες, λειτουργίες και οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουν όσοι εμπλέκονται στη διοργάνωση των αγώνων, καθώς και τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να ληφθούν. Το περιεχόμενο του Πρωτοκόλλου Διεξαγωγής Αγώνων Super League θα επικαιροποιείται ανάλογα με τις εξελίξεις, τη διεθνή εμπειρία και τα επιστημονικά δεδομένα. Ι. Βασικές Αρχές. 1.Καθ’ όλη τη διάρκεια των αγώνων, αναφορικά με τις προπονήσεις των ομάδων, ισχύουν τα ειδικά πρωτόκολλα ομαδικών προπονήσεων όπως αυτά ανακοινώνονται από την Ειδική Υγειονομική Επιτροπή και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. 2.Πριν την έναρξη των αγώνων, όλοι οι ποδοσφαιριστές, οι αξιωματούχοι αγώνα, το προπονητικό προσωπικό και το προσωπικό της ομάδας, θα πρέπει να εξεταστούν εκ νέου για τον COVID – 19.
Προϋπόθεση για την έναρξη των αγώνων, είναι η διενέργεια των εξετάσεων και ειδικώς του μοριακού τεστ (real time RT-PCR). Ως μία καλή πρακτική, όπως αυτή εφαρμόζεται διεθνώς, συστήνεται η πραγματοποίηση του τεστ μία φορά την εβδομάδα. Ανάλογα με τα αποτελέσματα των εξετάσεων, σε περίπτωση θετικού κρούσματος ακολουθούνται οι οδηγίες των αρμόδιων φορέων για θέματα υγείας, ενώ σε περίπτωση αρνητικού κρούσματος θα μπορούν να λάβουν μέρος στους αγώνες. Ο ιατρός κάθε Π.Α.Ε. θα πρέπει να έχει εξετάσει κλινικά όλους τους ποδοσφαιριστές και το προπονητικό προσωπικό και να πάρει λεπτομερές ιστορικό (συνημμένο), με έμφαση στα κλινικά σημεία και συμπτώματα που σχετίζονται με πρόσφατη λοίμωξη από COVID-19 (τόσο για τον ίδιο όσο και για το οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον). Σε περίπτωση βεβαιωμένης πρόσφατης λοίμωξης, ο αθλητής θα παραπέμπεται για εκτεταμένο παθολογικό και εργαστηριακό έλεγχο. Τα ιατρικά αρχεία των αθλητών θα φυλάσσονται από τον ιατρό της Π.Α.Ε., με τις προϋποθέσεις της ισχύουσας νομοθεσίας περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. 4.Ιατρικό ιστορικό σχετιζόμενο με τον COVID-19 θα πρέπει να συμπληρώσουν οι αξιωματούχοι αγώνα, το προσωπικό της εγκατάστασης, το προσωπικό της Π.Α.Ε., το προσωπικό όλων των φορέων που εμπλέκονται στην διοργάνωση των αγώνων και γενικά όσοι πρόκειται να εισέλθουν σε μια εγκατάσταση στην οποία διεξάγονται αγώνες για το Πρωτάθλημα της Super League, σύμφωνα και με τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων. Συστήνεται η χρήση της απλής βεβαίωσης που έχει εκδώσει η ΓΓΑ (https://gga.gov.gr/images/Deltio_Katagrafis_V3.jpg).
Όσοι μετρηθούν με θερμοκρασία μεγαλύτερη των 37ºC (τριάντα επτά βαθμών κελσίου) σε τρεις μετρήσεις, δε θα τους επιτρέπεται η είσοδος. 9.Πέραν των ποδοσφαιριστών και των διαιτητών κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης και του αγώνα, όλοι οι υπόλοιποι θα πρέπει να φοράνε προστατευτικές μάσκες και γάντια καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής τους στην εγκατάσταση. 10.Γενικώς, για την αποφυγή μετάδοσης του κορονοϊού SARS-CoV-2, θα πρέπει να εφαρμόζονται τα κάτωθι: 10.1.Συχνό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα ή καθαρισμός τους με αντισηπτικό διάλυμα με βάση το οινόπνευμα. 10.2.Δεν επιτρέπονται οι χειραψίες ή οι εναγκαλισμοί. 10.3.Αποφυγή αγγίγματος του προσώπου (μύτη, στόμα, οφθαλμοί) με άπλυτα χέρια, ιδίως αν προηγουμένως υπήρξε επαφή με αντικείμενα που έχουν αγγίξει πολλά άλλα άτομα (π.χ. πόμολα, διακόπτες κ.λ.π. σε κοινόχρηστους χώρους). 10.4.Κάλυψη της μύτης και του στόματος με χαρτομάντηλο σε περίπτωση βήχα ή φταρνίσματος και απόρριψη του άμεσα σε κάδο απορριμμάτων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει χαρτομάντηλο, χρήση του εσωτερικού των αγκώνων. 10.5.Άμεσο πλύσιμο των χεριών και του προσώπου σε περίπτωση επαφής με άλλο πρόσωπο. 10.6.Αποφυγή συνθηκών συγχρωτισμού. 10.7.Τήρηση απόστασης 2 μέτρων από άλλα άτομα ή προστατευτική μάσκα σε κοινόχρηστους χώρους 10.8.Οι προσωπικές συνομιλίες ή ενημερώσεις θα πρέπει να πραγματοποιούνται με απόσταση 2 μέτρων.
