Η ενασχόληση της BMW με τις μοτοσικλέτες και τα αυτοκίνητα ξεκίνησε ως αναγκαστική επιλογή. Η ιστορία της φίρμας ξεκινά το 1913, όταν ο Βαυαρός Karl Rapp έφτιαξε τον πρώτο κινητήρα αεροπλάνου.
Παρόλο που η εταιρεία του αναπτύχθηκε γρήγορα, ο Karl Rapp την πούλησε στον Franz Josef Popp που, ύστερα από τη συγχώνευση με την Bayerische Flugzeugwerke (Βαυαρική Κατασκευάστρια Αεροσκαφών) το 1917, της έδωσε το όνομα BMW -Bayerische Motoren Werke που πάει να πει Εργοστάσια Βαυαρικών Κινητήρων.
Κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, η νεοσύστατη εταιρεία κατασκεύαζε μόνο ένα προϊόν: Τον αεροπορικό κινητήρα BMW Illa. Ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας είχε τη φήμη ότι ήταν ο καλύτερος κινητήρας της εποχής του για αεροπλάνα.
Στις 17 Ιουνίου του 1919 μάλιστα, ένα αεροπλάνο DFW F37 με κινητήρα BMW IV και πιλότο τον Franz Zeno Diemer κατάφερε να ανέβει για πρώτη φορά σε ύψος 9.760 m, ύψος που έφτασε σε 89 λεπτά! Ποτέ πριν ένα αεροπλάνο δεν είχε πετάξει ψηλότερα. Ύστερα από τη λήξη του πολέμου όμως, η παραγωγή αεροπορικών κινητήρων απαγορεύτηκε στη Γερμανία.
Η BMW το 1923 αναγκάστηκε από προμηθευτής κινητήρων αεροσκαφών να μεταλλαχθεί σε κατασκευαστή μοτοσικλετών. Η αξιοπιστία των κινητήρων «Bayern-Kleinmotor» (Μικρός Κινητήρας της Βαυαρίας) ήταν αξιομνημόνευτη.
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr