Η Αμερικάνικη Ένωση Αυτοκινήτου (American Automobile Association- ΑΑΑ) προτείνει στους οδηγούς να μην ακολουθούν κατά γράμμα, τις ενδείξεις κατανάλωσης των υπολογιστών ταξιδιού.
Η Ένωση προχώρησε σε δοκιμές εξετάζοντας την ακρίβεια αυτών των συστημάτων και ανακάλυψε πως οι εκτιμήσεις τους έχουν μεγάλες αποκλίσεις ειδικά στις σύντομες διαδρομές ή σχετίζονται με τη συνέπεια που δείχνει ο οδηγός σε πράγματα όπως η ταχύτητα κίνησης και η επιτάχυνση.
Η AΑΑ, σε συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτου (ARC) της Λέσχης Αυτοκινήτου της Νότιας California, χρησιμοποίησαν ένα δυναμόμετρο για να πραγματοποιήσουν τις δοκιμές τους, πάνω στο οποίο τοποθέτησαν αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών, τα οποία και «έτρεξαν» σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης (σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, μποτιλιάρισμα, τυπική κίνηση στην πόλη κ.α.).
Σύμφωνα με την αναφορά της Ένωσης, οι ενδείξεις για την κατανάλωση καυσίμου παρουσίασαν απόκλιση 2,3% κατά μέσο όρο, σε σχέση με τις πραγματικές τιμές κατανάλωσης που παρουσιάστηκαν στο δυναμόμετρο, μια απόκλιση που ακούγεται λογική. Ωστόσο, η απόκλιση μεταξύ των συστημάτων ήταν αρκετά μεγάλη και έφτασε σε απόλυτες τιμές από το -6,4% (υπερεκτίμηση) έως και το +2,8% (υποεκτίμηση), με το εύρος στη διαφορά να φτάνει στο 9,2%.
Ειδικά για την ένδειξη αυτονομίας των οχημάτων, η AAA αναφέρει ότι τα αποτελέσματα των μετρήσεων κινήθηκαν σε ανάλογα επίπεδα με την ακρίβεια να μεταβάλλεται σύμφωνα με το εκάστοτε οδηγικό σενάριο.
«Συνολικά τα συστήματα που δοκιμάσαμε ήταν σχετικά ακριβή στις ενδείξεις τους, αλλά μια πιο προσεκτική ματιά στα διαφορετικά σενάρια οδήγησης αποκαλύπτει σημαντικές μεταβολές που βασίζονται στην ταχύτητα, την επιτάχυνση και την απόσταση (σ.σ. ως προς την ακρίβεια τους).», δήλωσε σχετικά η Megan McKernan, διευθύντρια του ARC. Η McKernan πρόσθεσε ότι παρά τις ανακρίβειες τα εν λόγω συστήματα αποτελούν σημαντικά «εργαλεία» για να καταλάβει κανείς την επιρροή που έχει το στιλ οδήγησης στο πόσο αποδοτικά χρησιμοποιείται το καύσιμο από έναν κινητήρα.
Η AAA συστήνει να μηδενίζουμε τις μετρήσεις κατανάλωσης κάθε φορά που γεμίζουμε το ρεζερβουάρ και έπειτα να παρατηρούμε πώς διαμορφώνονται αυτές καθώς αλλάζουν οι συνθήκες οδήγησης, ώστε να μπορούμε κάθε φορά να εκτιμήσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τη διαθέσιμη αυτονομία. Η αμερικάνικη ένωση συστήνει τέλος να ανεφοδιαζόμαστε με καύσιμο όταν ο δείκτης της βενζίνης βρίσκεται περίπου στο ένα τέταρτο, ώστε να μην κινδυνεύουμε ποτέ να μείνουμε από βενζίνη.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.