Μία νέα μελέτη του International Council on Clean Transportation (ICCT), ασχολήθηκε με τον ισχυρισμό πως τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι πολύ πιο “πράσινα” από αυτά που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα.
Σύμφωνα με αυτόν τον ισχυρισμό, ο κύκλος ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος, από τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του και την κατασκευή των μπαταριών, από τη χρήση ηλεκτρισμού για φόρτιση που βασίζεται σε παραγωγή λιγνίτη και έως την απόσυρσή του, έρχεται στο ίδιο επίπεδο ή και ξεπερνά τις εκπομπές ρύπων ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η έρευνα λοιπόν έρχεται να αποδείξει πως ο ισχυρισμός δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και τα ηλεκτρικά οχήματα είναι όντως πιο φιλικά στο περιβάλλον, ακόμα και σε δίκτυα ηλεκτρισμού που βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στο λιγνίτη, όπως η Ινδία.
Έχουμε πολλά λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας που λένε πως τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι πολύ καλύτερα από τα συμβατικά αν λάβουμε υπόψη την παραγωγή του ηλεκτρισμού και των μπαταριών. Θέλαμε να δούμε μόνοι μας αν αυτά τα επιχειρήματα στέκουν. – Georg Bieker, ερευνητής ICCT
Η μελέτη ανέλυσε τα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν το 2021 σε Ινδία, Κίνα, ΗΠΑ και Ευρώπη και αποτελούν το 70% των νέων πωλήσεων παγκοσμίως, ενώ είναι αντιπροσωπευτικές και για τις υπόλοιπες αγορές. Οι εκπομπές ρύπων λοιπόν που αντιστοιχούν στη διάρκεια ζωής (18 έτη) ενός ηλεκτρικού οχήματος, είναι 69% λιγότερες από ένα συμβατικό όχημα στην Ευρώπη η οποία έχει υψηλά ποσοστά παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό αυτό βρίσκεται στο 60%. Στην Κίνα που χρησιμοποιεί περισσότερο λιγνίτη το ποσοστό πέφτει στο 45% και στην Ινδία στο 34%.
Το ICCT ελπίζει πως η έρευνα θα βοηθήσει τους νομοθέτες να πάρουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με το μέλλον των μεταφορών, ενώ προτείνει να απαγορευτούν από το δρόμο όλα τα οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030.
Οι μηχανές εσωτερικής καύσης κάθε είδους δεν μπορούν να φέρουν τη μείωση των αερίων θερμοκηπίου που χρειαζόμαστε για να επιβιώσουμε από την κλιματική αλλαγή. Αυτό είναι μία παγκόσμια αλήθεια και έτσι χρειάζεται να απαγορέψουμε τα αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης σε παγκόσμιο επίπεδο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.