Παρόλη την παγκόσμια τάση των κατασκευαστών προς την ηλεκτροκίνηση, η Toyota δεν έχει λανσάρει ακόμα κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην αγορά.
Τα τελευταία χρόνια ο ιαπωνικός κολοσσός της αυτοκίνησης έχει εκφράσει τους ενδοιασμούς του για τα ηλεκτρικά οχήματα με τον πρόεδρο του, Αkio Toyoda, να έχει ταχθεί πολλές φορές αντίθετος με την βιαστική μετάβαση προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ανάμεσα στις δηλώσεις δυσπιστίας προς τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα η Toyota σκοπεύει να λανσάρει το επόμενο έτος στην αγορά την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου bZ4X. Αυτό θα είναι και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της.
Παράλληλα, ο Ιάπωνας κατασκευαστής έχει σχεδιάσει να επενδύσει μέχρι το 2030 13,5 δις δολάρια για την εξέλιξη μπαταριών. Σημειώνουμε ότι μπορεί το νούμερο αυτό να ακούγεται αστρονομικό, αλλά άλλοι κατασκευαστές σκοπεύουν να ξοδέψουν πολύ μεγαλύτερα ποσά για την εξέλιξη μπαταριών και ηλεκτρικών μοτέρ.
Η Toyota έχει πρωτοστατήσει στην εξέλιξη αυτοκινήτων με κυψέλες υδρογόνου με το Toyota Mirai, του οποίου η δεύτερη γενιά κυκλοφόρησε πρόσφατα. Στην αντίπερα όχθη όμως, αρκετά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως ο CEO της Tesla, Εlon Musk, τάσσονται ενάντια στη λύση αυτή εξαιτίας του υψηλού του κόστους και την έλλειψη υποδομών.
Ο επικεφαλής του ινστιτούτου έρευνας της Toyota, Gill Pratt, δήλωσε πρόσφατα στο Reuters ότι η Τoyota πρέπει να διαθέτει ποικιλία στα μηχανικά σύνολα που προσφέρουν τα μοντέλα της και να μην εστιάσει σε μια μόνο τεχνολογία. Επίσης πρόσθεσε πως η εταιρία δεν είναι σε θέση να προβλέψει αν η ηλεκτροκίνηση ή οποιαδήποτε άλλη λύση θα είναι αυτή που θα κυριαρχήσει στο μέλλον.
Ενώ άλλοι κατασκευαστές έχουν ήδη δεσμευτεί πως θα ακολουθήσουν πιστά το δρόμο της ηλεκτροκίνησης η Toyota διαλέγει μια διαφορετική προσέγγιση. Ποια επιλογή θα αποδειχθεί και η σοφότερη θα απαντηθεί από το χρόνο.