Η υγεία του αυτοκινήτου βρίσκεται στα χέρια σας και όχι μόνο, αλλά και στα… πόδια σας.
Τα στοιχεία που αποτελούν ένα σετ συμπλέκτη, δίσκος/πλατό/ρουλεμάν, υπόκεινται σε φθορά κάθε φορά που οδηγείτε, ενώ με λάθος χρήση του πεντάλ του αμπραγιάζ θα πρέπει να γνωρίζετε ότι επιταχύνετε την διαδικασία φθοράς του.
Σε κάθε περίπτωση, η διόρθωση ορισμένων οδηγικών συνηθειών μας μπορεί να προστατεύσει τον συμπλέκτη και να του εξασφαλίσει ζωή για μερικές ακόμα χιλιάδες χλμ.. Ας δούμε όμως τρεις κακές συνήθειες που θα μας οδηγήσουν νωρίτερα στην αντικατάσταση του σετ συμπλέκτη.
Ένα από τα βασικότερα λάθη που κάνουν κυρίως οι νέοι οδηγοί είναι ο λάθος τρόπος χρήσης του αριστερού πεντάλ στην προσπάθεια τους να βρουν το σημείο σύμπλεξης/αποσύμπλεξης. Το συγκεκριμένο λάθος εντοπίζεται κυρίως κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα, μιας και λόγω φόβου σε αυτή την συνθήκη δεν είναι λίγοι αυτοί που θα “παίξουν” με το πεντάλ του συμπλέκτη, θα τραβήξουν χειρόφρενο και θα επιταχύνουν με ελαφρώς πατημένο τον συμπλέκτη. Σε αυτή την συνθήκη να ξέρετε ότι τρώγονται τα υλικά τριβής του δίσκου, ενώ θα μυρίσετε και μια δυσάρεστη και έντονη μυρωδιά.
Το άλλο βασικό λάθος που κάνουν αρκετοί οδηγοί αυτοκινήτου με χειροκίνητο σασμάν είναι το πάτημα του πεντάλ συμπλέκτη όταν δεν χρειάζεται. Το πεντάλ συμπλέκτη πρέπει να το πατάμε μόνο όταν πραγματοποιούμε αλλαγή σχέσης, και όχι όταν περιμένουμε να ανάψει πράσινο το φανάρι ή να μπει κάποιος στο αυτοκίνητο και πολλά ακόμα. Όσο πιο συχνά πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη, τόσο φθείρετε και φυσικά θα ζητήσει επισκευή. Ακόμα, ένα λάθος που κάνουν αρκετοί νέοι οδηγοί είναι που δεν παίρνουν το αριστερό τους πέλμα πάνω από το πεντάλ του συμπλέκτη, πατώντας τον ελαφρά κατά την διάρκεια της οδήγησης. Εννοείται ότι σε αυτή την περίπτωση ταλαιπωρείτε τον συμπλέκτη σας, για αυτό ξεκουράστε το αριστερό σας πόδι στο υποπόδιο που βρίσκεται αριστερά του πεντάλ συμπλέκτη.
Τέλος, ένα ακόμα σημαντικό λάθος που κάνουν αρκετοί οδηγοί είναι που δεν πατάνε τέρμα το πεντάλ συμπλέκτη. Σε μια τέτοια συνθήκη, είναι βέβαιο ότι δεν θα πραγματοποιήσετε σωστά την αλλαγή σχέσης και θα “κουράσετε” και άλλα μέρη της μετάδοσης. Για αυτό τον λόγο μεγάλο μέρος ευθύνης έχει η λάθος ρύθμιση της θέσης οδήγησης. Όταν κάθεστε στην θέση του οδηγού θα πρέπει να μπορείτε να πατήσετε, με ελαφρώς λυγισμένο το αριστερό πόδι, πλήρως το πεντάλ του συμπλέκτη. Μόνο έτσι θα αποφύγετε αστοχίες στην χρήση του συμπλέκτη, ενώ αυτή είναι και η σωστή θέση για σωστό χειρισμό των πεντάλ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.