Ο κορωνοϊός έχει επηρεάσει σε μεγάλα ποσοστά τον αθλητισμό και ειδικότερα τις απολαβές των αθλητών, αυτά όμως δεν ισχύουν στο ΝΒΑ, όπου τα ποσά είναι εξωφρενικά.
Σύμφωνα με το Forbes ο LeBron James θα γίνει μέσα στο τρέχον έτος ο πρώτος NBAer που θα φτάσει το 1.000.000.000 δολάρια, σε έσοδα καριέρας. Και θα κάνει παρέα στους Tiger Woods, Floyd Mayweather, Cristiano Ronaldo και Lionel Messi. Άλλα μέλη δεν έχει η λίστα των εν ενεργεία αθλητών που ‘χουν «πιάσει» το δισεκατομμύριο.
Ο LeBron James ένας από τους πιο εμπορεύσιμο κατοίκους της γης
Ο τέσσερις φορές MVP της κορυφαίας λίγκας μπάσκετ του πλανήτη, άλλες τόσες φορές πολυτιμότερος των τελικών και πρωταθλητής, μεταξύ πολλών άλλων είναι ένας από τους μόλις δυο αθλητές που «βγάζουν» κοντά στα 60 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο, μόνο από χορηγίες. Ο άλλος είναι ο CR7.
Το περασμένο φθινόπωρο ολοκληρώθηκε μια από τις μακροβιότερες συνεργασίες που είχε και ήταν αυτή με την Coca Cola (άρχισε το 2003), με τις δυο πλευρές να αδυνατούν να βρουν τρόπο να προχωρήσουν στην επέκταση. Η συνέχεια της ‘φάσης’ ήθελε τον James να υπογράφει με το επίσημο αναψυκτικό του ΝΒΑ, την Pepsi. Εννοώ δεν έγινε και κάτι. Αλλά ούτως ή άλλως δε θα γινόταν, καθώς διαθέτει μακρά λίστα με εταιρίες που τον εμπιστεύονται -και τον πληρώνουν αδρά. Πέραν φυσικά, των δικών του επιχειρήσεων. Αλλά σε αυτή τη γωνιά του Oneman ασχολούμαστε με τους πιο ακριβοπληρωμένους NBAers. Όχι τους καλύτερους επιχειρηματίες. Να πέσει το γράφημα -και η διευκρίνιση πως η 2ΚSports έχει εξασφαλίσει τη συνεργασία τους.
Στο σύνολο του James δεν έχουν υπολογιστεί τα 10 εκατομμύρια δολάρια που εκτιμάται πως θα κερδίσει από το Space Jam 2. Εν τω μεταξύ, στο συμβόλαιο που υπέγραψε φέτος με τους Lakers «έχασε» 8.000.000 δολάρια. Η αλήθεια είναι πως δεν ασχολήθηκε καν, με τη μείωση. Απλά υπέγραψε.
H διαφορά του από το δεύτερο της λίστας των πιο ακριβοπληρωμένων για τη σεζόν 2020-21 είναι στα 21.000.000 δολάρια, καθώς η σούμα του Stephen Curry θα φτάσει τα 74.400.000 δολάρια. Είναι ο NBAer με το μεγαλύτερο συμβόλαιο εξ όσων αγωνίζονται φέτος -για τέταρτη διαδοχική χρονιά. Mόνο το συμβόλαιο που έχει με την Under Armour του δίνει 20 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο, από το 2018 έως το 2024. To 2018 είχε υπογράψει πενταετή επέκταση με τους Golden State Warriors για 201.000.000 δολάρια και με τη Sony αυτό που το περιοδικό Variety χαρακτήρισε ως «το μεγαλύτερο media deal αθλητή, στην ιστορία». Περιλαμβάνει και συνεργασία της εταιρίας παραγωγής που έχει με το όνομα Unanimous Media, με τη Sony Pictures. «Δεσμεύεται» και με τους JPMorgan Chase (αμερικανική πολυεθνική επενδυτική τράπεζα), Nissan Motor, Palm, JBL, Vivo και Rakuten.
Tην τριάδα των πιο ακριβοπληρωμένων συμπληρώνει o Kevin Durant, ο οποίος είχε κάνει μια «μαγική» συμφωνία το 2016, όταν η startup με το όνομα Postmates (και αντικείμενο το delivery φαγητών) του ζήτησε να γίνει το πρόσωπο της. Δεν είχε χρήματα να του δώσει. Του έδωσε μετοχές, αξίας 1.000.000 δολαρίων. Έγιναν 15.000.000 δολάρια, όταν η Uber αγόρασε την Postmates για 2.65 δισεκατομμύρια δολάρια, τον περασμένο Νοέμβριο. Σημείωσε επίσης, πως το Forbes δεν έβαλε στο σύνολο του το κέρδος από την επένδυση. Στις εταιρίες που τον έχουν για πρόσωπο τους ανήκουν οι Nike (το 2014 του είχε δώσει δεκαετές συμβόλαιο για 300.000.000 δολάρια -και άλλα 50.000.000 δολάρια σε πακέτο συνταξιοδότησης), Alaska Airlines, Google, Beats by Dre, American Family Insurance, Gatorade, Degree (Rexona), τον ισπανικό πολυεθνικό τραπεζικό όμιλο BBVA, ενώ έχει συνάψει media deals με την Apple, το ESPN και το YouTube.
