Η Volvo γνωστοποίησε ότι προχωρά στην ανάκληση περισσότερων από 460 χιλιάδων παλαιότερων μοντέλων της σε ΗΠΑ, Καναδά και Μεξικό για ελαττωματικούς αερόσακους οδηγού, κάτι που διασυνδέεται και με μια ανθρώπινη απώλεια.
Το σύστημα που φουσκώνει τους αερόσακους αυτούς στα υπό διερεύνηση μοντέλα ενδέχεται να εκραγεί κατά τη διάρκεια της ενεργοποίησής του, αυξάνοντας τον κίνδυνο αιχμηρά μεταλλικά θραύσματα να χτυπήσουν τον οδηγό ή άλλους επιβάτες του αυτοκινήτου και να οδηγήσουν σε τραυματισμό ή θάνατο.
Οι αερόσακοι περιέχουν ένα συγκεκριμένο προωθητικό που μπορεί να απωλέσει μέρος των δυνατοτήτων του με την πάροδο του χρόνου και ύστερα από μακροχρόνια έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες και υγρασία.
Τα συστήματα που φουσκώνουν τους αερόσακους «όταν εκτίθενται σε κρίσιμα περιβάλλοντα -ζεστά και υγρά- συχνά κατά τη διάρκεια της ζωής τους διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο», σύμφωνα με έγγραφο που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο της NHTSA.
Η Volvo δήλωσε ότι είναι ενήμερη για ένα περιστατικό δυσλειτουργίας, το οποίο είχε αποτέλεσμα έναν θάνατο.
Ο κατασκευαστής των συστημάτων αυτών είναι η γερμανική προμηθεύτρια εταιρεία ZF Friedrichshafen, αναφέρεται στην έκθεση ανάκλησης, ενώ η Autoliv είναι ο συναρμολογητής του συγκεκριμένου συστήματος SRS.
Η ανάκληση περιλαμβάνει περίπου 259.383 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, 7.048 στον Καναδά και 2.475 στο Μεξικό. Σύμφωνα με το έγγραφο της NHTSA, τα οχήματα που επηρεάζονται είναι το S80 από το 2001 έως το 2006 και το S60 από το 2001 έως το 2009.
Ο εκπρόσωπος της Volvo, Thomas McIntyre Schultz, είπε ότι η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία είχε εκδώσει τον Νοέμβριο του 2019 προληπτική ανάκληση ασφαλείας για σχεδόν 124.000 S60 πρώτης γενιάς και S80 από τα μοντέλα του 2001 έως το 2003, ύστερα από ατύχημα το 2018 που αφορούσε το σύστημα φουσκώματος του αερόσακου. Η Volvo είπε ότι ενημερώθηκε για το ατύχημα στο μέσον του 2019.
«Οι έρευνές μας έδειξαν ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα που μπορεί να προκύψει με την πάροδο του χρόνου», είπε ο Schultz. «Για να αποφύγουμε περαιτέρω κινδύνους, αποφασίσαμε να επεκτείνουμε το πεδίο εφαρμογής (της ανάκλησης)».
Το ελάττωμα φαίνεται παρόμοιο με αυτό που βρέθηκε στους αερόσακους που κατασκευάζονταν για πολλά χρόνια από την πρώην Takata, η οποία είχε αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ανάκληση της Volvo δεν αποτελεί μέρος τρέχουσας έρευνας της NHTSA.
Για να διορθωθεί το πρόβλημα, η Volvo θα αντικαταστήσει τους αερόσακους από την πλευρά του οδηγού με ένα πιο σύγχρονο προωθητικό και σύστημα φουσκώματος.
Οι έμποροι ειδοποιήθηκαν από τις 30 Σεπτεμβρίου, ενώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα ειδοποιηθούν από τις 29 Νοεμβρίου. Προσώρας, η Volvo δεν έχει κάνει καμία αναφορά για το αν το πρόβλημα αφορά αυτοκίνητα που διατέθηκαν στις ευρωπαϊκές αγορές.