Ένα συγκλονιστικό φινάλε στην φετινή σεζόν με τον Ολλανδό Μαξ Φερστάπεν να παίρνει τον παγκόσμιο τίτλο στον τελευταίο γύρο του Αμπου Ντάμπι παρακολούθησαν οι θεατές της Formula 1.
O Μ. Φερστάπεν πέρασε στον τελευταίο γύρο τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον και στέφθηκε πρωταθλητής.
«Ω Θεέ μου παιδιά, σας αγαπώ τόσο πολύ». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια που ξεστόμισε ο Μαξ Φερστάπεν ως παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, μετά το «φινάλε του αιώνα» στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, απευθυνόμενος στην ομάδα του μέσω του team radio.
Το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 είχε πολλές αμφιλεγόμενες στιγμές με κορυφαίες τη σύγκρουση στο Σίλβερστοουν, στη Μόντσα αλλά και το περιστατικό της Βραζιλίας και της Τζέντα. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς οι δύο δικεδικητές του τίτλου της Formula 1, δίνοντας σκληρή μάχη, εναλλάσσονταν στην κορυφή της λίστας του πρωταθλήματος οδηγών.
Αν και με την έναρξη των γκραν πρι στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ειδικά μετά τον αγώνα στο Μεξικό το πρωτάθλημα έμοιαζε να κλίνει υπέρ του Μαξ Φερστάπεν.
O Λιούις Χάμιλτον μετά το γκραν πρι της Βραζιλίας και κατά τη διάρκεια των αγώνων στη Μέση Ανατολή επιχείρησε και έκανε ένα δυναμικό comeback εκμηδενίζοντας τη διαφορά με τον Μαξ Φερστάπεν και μπαίνοντας στον τελικό αγώνα του Αμπου Ντάμπι με απόλυτη ισοβαθμία.
Οσο για το πρωτάθλημα κατασκευαστών η Mercedes κέρδισε τον 8ο τίτλο της χωρίς να χάσει ούτε μια φορά έστω και με ελάχιστη διαφορά την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Ένα ατύχημα του Λατίφι σε μια προσπάθεια να προσπεράσει τον Μικ Σουμάχερ (τον γιο του Μίκαελ Σουμάχερ) ήταν αυτό που έκρινε τον τίτλο. Ο Καναδός βρέθηκε στις μπαριέρες, το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα, έκοψε τη μεγάλη διαφορά που είχε ο Λ. Χάμιλτον από τον Μ. Φερστάπεν.
Το σιρκουί καθάρισε και το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε από την πίστα μόλις έναν γύρο πριν το τέλος του αγώνα, ο Ολλανδός «άρπαξε» στην επανεκκίνση τον Βρετανό επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, κράτησε τη θέση του και πήρε τη νίκη, μαζί και τον τίτλο.
Στην εκκίνηση ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε να προσπεράσει τον Μαξ Φερστάπεν, παρά το γεγονός ότι ο αντίπαλός του είχε ένα θεωρητικό πλεονέκτημα λόγω επιλογής γόμας. Αλλά, τα πράγματα έγιναν πιο δραματικά λίγες στροφές αργότερα, όταν ο Ολλανδός «βούτηξε» στα φρένα, προσπάθησε να προσπεράσει τον Βρετανό, με αποτέλεσμα εκείνος να «κόψει» την πίστα εκτός των περιθωρίων της.
Ο Χάμιλτον, λοιπόν, έφυγε ευθεία και κρατήθηκε μπροστά από τον Φερστάπεν. Οι άνθρωποι της Red Bull ζήτησαν να γίνει ανταλλαγή θέσεων, ωστόσο οι αγωνοδίκες θεώρησαν πως ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής ωθήθηκε εκτός πίστας κι έτσι του επέτρεψαν να συνεχίσει κανονικά τον αγώνα του.
Μαξ Φερστάπεν
Όλη του η παιδική ηλικία ήταν σε μία πίστα, με τον πατέρα του δίπλα του, καθοδηγητή αλλά και αυστηρό κριτή, ενώ είναι πολλές οι ιστορίες όπου ο μπαμπάς ξεπερνούσε τα όρια όταν ο μικρός δεν απέδιδε τα αναμενόμενα. Αν και από τα πρώτα κιόλας βήματα έδειχνε πως είχε ξεχωριστό ταλέντο.
Ξεκίνησε με τίτλους σε Βελγικά πρωταθλήματα, συνέχισε με τα Ολλανδικά και από τα έντεκα, μαχόταν πλέον σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Στα 15 είχε πλέον κατακτήσει την απόλυτη κορυφή στο karting και είχε έρθει η ώρα να μεταπηδήσει σε μονοθέσια.
Πριν φύγει το 2013 έκανε δοκιμές με Formula Renault και με Formula 3 και το 2014, αφού έτρεξε κάποιους αγώνες στο Florida Winter Series, έκανε πρεμιέρα στην Ευρωπαϊκή Formula 3. Ήταν τρίτος στη βαθμολογία, με δέκα νίκες. Είχε τραβήξει το ενδιαφέρον των ομάδων της Formula 1, ειδικά της Red Bull και της Mercedes. Πρόλαβε να τον κλείσει η αυστριακή εταιρεία.