Ειδικά Πρωτόκολλα για τη διεξαγωγή των αγώνων. Τα ειδικά πρωτόκολλα για τη διεξαγωγή των αγώνων χωρίζονται σε τρεις κύριες κατηγορίες: A. Εγκατάσταση – Χώροι Προς Χρήση B. Ανθρώπινο Δυναμικό Γ. Διαδικασίες (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη του αγώνα). Για κάθε κατηγορία αναγράφονται αναλυτικά πρωτόκολλα, τόσο ως προς τον μέγιστο αριθμό πρόσβασης του ανθρώπινου δυναμικού στους επιμέρους χώρους του γηπέδου ανάλογα με την ιδιότητά τους, όσο και ως προς τον τρόπο λειτουργίας της εγκατάστασης και των διαδικασιών που αφορούν τη διοργάνωση του αγώνα. Α. Εγκατάσταση – Χώροι Προς Χρήση 1.Πριν το άνοιγμα της αθλητικής εγκατάστασης / γηπέδου για τον κάθε αγώνα, όλοι οι χώροι θα πρέπει να έχουν απολυμανθεί με κατάλληλο διάλυμα, σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων, μετά από τον καθαρισμό με κοινό απορρυπαντικό. Τα προτεινόμενα από τον ΕΟΔΥ διαλύματα για απολύμανση είναι 0,1% υποχλωριώδους νατρίου (αραίωση 1:50, αν χρησιμοποιείται οικιακή χλωρίνη αρχικής συγκέντρωσης 5%).
.Είσοδος Εγκατάστασης.Σε όλες τις εγκαταστάσεις/γήπεδα θα πρέπει να υπάρχει μόνο είσοδος/έξοδος στην οποία καταγράφονται οι εισερχόμενοι και εξερχόμενοι με τα στοιχεία επικοινωνίας τους, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ιχνηλάτησης τυχόν κρούσματος COVID-19 από τον ΕΟΔΥ. Στο χώρο αυτό γίνεται θερμομέτρηση πριν την είσοδο στην εγκατάσταση σε ειδικά προκαθορισμένο χώρο. Όσοι μετρηθούν με θερμοκρασία μεγαλύτερη των 37ºC σε τρεις μετρήσεις, δε θα τους επιτρέπεται η είσοδος. 5.1.2.Ειδικά κολωνάκια οριοθέτησης με ιμάντα θα πρέπει να καθοδηγούν τους εισερχόμενους στην πύλη εισόδου, έτσι ώστε η πρόσβαση να είναι ατομική (ένας – ένας) και να μπορεί να γίνεται η θερμομέτρηση. (Σημειώνεται ότι οι εισερχόμενοι θα πρέπει να τηρούν απόσταση 2μ. από τον προπορευόμενό τους). 5.1.3.Συστήνεται η δημιουργία πτυσσόμενου απομονωμένου χώρου (π.χ. σκηνή) για την προσωρινή απομόνωση ατόμων με ύποπτα συμπτώματα (π.χ. πυρετός) έως ότου επιληφθεί το ιατρικό προσωπικό όπου υπάρχει ο απαραίτητος εξοπλισμός (χειρουργικές μάσκες, γάντια, αλκοολούχο αντισηπτικό, χαρτομάντηλα/χειροπετσέτες, κλειστός ποδοκίνητος κάδος απορριμμάτων). 5.1.4.Οι ποδοσφαιριστές, οι αξιωματούχοι των ομάδων και οι αξιωματούχοι του αγώνα θα πρέπει να εισέρχονται στο χώρο των αποδυτηρίων από μία και μοναδική είσοδο η οποία θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τους συγκεκριμένους.
