ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Αναβλήθηκε η δίκη για το ατύχημα της Έρρικας Πρεζεράκου στην Κύθνο – Τι υποστηρίζει ο χειριστής του σκάφους

Διεκδικεί υψηλή χρηματική αποζημίωση για τη σωματική βλάβη και την ψυχική οδύνη που υπέστη

Αναβλήθηκε η δίκη για το ατύχημα της Έρρικας Πρεζεράκου στην Κύθνο – Τι υποστηρίζει ο χειριστής του σκάφους

Για τον Ιανουάριο του 2025, αναβλήθηκε η δίκη που ήταν να διεξαχθεί σήμερα Δευτέρα (4/3) ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Σύρου, για το ατύχημα που είχε η Έρρικα Πρεζεράκου στην Κύθνο.

Η Ε.Πρεζεράκου κατέθεσε και αγωγή κατά του ιδιοκτήτη και οδηγού του ταχύπλοου, Χάρη Τσόχα, από τον οποίο διεκδικεί υψηλή χρηματική αποζημίωση για τη σωματική βλάβη και την ψυχική οδύνη που υπέστη από τον σοβαρό τραυματισμό της στο δεξί χέρι.

Η αγωγή πρόκειται να συζητηθεί φέτος τον Ιούνιο.

Όσον αφορά το ποινικό σκέλος της υπόθεσης, στο εδώλιο του κατηγορουμένου πρόκειται να καθίσει ο χειριστής του σκάφους, έμπορος σκαφών αναψυχής Χάρης Τσόχας. Κατηγορείται για «σωματική βλάβη από αμέλεια», ως υπαίτιος του ατυχήματος που ο ίδιος προξένησε στις 7/8/2020, σε θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Κύθνου.

Η Ερρικα Πρεζεράκου κινήθηκε νομικά κατά του κ. Τσόχα, τον οποίο θεωρεί αποκλειστικά υπεύθυνο για τον σοβαρό τραυματισμό και τη μόνιμη αναπηρία της.

Οπως ισχυρίζεται -όπως και οι δύο άλλοι επιβαίνοντες στο σκάφος και αυτόπτες μάρτυρες- η ίδια υπήρξε το θύμα ενός αναίτιου και επικίνδυνου ελιγμού, τον οποίον ο κ.Τσόχας επιχείρησε ενώ το σκάφος είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα.

Η απότομη μετατόπιση του σκάφους οδήγησε στην πτώση της κυρίας Πρεζεράκου στη θάλασσα, με αποτέλεσμα να βρεθεί κάτω από τις προπέλες του σκάφους με τις δύο ισχυρές, 300 ίππων έκαστη, εξωλέμβιες μηχανές.

Το χρονικό του ατυχήματος

Το περιστατικό συνέβη το μεσημέρι της 7ης Αυγούστου του 2020, όταν ο Χάρης Τσόχας ως χειριστής του ταχύπλοου σκάφους «Τζοπ», στο οποίο εκτός από τον ίδιο επέβαιναν η Ερρικα Πρεζεράκου κι ένα φιλικό του ζευγάρι κατευθύνθηκαν προς την παραλία της Απόκρουσης της Κύθνου, έχοντας αποπλεύσει από το τουριστικό αγκυροβόλιο της Αγίας Ειρήνης. Μαζί είχαν προγραμματίσει επίσκεψη σε κοντινή παραλία, γεύμα σε παραθαλάσσια ταβέρνα όπως και άλλα.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο κ.Τσόχας, κατά τη διάρκεια της σύντομης διαδρομής, δεν χειριζόταν το σκάφος με την απαιτούμενη προσοχή και, προκειμένου να επιδείξει στους επιβαίνοντες τις δυνατότητες του ταχύπλοου, προέβη σε έναν επικίνδυνο ελιγμό, τη στιγμή που είχε αναπτύξει ήδη μεγάλη ταχύτητα.

Πραγματοποίησε μια αιφνίδια και απροειδοποίητη στροφή προς τα αριστερά εκτελώντας συνεχή κυκλική κίνηση, με αποτέλεσμα η Ερρικα Πρεζεράκου να εκσφενδονιστεί από τη θέση της και να πέσει στη θάλασσα.

Ο εφιάλτης της είχε μόλις ξεκινήσει:

Ενώ εκείνη προσπαθούσε να αναδυθεί στην επιφάνεια, ξαφνικά βρέθηκε κάτω από τις προπέλες του ταχύπλοου, το οποίο συνέχιζε ακάθεκτο την κυκλική του πορεία.

