Η επέκταση της κινεζικής Great Wall στην ήπειρό μας συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς, καθώς μετά την παρουσίαση των μοντέλων της Wey και της Ora στην έκθεση του Μονάχου, εγκαινίασε και τις νέες της εγκαταστάσεις στη βαυαρική πρωτεύουσα.
Στόχος της Great Wall είναι να ξεκινήσει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων της στην Ευρώπη από το 2022, κάτι που προφανώς θα γίνει αρχικά με το plug-in υβριδικό της Wey και το αμιγώς ηλεκτρικό της Ora, που αποκαλύφθηκαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Το στρατηγικό πλάνο της Great Wall είναι να δημιουργήσει στην Ευρώπη ένα «lifestyle οικοσύστημα», το οποίο θα αποτελείται από εξειδικευμένες εκθέσεις των αυτοκινήτων της, καθώς και των υπηρεσιών φόρτισης, επισκευών και «έξυπνων» ηλεκτρονικών αξεσουάρ. Οι πρώτες από αυτές τις εκθέσεις θα ανοίξουν στο Μόναχο και στο Βερολίνο.
Απώτερος στόχος της κινεζικής εταιρείας είναι να επιτύχει την παγκόσμια επέκτασή της, μακριά από το Σινικό Τείχος. Στο ίδιο πλαίσιο, έχει τροποποιήσει τη στρατηγική της, και αντί να παράγει πλέον προσιτά και οικονομικά αυτοκίνητα, φιλοδοξεί να ανέβει σε υψηλότερο επίπεδο με προϊόντα που θα κοστίζουν περισσότερο, αλλά θα παρέχουν πιο προηγμένη τεχνολογία.
Το Ora Cat, που κατηγορήθηκε σε όλα τα στάδια των πρωτοτύπων του ότι αποτελεί αντιγραφή του αρχέγονου «Σκαραβαίου» της Volkswagen, υιοθετεί ρετρό στιλ αλλά και πλειάδα ηλεκτρονικών τεχνολογιών και gadgets, με στόχο να προσελκύσει πιο νεανικό κοινό.
Η προηγούμενη «απόβαση» της Great Wall στην Ευρώπη δεν είχε στεφθεί με επιτυχία. Το 2012 είχε ανοίξει εργοστάσιο στη Βουλγαρία για τη συναρμολόγηση των SUV, Pickup και αυτοκινήτων πόλης που σκόπευε να διαθέτει στην ήπειρό μας – όμως το εργοστάσιο έκλεισε πέντε χρόνια αργότερα, το 2017.
Οι φιλοδοξίες για τις νέες της εγκαταστάσεις στο Μόναχο είναι, όμως, μεγαλύτερες και πιο βάσιμες, καθώς η κινεζική εταιρεία υποστηρίζει ότι θα το επανδρώσει με 300 εργαζόμενους.
Μέσω των εγκαταστάσεων αυτών, η Great Wall θέλει να ξεκινήσει τις πωλήσεις των Wey και Ora μέσα στην επόμενη χρονιά αρχικά στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης -Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία- καθώς και σε κάποια σκανδιναβική χώρα, που πιθανότατα θα είναι η Νορβηγία βάσει της εξάπλωσης που γνωρίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα αυτή.
Παράλληλα η SVOLT, εταιρεία ενέργειας που πλέον έχει ανεξαρτητοποιηθεί από τη Great Wall, θα επενδύσει 2 δισεκατομμύρια Ευρώ για να κατασκευάσει νέα τεχνολογικά κέντρα στο Saarland της Γερμανίας. Αυτά θα περιλαμβάνουν ένα προηγμένο εργοστάσιο μπαταριών, με δυνατότητα παραγωγής 24 gWh, καθώς και ένα υψηλής τάσης δίκτυο αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.