Μόλις λίγα λεπτά μπορεί να φανούν ικανά να σώσουν μία ανθρώπινη ζωή ή να αποτραπεί η εξέλιξη ενός άσχημου συμβάντος.
Όπως αναφέρει και ο Κ.Ο.Κ., όταν οι οδηγοί ειδοποιούνται με τις συσκευές ηχητικής ή φωτεινής προειδοποίησης ότι πλησιάζει όχημα άμεσης ανάγκης ή όχημα της τεχνικής επιτήρησης των φορέων λειτουργίας και συντήρησης των οδών ή όχημα με το οποίο μεταφέρονται πρόσωπα που έχει ανάγκη άμεσης βοήθειας, υποχρεούνται να αφήνουν χώρο, κινούμενοι προς τα δεξιά του δρόμου, για να διέλθει το όχημα αυτό και σε περίπτωση ανάγκης, να ακινητοποιούνται.
Ως οχήματα άμεσης ανάγκης θεωρούνται τα οχήματα που φέρουν ειδικά πρόσθετα μπλε ή ερυθρά φώτα. Με ένα ή περισσότερα μπλε φώτα που αναβοσβήνουν, μπορούν να εφοδιάζονται μόνο τα νοσοκομειακά οχήματα, τα οχήματα πρώτων βοηθειών και κλινικών, τα οχήματα τα Ελληνικής Αστυνομίας, της Δημοτικής Αστυνομίας ως και τα οχήματα των στρατιωτικών και λιμενικών αρχών.
Με ένα ή περισσότερα ερυθρά φώτα που αναβοσβήνουν, μπορούν να εφοδιάζονται μόνο τα οχήματα της πυροσβεστικής υπηρεσίας δασαρχείου και αποκατάστασης βλαβών ηλεκτρικού δικτύου, καθώς και τα οχήματα των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης.
Απαράβατος κανόνας είναι ότι δεν πρέπει να κλείνουμε τη Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), ειδικά όταν η κυκλοφορία είναι πυκνή ή όταν υπάρχει μποτιλιάρισμα. Μένουμε στη λωρίδα μας, δίνοντας το σωστό παράδειγμα. Για να διευκολύνουμε το δύσκολο έργο των οχημάτων άμεσης ανάγκης και ειδικά του ΕΚΑΒ, θα πρέπει να κάνουμε κάποια σημαντικά πράγματα ζωτικής σημασίας.
Πρώτα απ’ όλα, εάν εμπλακούμε σε ατύχημα και υπάρχει κάποιος τραυματίας ή γίνουμε μάρτυρες ενός τέτοιου ατυχήματος, καλούμε άμεσα το 166 και δίνουμε τις πληροφορίες που θα μας ζητηθούν. Σε καμία περίπτωση δεν μετακινούμε τους τραυματίες μόνοι μας γιατί είναι εύκολο να τους προκαλέσουμε ανεπανόρθωτη βλάβη.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, μειώνουμε ταχύτητα όταν πλησιάζουμε στον τόπο του ατυχήματος, χωρίς να παρεμποδίζουμε την κυκλοφορία και προσέχουμε τους πεζούς. Δεν καθυστερούμε την κυκλοφορία, κινούμενοι πολύ αργά ή σταματώντας προκειμένου να «χαζέψουμε» τη σκηνή του ατυχήματος. Με την κίνηση που δημιουργείται έτσι, εμποδίζουμε το ΕΚΑΒ και τα υπόλοιπα οχήματα άμεσης ανάγκης να φτάσουν γρήγορα στον τόπο του ατυχήματος ή να αναχωρήσουν από αυτόν. Ακόμα, δεν παραμένουμε στον τόπο του ατυχήματος χωρίς λόγο γιατί εμποδίζουμε τα σωστικά συνεργεία στην απρόσκοπτη και γρήγορη εκτέλεση του καθήκοντός τους.
Ακόμα, είναι ευκολότερο να ανοίγουμε το δρόμο στα ασθενοφόρα, αν κρατάμε αποστάσεις από τα άλλα αυτοκίνητα. Είναι ανόητο να χαθεί μια ανθρώπινη ζωή, επειδή κάποιοι οδηγοί μποτιλιαρίστηκαν, χωρίς να έχουν διέξοδο.
Τέλος, δεν ακολουθούμε πότε ένα ασθενοφόρο. Είναι πολύ εύκολο σε αυτές τις συνθήκες να προκληθεί ατύχημα, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι απαγορεύεται από τον νόμο. Όποιος παραβαίνει τις συγκεκριμένες διατάξεις τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ, ενώ με αυτή την ποινή τιμωρείται και αυτός που για να επιτύχει την κατά προτεραιότητα κίνησή του προσποιείται ότι το όχημα που οδηγεί είναι όχημα άμεσης ανάγκης ή μεταφέρονται με αυτό πρόσωπα που έχουν ανάγκη άμεσης βοήθειας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.