5.3.1.Πρόσβαση στο χώρο των αποδυτηρίων, στους διαδρόμους αυτών και στους λοιπούς εσωτερικούς χώρους (Γραφεία Προπονητών – Ιατρείο – Doping Control – Γραφείο Παρατηρητή), έχουν οι εξής:
-Έως σαράντα τέσσερις (44) ποδοσφαιριστές (20 ποδοσφαιριστές που αναγράφονται στο Φύλλο Αγώνα συν 2 ποδοσφαιριστές εκτός αποστολής ανά ομάδα). -Έως είκοσι έξι (26) αξιωματούχοι οι οποίοι αναγράφονται στο Φύλλο Αγώνα (13 ανά ομάδα). -Έως επτά (7) αξιωματούχοι αγώνα και συγκεκριμένα τέσσερις διαιτητές, δύο διαιτητές VARs (όπου είναι απαραίτητο) και ο παρατηρητής διαιτησίας. -Έως τρεις (3) διαπιστευμένα από τη Super League στελέχη της γηπεδούχου ομάδας. -Έως τρεις (3) διαπιστευμένα από τη Super League στελέχη της φιλοξενούμενης ομάδας. -Έως δύο (2) παρατηρητές αγώνα. -Ένας (1) συντονιστής εγκατάστασης. -Έως δύο (2) στελέχη της Super League Ελλάδα. -Ένας (1) ιατρός αγώνα. -Έως τρεις (3) εκπρόσωποι ΕΣΚΑΝ. -Αστυνομικοί, ανάλογα με το εκάστοτε σχέδιο ασφαλείας του αγώνα. -Έως ένας (1) εκπρόσωπος της στατιστικής υπηρεσίας για τη συμπλήρωση του Φ.Α. -Κατ ́εξαίρεση, δίνεται το δικαίωμα να παρευρεθούν και να παραμείνουν για όσο χρειασθεί και λοιπές ιδιότητες όπως τραυματιοφορείς, πυροσβέστες, τεχνικοί κ.α. μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και κατόπιν κλήσης τους από τα αρμόδια όργανα του αγώνα. 5.3.2.Σε όποια εγκατάσταση είναι εφικτό, δύναται η χρήση περισσότερων του ενός αποδυτηρίου ανά ομάδα, με σκοπό τον διαχωρισμό (π.χ. τακτικοί – αναπληρωματικοί, προπονητές, αποθήκευση υλικού κ.ο.κ.).
Αγωνιστικός χώρος – Περιβάλλον χώρος: 5.4.1.Πρόσβαση στον αγωνιστικό χώρο έχουν οι εξής: -Όλοι όσοι αναγράφονται στην παράγραφο 4.3.1. πλην του εκπροσώπου της στατιστικής υπηρεσίας -Δύο (2) τραυματιοφορείς. -Το προσωπικό του ασθενοφόρου και της ομάδας πρώτων βοηθειών. -Έως τρία (3) άτομα υπεύθυνα για την λειτουργία του VAR. -Έως έξι (6) ball boys/girls. -Έως δεκαπέντε (15) φωτογράφοι αγώνα. -Έως είκοσι πέντε (25) άτομα υπεύθυνα για την τηλεοπτική παραγωγή των αγώνων (δημοσιογράφοι, καμεραμαν, τεχνικοί κ.ο.κ.). -Security, ανάλογα με το εκάστοτε σχέδιο ασφαλείας του αγώνα.
-Αστυνομικοί, ανάλογα με το εκάστοτε σχέδιο ασφαλείας του αγώνα. -Προσωπικό της εγκατάστασης για την προετοιμασία και τη συντήρηση του αγωνιστικού χώρου, την τοποθέτηση πινακίδων κ.ο.κ. το οποίο δεν δύναται να υπερβαίνει τα δέκα (10) άτομα. -Κατ ́εξαίρεση, δίνεται το δικαίωμα να παρευρεθούν και να παραμείνουν για όσο χρειασθεί και λοιπές ιδιότητες όπως πυροσβέστες, τεχνικοί κ.α. μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και κατόπιν κλήσης τους από τα αρμόδια όργανα του αγώνα. 5.4.2.Απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος εντός του αγωνιστικού χώρου και στον περιβάλλοντα χώρο στους μη έχοντες εργασία. Εντός των εν λόγω χώρων θα πρέπει να παραμένουν μόνο όσοι συμμετέχουν στον αγώνα καθώς και όσοι έχουν κάποια εργασία και για το απαιτούμενο διάστημα που χρειάζεται για την ολοκλήρωση αυτής. Μετά το τέλος της εργασίας τους θα αποχωρούν.
Δημοσιογραφικά θεωρεία: 5.5.1.Στα δημοσιογραφικά θεωρεία έχουν πρόσβαση οι εξής: -Δημοσιογράφοι, μέλη των ΠΣΑΤ/ΕΣΗΕΑ συναφών αναγνωρισμένων δημοσιογραφικών Ενώσεων -Εκπρόσωποι των στατιστικών εταιρειών που συνεργάζονται με τη διοργανώτρια. 5.5.2.Στα δημοσιογραφικά θεωρεία, οι δημοσιογράφοι που καλύπτουν τον αγώνα θα πρέπει να κάθονται με κενό δύο τουλάχιστον θέσεων (ανάλογα με την εγκατάσταση) μεταξύ τους, τηρώντας την απόσταση των 2 μέτρων. Για το λόγο αυτό, δύναται να χρησιμοποιηθεί μέρος της εξέδρας που είναι στη συνέχεια των θεωρείων προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες. 5.5.3.Τυχόν εσωτερικοί χώροι (καμπίνες – booth) για τη δημοσιογραφική κάλυψη των αγώνων πρέπει να παραμείνουν κλειστοί. 5.5.4.Οι εκπρόσωποι των στατιστικών εταιρειών θα πρέπει να κάθονται με κενό δύο τουλάχιστον θέσεων (ανάλογα με την εγκατάσταση) μεταξύ τους, τηρώντας την απόσταση των 2 μέτρων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος, τότε δύνανται να καθίσουν στις κερκίδες. 5.5.5.Η χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών είναι υποχρεωτική.
Εξέδρες / Σουίτες / Booth Τηλεοπτικής Μετάδοσης / Υπόλοιπα Booth: 5.6.1.Στις εξέδρες / Σουίτες / Booth Τηλεοπτικής Μετάδοσης / Λοιπά Booth έχουν πρόσβαση οι εξής: -Μέλη Δ.Σ. και στελέχη των διαγωνιζόμενων Π.Α.Ε. που δεν δύναται να ξεπερνούν τα δέκα (10) άτομα ανά Π.Α.Ε. – Προσωπικό της γηπεδούχου Π.Α.Ε. και της εγκατάστασης -Χειριστές καμερών του τηλεοπτικού παρόχου -Τεχνικοί του τηλεοπτικού παρόχου -Χειριστές καμερών και αναλυτές των διαγωνιζόμενων ομάδων (έως δύο ανά ομάδα) Οι όροι που τηρούνται είναι έως 4 άτομα σε 20τ.μ. και σε μεγαλύτερο χώρο, ένα άτομο επιπλέον ανά 10τ.μ. και χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών από τους παρευρισκομένους.
.Στις εξέδρες, οι παρευρισκόμενοι θα πρέπει να κάθονται με κενό δύο τουλάχιστον θέσεων (ανάλογα με την εγκατάσταση) μεταξύ τους, τηρώντας την απόσταση των 2 μέτρων και φορώντας προστατευτικές μάσκες και γάντια
Δεν θα επιτρέπεται η πρόσβαση σε κανέναν άλλον εκτός από τον υπεύθυνο του χώρου και κάθε υλικό που επιστρέφεται ή εισέρχεται στους αποθηκευτικούς χώρους θα πρέπει να απολυμαίνεται. 5.8.3.Προτείνεται – εάν δεν είναι εφικτή η δημιουργία υπαίθριου χώρου απομόνωσης (βλ. παρ. Α.5.1.3) – να διαμορφωθεί αντίστοιχος χώρος / αίθουσα, που βρίσκεται κοντά στην εξωτερική περίμετρο του γηπέδου και ιδανικά έχει απευθείας πρόσβαση σε αυτή με τον απαραίτητο εξοπλισμό (χειρουργικές μάσκες, γάντια, αλκοολούχο αντισηπτικό, χαρτομάντηλα/ χειροπετσέτες, κλειστός ποδοκίνητος κάδος απορριμμάτων, παράθυρο).
12 Β. Ανθρώπινο Δυναμικό. 1.Σε κάθε αγώνα, θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες προσπάθειες ώστε το προσωπικό που θα απασχοληθεί, να περιοριστεί στο απολύτως αναγκαίο για την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα. 2.Ο μέγιστος αριθμός όλων των παρευρισκόμενων, ανά πάσα στιγμή, σε μία εγκατάσταση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει, σε καμία περίπτωση, τα τριακόσια (300) άτομα. 3.Ο κάθε παρευρισκόμενος στην αθλητική εγκατάσταση οφείλει να παραμένει στους χώρους αρμοδιότητάς του και να μην μετακινείται σε άλλους χώρους. 4.Ακολουθεί αναλυτικός πίνακας με το ανθρώπινο δυναμικό που εμπλέκεται στη διοργάνωση του αγώνα και την πρόσβασή του στους χώρους της εγκατάστασης, ανάλογα με την ιδιότητά του:
Γ. Διαδικασίες (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη του αγώνα). 1.Όλοι οι εργαζόμενοι κατά την είσοδό τους στην αθλητική εγκατάσταση, πέραν της θερμομέτρησης, θα απολυμαίνουν τα χέρια τους με κατάλληλο απολυμαντικό υγρό (ή gel), που η γηπεδούχος ομάδας θα τους παρέχει στην είσοδο. 2.Ο αθλητικός εξοπλισμός (μπάλες, κώνοι κ.ο.κ.) θα πρέπει να έχει απολυμανθεί με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα (ή gel) 70%. από τις ομάδες, πριν τη χρήση του.