Η πιο ιδιαίτερη σημείωση για τις εταιρίες που δίνουν 25.000.000 δολάρια το χρόνο στον Russell Westbrook είναι πως στη λίστα περιλαμβάνονται 10 αντιπροσωπείες της περιοχής του (Southern California). Πληρώνεται και από τις Jordan Brand, PepsiCo, Samsung electronics, Τrue Religion Apparel. Είναι αυτός που «κρατά» το μεγαλύτερο συμβόλαιο συνολικής αξίας, χάριν των 207.000.000 δολαρίων που του είχαν δώσει οι Thunder, στην πενταετή επέκταση του 2017.
O James Harden, ο οποίος «κλείνει» το ΤΟΡ5 συμφώνησε τον περασμένο Δεκέμβριο να γίνει το πρόσωπο της εταιρίας Pura που διαθέτει αρωματικά σπιτιού, με αγνά, ‘καθαρά’ συστατικά. Στα 17 εκατομμύρια δολάρια που θα πάρει φέτος από χορηγίες, είναι και μισθοί από τους Αdidas, BodyArmor, Beats Electronic, Stance Socks (εταιρία εσωρούχων και καλτσών που είναι συνεργάτης του ΝΒΑ), Mutual Auto Insurance και State Farm, ενώ έχει υπογράψει συνεργασία και με την Amazon.
Πριν την εκκίνηση της αγωνιστικής περιόδου 2020-21, ο Γιάννης Αντετοκούνμπο αποδέχθηκε τη maximum επέκταση συμβολαίου που του έδωσαν οι Bucks -οι οποίοι ήταν και οι μόνοι που μπορούσαν να φτάσουν στο ποσό των 228.000.000 δολαρίων για πέντε χρόνια. Είναι το πιο πλούσιο της ιστορίας και θα αρχίσει να μετράει από τη σεζόν 2021-22 (για αυτό διάβασες πριν πως το καλύτερο συμβόλαιο, σε σύνολο το ‘χει ο Curry). Φέτος θα πάρει 22.000.000 δολάρια από το Milwaukee. Ας δούμε τι θα πάρει από τους Nike, Hulu, T-Mobile και JBL. Η Disney τον πλήρωσε για να κάνει τη ζωή του κινηματογραφική ταινία που θα προβληθεί στις αίθουσες το 2022.
Το Νο7 της λίστας, Klay Thompson έχει συμβόλαια με τους Tissot, Mercedes-Benz, Kaiser Permanente (κοινοπραξία ολοκληρωμένα διαχειριζόμενης περίθαλψης) και Αctivision Blizzard (αμερικανική εταιρία με δικαιώματα video games), αλλά τα μισά από τα 15 εκατομμύρια δολάρια που ‘παίρνει’ από χορηγίες, του τα δίνει η Anta, κινεζική εταιρία αθλητικών ειδών που τον έπεισε να την προτιμήσει για το παπούτσι του.
O Κyrie Irving των πολλών προσωπικών θεμάτων, πληρώνεται από τους Panini, Foot Locker, Nike και Skullcandy (με εμπόριο ακουστικών πάσης φύσεως, ηχείων και συσκευών αναπαραγωγής μουσικής, μεταξύ άλλων). Ήταν ο πρωταγωνιστής σε μια από τις πιο πολυβραβευμένες -και viral- διαφημίσεις, αλλά πλέον δε συνεργάζεται με την Pepsi.
Στα του Chris Paul, ο λόγος που «υπάρχει» o πρόεδρος του σωματείου των NBAers (ΝΒΡΑ) στους πιο ακριβοπληρωμένους της τρέχουσας σεζόν είναι ο μισθός του, με τις χορηγίες να του δίνουν το μικρότερο ποσό όλων των μελών της κορυφαίας δεκάδας (7.000.000 δολάρια). Στα endorsements έχει τους Nike, Panini, Spalding, State Farm και Walt Disney. Tέλος, ο Damian Lillard συνεργάζεται με τους Panini, Adidas και Hulu, ενώ έχει συμμετοχή και στο BOLT24, νέου προϊόντος της Gatorade, ειδικά «σχεδιασμένου» για αθλητές.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.