Στα μισά εκείνης της χρονιάς ο Verstappen έγινε μέλος της Red Bull Junior Team και ήδη από το 2015, μαχόταν στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ ως οδηγός της Scuderia Toro Rosso. Σε ηλικία 17 ετών έγινε ο νεότερος οδηγός που εκκίνησε σε Γκραν Πρι – ένα χρόνο πριν πάρει δίπλωμα για να οδηγεί στους δρόμους. Βαθμολογήθηκε στη δεύτερη συμμετοχή του και έγινε και ο νεότερος που πήρε βαθμό. Συνολικά είχε 10 τερματισμούς στο Top-10.
Το 2016 ξεκίνησε τη χρονιά στην Toro Rosso, με τρεις σερί βαθμολογήσεις και ξαφνικά, στην Ισπανία, η Red Bull του έδωσε προαγωγή στην πρώτη ομάδα, αποφασίζοντας αλλαγή θέσης με τον Daniil Kvyat. Ο Ολλανδός κέρδισε στο ντεμπούτο του και έδειξε πως θα είναι ένα πρόσωπο που θα μας απασχολεί τις επόμενες δύο δεκαετίες. Στο υπόλοιπο της σεζόν είχε άλλες έξι παρουσίες στο βάθρο.
Παρά τις εντυπωσιακές εμφανίσεις, ήταν ακόμα άπειρος και υπερβολικά επιθετικός. Το 2017 είχε ατυχήματα, είχε και εγκαταλείψεις από μηχανικές αιτίες αλλά πραγματοποίησε δυναμικό φινάλε στη χρονιά, με νίκες στη Μαλαισία και το Μεξικό.
Το ίδιο επεισοδιακό ήταν το ξεκίνημα του 2018, με τον Verstappen να εμπλέκεται σε ατυχήματα και αψιμαχίες, που επισκίαζαν την ταχύτητα που έδειχνε στην πίστα. Αποδείχθηκε όμως η καλύτερη σεζόν του έως τότε, με δύο νίκες (Αυστρία και Μεξικό) και έντεκα βάθρα, που τον έφεραν τέταρτο στην τελική κατάταξη.
Μέχρι τότε, ο Mad Max όρθωνε περιστασιακά ανάστημα έναντι των Mercedes αφού η συνεργασία της Red Bull με τη Renault, τον κρατούσε πιο πίσω σε δυναμική. Έπρεπε να έρθει το 2019 και η συνεργασία με τη Honda, για να πάρει φόρα. Ήταν και η πρώτη χρονιά που έδειχνε και οδηγική ωριμότητα, αν και εκτός πίστας, εξακολουθούσε να είναι προκλητικός στις δηλώσεις του.
Αλλά ήταν αποτελεσματικός. Σε χρονιά με 21 αγώνες, είχε μόλις δύο εγκαταλείψεις και 19 τερματισμούς στο Top-8. Τρεις ως νικητής (Αυστρία, Γερμανία, Βραζιλία) και άλλες 6 στο βάθρο. Οι 278 βαθμοί ήταν οι περισσότεροι που είχε πάρει σε μία σεζόν. Ήταν πλέον τρίτος στην τελική βαθμολογία.
Το ίδιο και πέρυσι, σε μια σεζόν με μόνο 17 αγώνες λόγω της παγκόσμιας πανδημίας. Νικητής στον δεύτερο αγώνα στο Σίλβερστοουν και το Άμπου Ντάμπι, στο βάθρο σε άλλα 8 Γκραν Πριχ, έδειχνε έτοιμος για το επόμενο βήμα. Το μόνο που χρειαζόταν ήταν ένα μονοθέσιο που να μπορεί να χτυπήσει τις Mercedes.
Αυτό το είχε φέτος. Σε μία χρονιά «πολέμου» με τον Λιούις Χάμιλτον, όπου άλλαξαν πολλές φορές θέσεις στην κορυφή, έφτασε στον αγώνα του Άμπου Ντάμπι ισόβαθμος με τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Έχοντας περισσότερες νίκες, περισσότερες pole position, περισσότερους γύρους στην πρωτοπορία.
Στη Σαουδική Αραβία η επιθετική του οδήγηση εξόργισε τους πολέμιους του αλλά παρά την αντεπίθεση διαρκείας του Λιούις Χάμιλτον που επί τρεις συνεχόμενους αγώνες μείωνε τη διαφορά ώσπου τον έπιασε στη βαθμολογία, στο τέλος ο Μαξ Φερστάπεν ήταν αυτός που πανηγύρισε. Σε μία σεζόν όπου και οι δύο διεκδικητές έδειξαν με τις εμφανίσεις τους πως άξιζαν τον τίτλο.
Όμως η κορυφή, έχει χώρο μόνο για έναν και αυτός είναι ο Μαξ Φερστάπεν! Ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1!
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.