Ως αποτέλεσμα ήταν να τραυματιστεί σοβαρά στο δεξί άνω άκρο της και ειδικότερα στον αντίχειρά της.

Η δεξιά της παλάμη υπέστη μεγάλο τραυματισμό, όλα έμοιαζαν με ματωμένη μάζα, ειδικά το ένα της, μικρό, δάχτυλο παρουσίασε το μεγαλύτερο πρόβλημα. Η ίδια της η ζωή θα μπορούσε να είχε κινδυνεύσει.

Ο χειριστής έκοψε ταχύτητα και η Ερρικα Πρεζεράκου, με τη βοήθεια των δύο άλλων επιβαινόντων, ανέβηκε στο σκάφος. Ειδοποιήθηκε το ΕΚΑΒ και λίγη ώρα μετά η τραυματίας μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στην Αθήνα και στο ΚΑΤ όπου και χειρουργήθηκε.

Εκεί, οι γιατροί ήρθαν αντιμέτωποι με μια δύσκολη κατάσταση. Δεν κατάφεραν να σώσουν το μικρό δάχτυλο της κυρίας Πρεζεράκου το οποίο είχε καταστραφεί ολοκληρωτικά από τα χτυπήματα των ελίκων.

Για την Ερρικα Πρεζεράκου άρχισε τότε ένας Γολγοθάς, με αλλεπάλληλα χειρουργεία, ενώ ιδιαίτερα δύσκολη ήταν η αποκατάστασή της, με πολύωρες φυσικοθεραπείες, ασκήσεις σε ειδικά μηχανήματα κ.λπ.

Σε κάποια δάχτυλα είχε αίσθηση αφής, σε άλλα όχι, ο αντίχειράς της και ο δείκτης της έκλειναν και εξακολουθούν να κλείνουν δύσκολα, με αποτέλεσμα να μην είναι λειτουργική στην καθημερινότητά της.

Σε όλα αυτά, βεβαίως, θα πρέπει να προστεθεί η ψυχολογική επιβάρυνση από το σοκ που υπέστη.

Στην κατάθεσή της, η Ερρικα Πρεζεράκου αναφέρει, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι τη στιγμή που ο χειριστής του σκάφους πραγματοποίησε τον επικίνδυνο ελιγμό, εκείνη βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού και κρατιόταν από τη λαβή. Ομως, βρέθηκε στο νερό εξαιτίας της ταχύτητας που είχε αναπτύξει το σκάφος.

«Το σκάφος συνέχισε να έχει αυτή την κυκλική κίνηση, με αποτέλεσμα, την ώρα που έβγαινα στην επιφάνεια της θάλασσας βρέθηκα κάτω από τις προπέλες, οι οποίες με τραυμάτισαν βαριά στο δεξί μου χέρι», υποστηρίζει στην κατάθεσή της.

«Στη συνέχεια με βοήθησαν οι υπόλοιποι επιβαίνοντες να ανέβω στο σκάφος, με μετέφεραν στο Κέντρο Υγείας της Κύθνου, από εκεί με ελικόπτερο στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας και τέλος στο ΚΑΤ, όπου υποβλήθηκα σε πεντάωρη χειρουργική επέμβαση, έχοντας χάσει πολύ αίμα» προσθέτει.

Κατηγορίες και δικαιολογίες

Οταν στελέχη του Λιμενικού Σώματος ρώτησαν την κυρία Πρεζεράκου, στο πλαίσιο της προανάκρισης, για το πού οφείλεται κατά τη γνώμη της το συμβάν, κι αν θεωρεί κάποιον υπεύθυνο για τον τραυματισμό της, εκείνη υπέδειξε τον χειριστή του σκάφους.

Τις καταγγελίες του θύματος επιβεβαιώνουν, σύμφωνα με πληροφορίες, στις καταθέσεις τους και οι δύο άλλοι επιβαίνοντες στο ταχύπλοο σκάφος, ένας ιδιοκτήτης εστιατορίου και η σύζυγός του.

Ο πρώτος, ο οποίος τυγχάνει επιπλέον προσωπικός φίλος του χειριστή, φέρεται να δηλώνει στην κατάθεσή του ότι όσο έπλεαν και ενώ ο οδηγός Χάρης Τσόχας είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, ο τελευταίος προέβη σε απότομο ελιγμό, προκειμένου να τους δείξει «τι ωραία που είναι τα πλευστικά του σκάφους και πόσες δυνατότητες έχει», κόβοντας το τιμόνι προς τα αριστερά.