3.Όπου είναι εφικτό, οι πόρτες εισόδου/εξόδου προς/από τους εσωτερικού χώρους του γηπέδου συστήνεται να παραμένουν ανοιχτές, έτσι ώστε να αποφεύγεται η επαφή με τα πόμολα.
Όλοι όσοι εισέρχονται στον αγωνιστικό χώρο, αλλά και μόλις αποχωρούν από αυτόν, οφείλουν να απολυμάνουν τα χέρια τους με κατάλληλο απολυμαντικό διάλλειμα (ή gel) που θα βρίσκεται σε εμφανές σημείο στη φυσούνα. 5.Δεν επιτρέπονται χειραψίες ή εναγκαλισμοί, ενώ απαγορεύεται ρητώς το φτύσιμο και το φύσημα της μύτης. 6.Οι ποδοσφαιριστές, οι διαιτητές και οι αξιωματούχοι των ομάδων θα πρέπει να χρησιμοποιούν αποκλειστικά το δικό τους ρουχισμό και εξοπλισμό όπως πετσέτες, επικαλαμίδες, EPTS vests κ.ο.κ. 7.Συνιστάται, όπου είναι εφικτό, ο περιορισμός στο ελάχιστο του συνωστισμού και η τήρηση της απόστασης των δύο μέτρων στις περιπτώσεις όπως π.χ. στην είσοδο και αποχώρηση από τον αγωνιστικό χώρο, στις οδηγίες του προπονητικού προσωπικού, στις ουρές για την εκτέλεση μιας άσκησης κατά την προθέρμανση, στην αποθεραπεία κ.ο.κ. 8.Αναφορικά με τις φυσικοθεραπείες, ισχύουν τα ειδικά πρωτόκολλα ομαδικών προπονήσεων όπως αυτά ανακοινώνονται από την Ειδική Υγειονομική Επιτροπή και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.
Σε περίπτωση που γνωστοποιηθεί ότι ένα μέλος τεχνικού, προπονητικού ή διοικητικού επιτελείου έχει ύποπτα κλινικά συμπτώματα ή θετικό test PCR Covid-19, τότε με μέριμνα του ιατρού της ΠΑΕ, το κρούσμα και όλες οι μη προστατευμένες στενές επαφές του (επαφές χωρίς μέτρα προστασίας) τίθενται σε απομόνωση (“καραντίνα”) στην οικία τους και ενημερώνεται άμεσα ο ΕΟΔΥ για ενέργειες. 4.2. Η “καραντίνα” των μη προστατευμένων επαφών θα λήξει ανάλογα με την δυνατότητα πραγματοποίησης εργαστηριακού ελέγχου είτε σε 5 είτε σε 7 ημέρες. 4.2.1. Η “καραντίνα” λήγει σε 5 ημέρες εφόσον δεν έχουν εμφανίσει οποιοδήποτε σύμπτωμα της νόσου και πραγματοποιηθούν και βγουν αρνητικά 2 (δύο) ρινοφαρυγγικά δείγματα (PCR), με τουλάχιστον 24 ώρες χρονική διαφορά το πρώτο από το δεύτερο (3η – 5η ημέρα). 4.2.2. Η “καραντίνα” λήγει σε 7 ημέρες όταν δεν υπάρχει δυνατότητα μοριακού ελέγχου (PCR) και εφόσον δεν έχει εμφανίσει κανένας από όλους όσους τέθηκαν σε απομόνωση οποιοδήποτε σύμπτωμα της νόσου. Σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων της νόσου σε οποιαδήποτε από τις μη προστατευόμενες επαφές με μέριμνα του Ιατρού της ΠΑΕ θα ενημερώνεται ο ΕΟΔΥ για ενέργειες. IV. Παραρτήματα Α. Πρωτόκολλο Μετακινήσεων και Διαμονής Β. Πρωτόκολλο Χρήσης τρίτων χώρων για Εμπορικούς Σκοπούς.