
Οι πετρελαιοκινητήρες «γράφουν» αδιάκοπα χιλιόμετρα, αρκεί βέβαια να συντηρούνται και να χρησιμοποιούνται σωστά.
Οι κινητήρες ντίζελ ξεχωρίζουν για την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και την υψηλή τους ροπή, αλλά απαιτούν ευλαβική συντήρηση για να προσφέρουν αδιάκοπα τις υπηρεσίες τους.
Το χειρότερο όμως είναι ότι αρκετοί ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων θεωρούν ότι είναι άφθαρτος ένας πετρελαιοκινητήρας και δεν δίνουν μεγάλη σημασία στην συντήρησή του. Μόνο όταν αρχίσει να παρουσιάζει δυσλειτουργίες θα ασχοληθούν μαζί του.
Εξαρτήματα όπως τα μπεκ ψεκασμού, η τουρμπίνα ή το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων είναι ακριβά και η κακή ή ανύπαρκτη συντήρηση είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε επισκευές που κοστίζουν χιλιάδες ευρώ.
Παρακάτω αναφέρουμε τα πέντε μεγαλύτερα λάθη που κάνουμε και έχουν ως αποτέλεσμα την έντονη φθορά ενός κινητήρας ντίζελ:
Τον χειμώνα ή τα κρύα πρωινά, ο κινητήρας ντίζελ χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας, σε σχέση με έναν βενζινοκινητήρα. Η σωστή εκκίνηση ενός πετρελαιοκινητήρα περιλαμβάνει την αναμονή 5 έως 10 δλ. με ενεργοποιημένη την ανάφλεξη.
Αμέσως μετά την εκκίνηση του κινητήρα, περιμένετε 30 έως 60 δλ. πριν ξεκινήσετε την διαδρομή σας. Με αυτόν τον τρόπο, το καύσιμο θα αναφλεγεί σωστά και θα μειωθεί η φθορά στη μίζα.
Μετά από πολύωρη οδήγηση ή έντονες στροφές, ο κινητήρας παραμένει ζεστός. Εάν τον σβήσετε αμέσως, το λάδι θα υπερθερμανθεί και θα σχηματίσει επικαθίσεις που επηρεάζουν τη λίπανση. Για να αποφευχθεί αυτό, καλό είναι να αφήσετε τον κινητήρα στο ρελαντί για 1 με 2 λεπτά πριν τον σβήσετε.
Ακόμα, σε περίπτωση που εφοδιάζουμε το αυτοκίνητό μας με φθηνό καύσιμο, να ξέρετε ότι μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα στο σύστημα ψεκασμού και την αντλία καυσίμου. Επομένως, είναι καλύτερο να εφοδιάζεστε με επώνυμα καύσιμα από πρατήρια που ξέρετε.
Ένα από τα σημαντικότερα μέρη του συστήματος ενός πετρελαιοκινητήρα, είναι το φίλτρο DPF (συγκράτησης μικροσωματιδίων). Η συντήρηση και ο καθαρισμός του φίλτρου ξεχνιέται εύκολα από τους οδηγούς, παρά την σημαντικότητά του.
Για να αποφευχθεί αυτό, θα πρέπει κάθε 500 χλμ. που οδηγείτε στην πόλη, να βγαίνετε στον αυτοκινητόδρομο για μισή ώρα. Κατά την διάρκεια αυτής της μισής ώρας, φροντίστε οι στροφές του κινητήρα να είναι πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. για να ενεργοποιηθεί η αναγέννηση του φίλτρου.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.