Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για όσα δεν έγιναν όλα αυτά τα χρόνια στο ΟΑΚΑ, καθώς όπως φαίνεται ο ίδιος ο Σαντιάγκο Καλατράβα που έφτιαξε το περίφημο στέγαστρο του σταδίου είχε αφήσει αναλυτικές οδηγίες συντήρησης, οι οποίες και χάθηκαν!
Η ελληνική πλευρά όταν διεκδικούσε τους Ολυμπιακούς Αγώνες είχε αναφέρει ότι οι εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ είναι έτοιμες και δεν χρειάζονται εργασίες. Στην πορεία άλλαξαν τα πράγματα… Ο τότε υπουργός Πολιτισμού Ευάγγελος Βενιζέλος είχε πει ότι αν γνώριζαν ότι το έργο είναι τόσο πολύπλοκο ίσως και να μην το έκαναν.
Το 2005, έναν χρόνο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ένας γερμανικός οίκος είχε διαπιστώσει κακοτεχνίες χωρίς, ωστόσο, να κάνει αναφορά σε θέμα στατικότητας.
Από την άλλη ο κατασκευαστής των στεγάστρων ο διεθνώς γνωστός και βραβευμένος Ισπανός αρχιτέκτονας και πολιτικός μηχανικός Σαντιάγο Καλατράβα είχε αφήσει στην Αθήνα ένα εγχειρίδιο με οδηγίες για την συντήρηση των στεγάστρων του ΟΑΚΑ και του Ποδηλατοδρομίου. Οι αρμόδιες υπηρεσίες ωστόσο έχασαν αυτές τις τόσο πολύτιμες οδηγίες.
Το 2006-2007 υπογράφτηκε σύμβαση για την συντήρηση των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων με τη Hochtief. Πρόκειται για μια σύμβαση που εν μέρει υλοποιήθηκε, αλλά το παράξενο είναι ότι το ΟΑΚΑ δεν είχε συμπεριληφθεί σε αυτή.
Την περίοδο 2008-2009 έκανε τεχνικό έλεγχο μια γερμανική εταιρία η οποία παρέδωσε και αναλυτικές οδηγίες μέσα από τις οποίες προβλέπονταν συντήρηση δυο φορές το χρόνο. Καμιά από αυτές τις συντηρήσεις δεν έγιναν παρά μόνο το 2014 όταν περιφερειάρχης ήταν ο Γιάννης Σγουρός.
Τότε είχε εγκριθεί ένα ποσό για να αντιμετωπιστούν οι ζημιές που είχαν γίνει στο Τείχος των Εθνών στο ΟΑΚΑ. Επρόκειτο βέβαια για μια κατασκευή που δεν είχε καμιά σχέση με τα δύο στέγαστρα.
Όταν το ΟΑΚΑ εντάχθηκε στο Ταμείο Συνοχής και Ανθεκτικότητας το 2021 προβλέπονταν συνολικές δαπάνες για την αναμόρφωση του συγκροτήματος ύψους 53,8 εκατ. ευρώ. Από αυτά τα 22,3 εκατομμύρια ευρώ να αφορούν την συντήρηση και επίσκεψή της στέγης Καλατράβα.
Το φαινόμενο του «stress corrosion»
Οι υπεύθυνοι ασφαλείας του ΟΑΚΑ, πάντως, απέκλεισαν το σημείο γύρω από τις βάσεις του στεγάστρου.
Αυτό όμως που ανησυχεί περισσότερο τους επιστήμονες είναι το φαινόμενο του «stress corrosion» δηλαδή της πρόσθετης διάβρωσης λόγω της μεγάλης έντασης σε ορισμένα σημεία.
«Αυτές οι δονήσεις όταν υπερβαίνουν κάποιο όριο δημιουργούν “κόπωση” στο υλικό κι αυτό το στοιχείο είναι το πιο “ύπουλο”» ανέφερε ο Ομότιμος Καθηγητής Αντισεισμικών Κατασκευών ΕΜΠ, Παναγιώτης Καρύδης.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.