Τότε ο χειριστής έστριψε το κεφάλι του προς το πλάι και φώναξε «κρατηθείτε» και αμέσως έκοψε το τιμόνι προς τα αριστερά.

«Το μόνο που πρόλαβα δηλαδή να ακούσω από αυτόν ήταν η λέξη ”κρατηθείτε”. Εγώ και η σύζυγός μου προλάβαμε και κρατηθήκαμε. Είδα όμως την κυρία Πρεζεράκου να εκσφενδονίζεται στη θάλασσα.

Αμέσως ο χειριστής έκοψε ταχύτητα και γύρισε πίσω για να την πάρουμε. Είδα την κυρία Πρεζεράκου μέσα στα αίματα και τη βοήθησα να ανέβει στο σκάφος.

Τότε αντιλήφθηκα ότι έλειπε το μικρό δάχτυλο του δεξιού της χεριού, το οποίο προφανώς θα είχε πιαστεί στην προπέλα και θα κόπηκε κατά την πτώση της στη θάλασσα».

Οσα αναφέρει, σύμφωνα με πληροφορίες, στην κατάθεσή του ο ιδιοκτήτης εστιατορίου και επιβαίνων στο ταχύπλοο σκάφος επιβεβαιώνει και η σύζυγός του: «Ο σύζυγός μου ήταν αυτός που ανέβασε την Ερρικα Πρεζεράκου στο σκάφος. Ηταν μέσα στα αίματα και τραυματισμένη στο δεξί της χέρι».

Επισημαίνει δε ότι ο χειριστής του ταχύπλοου είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα προτού κάνει τον επικίνδυνο και αιφνίδιο ελιγμό προς τα αριστερά.

Στο απολογητικό του υπόμνημα ενώπιον του λιμενάρχη Κύθνου, ο ιδιοκτήτης και χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου, Χάρης Τσόχας, φέρεται να αναφέρει ότι είναι κάτοχος άδειας διακυβέρνησης ταχύπλοου σκάφους αναψυχής περισσότερα από 35 χρόνια, χωρίς να έχει εμπλακεί στο παραμικρό ατύχημα.

Τι υποστηρίζει ο χειριστής του σκάφους

Για τις συνθήκες του ατυχήματος υποστηρίζει ότι λίγο έξω από τη θαλάσσια περιοχή Αγίου Σώστη Κύθνου, και ενώ ταξίδευαν με μέση ταχύτητα και εντός των δυνατοτήτων πλεύσης του σκάφους, παρατήρησε μεγάλα κύματα προερχόμενα από απόνερα μεγάλου πλοίου:

«Αμέσως έκανα ελιγμό αποφυγής των κυμάτων στρίβοντας προς τα αριστερά, έτσι ώστε να αποφύγω τη βίαιη πρόσκρουση του σκάφους στα απόνερα και τον τραυματισμό των επιβαινόντων, μειώνοντας επίσης την ταχύτητα προοδευτικά.

Ατυχέστατα, την ίδια στιγμή, η κυρία Πρεζεράκου μάλλον προσπάθησε να πιάσει κάποιο αντικείμενο κάνοντας μια κίνηση, με αποτέλεσμα να χάσει την ισορροπία της και να πέσει στη θάλασσα από τη δεξιά και πίσω πλευρά του σκάφους. Προφανώς τότε ήρθε σε επαφή με τμήμα της εξωλέμβιας μηχανής που ευρίσκεται κάτω από την επιφάνεια του νερού.

Αμέσως μόλις αντιλήφθηκα την πτώση της στη θάλασσα προέβην στον προβλεπόμενο ελιγμό και την περισυνέλεξα από το πλάι του σκάφους».

Επιπλέον, ο κ. Τσόχας ισχυρίζεται ότι ο ίδιος ενημέρωσε αμέσως τις αρμόδιες Αρχές για το συμβάν, πως το σκάφος του ήταν σε άριστη κατάσταση και έφερε όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφάλειας και διάσωσης.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαψεύδει δε «εμφατικά», όσα «τερατώδη και ανακριβή αναφέρθηκαν σε μέσα ενημέρωσης σχετικά με τις συνθήκες του ατυχήματος», ενώ δηλώνει απέραντη θλίψη για τον τραυματισμό της Ερρικας Πρεζεράκου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.