Ο ανεφοδιασμός βενζίνης 95 ή 98 οκτανίων είναι ένα θέμα που απασχολεί τους αυτοκινητιστές.
Από την μία υπάρχουν αυτοί που ισχυρίζονται ότι η μόνη διαφορά μεταξύ των δύο τύπων καυσίμου είναι η “ετικέτα” που βάζουν οι εταιρείες, ενώ υπάρχουν και οδηγοί μικρών αυτοκινήτων πόλης που γεμίζουν το ρεζερβουάρ τους με την ελαφρώς ακριβότερη 98άρα γιατί θέλουν να “ταΐζουν” το μοτέρ τους με το καλύτερο δυνατό καύσιμο.
Βέβαια, υπάρχουν και ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που λένε ότι μετά από τέσσερα γεμίσματα με βενζίνη 95 οκτανίων, το επόμενο ρεζερβουάρ θα το γεμίσουν με βενζίνη 98 οκτανίων για “καθαρισμό”. Σε αυτή την τελευταία αντίληψη θα επικεντρωθούμε και θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μια απάντηση σε όσους αναρωτιούνται τι μπορεί να συμβεί εάν αναμίξουν βενζίνη 95 και 98 οκτανίων.
Θωρητικά θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η βενζίνη με τα περισσότερα οκτάνια διαθέτει συνήθως και ορισμένα πρόσθετα που βοηθούν να διατηρηθεί ο κινητήρας καθαρός και να μειωθεί η συσσώρευση υπολειμμάτων άνθρακα. Επιπλέον, ο ελαφρώς υψηλότερος αριθμός οκτανίων βοηθά στο να εξαλειφθούν τα “πυράκια”, κυρίως στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, βοηθώντας στην μακροζωία του κινητήρα. Όλοι οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού, είτε είναι ατμοσφαιρικοί είτε υπερτροφοδοτούμενοι (turbo), επωφελούνται από τη χρήση βενζίνης υψηλού αριθμού οκτανίων γιατί λειτουργούν με υψηλότερο βαθμό συμπίεσης σε σχέση με τους κινητήρες έμμεσου ψεκασμού.
Τι θα συμβεί όμως εάν αναμίξω βενζίνη 95 και 98 οκτανίων; Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σας δεν απαιτεί καύσιμο υψηλών οκτανίων, τότε δεν πρόκειται να συμβεί απολύτως τίποτα. Σε αντίθετη περίπτωση, να απαιτεί δηλαδή καύσιμο 98 οκτανίων και εσείς να του βάλετε 95, τότε ο κινητήρας σας θα παρουσιάσει ελαφρώς μειωμένη απόδοση και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Εάν μάλιστα το αυτοκίνητο σας είναι υψηλών επιδόσεων, ενδέχεται η ECU να θέσει τον κινητήρα σε λειτουργία ασφαλείας (safe mode), μετά από εντολή του knock sensor, για να τον προστατεύσει.
Ως εκ τούτου, η ανάμιξη 95άρας με 98άρας βενζίνης σε αυτοκίνητα που δεν απαιτούν καύσιμο με υψηλά οκτάνια δεν δημιουργεί πρόβλημα, ενώ στα αυτοκίνητα που ο κατασκευαστής προτιμά 98άρα καλό είναι να μην γίνεται μίξη με 95άρα.
Από την άλλη, στο ερώτημα για το εάν συμβάλλει στην καθαριότητα του συστήματος ψεκασμού η βενζίνη 98 οκτανίων η απάντηση είναι ναι. Για το γεγονός αυτό όμως δεν ευθύνεται ο αριθμός των οκτανίων, αλλά τα ειδικά πρόσθετα που τοποθετεί κάθε εταιρεία καυσίμων για να μπορέσει να δικαιολογήσει και την υψηλότερη τιμή του συγκεκριμένου καυσίμου. Οπότε, ανάλογα με τον κατασκευαστή, συνήθως όλοι, η 98άρα βενζίνη με τα ειδικά πρόσθετα τείνει να έχει και ορισμένες καθαριστικές ιδιότητες.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.