
Η μετάβαση από τα θερμικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτό που αποκαλούμε με τον γενικό όρο «ηλεκτροκίνηση» φαίνεται πως είναι ειλημμένη απόφαση. Και δεν εναπόκειται μόνο στη βούληση των εταιρειών αλλά και στα «θέλω» της πολιτικής ηγεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο ανταγωνισμός αυξάνεται συνεχώς, νέοι παίκτες κατά πλειονότητα από την Κίνα εμφανίζονται στην αγορά και οι μεγάλες επενδύσεις συνεχίζονται, κυρίως ως προς την αύξηση της αυτονομίας και τη μείωση του χρόνου φόρτισης.
Αυτό που επίσης παρατηρούμε, είναι ότι οι κατασκευαστές προσπαθούν να φέρουν στην αγορά προσιτά αυτοκίνητα, με σκοπό τον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης. Παρακάτω λοιπόν, παρατίθενται τα 45 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από SUV μέχρι μπερλίνες και αυτοκίνητα πόλης, που θα δούμε στην ελληνική αγορά το 2025.
Το Abarth 600e έρχεται οργισμένο σε δύο εκδόσεις, την Turismo και την Scorpionissima, αποδίδοντας 240 και 280 ίππους αντίστοιχα. Αμφότερες με μπλοκέ διαφορικό. Η παραγωγή της Scorpionissima θα περιοριστεί στις 1.949 μονάδες, προς τιμήν του έτους ίδρυσης της ιταλικής μάρκας. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,85” και 6,24” αντίστοιχα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 200 km/ h.
Το μεγάλο SUV των Ιταλών θα αποκτήσει μια νέα, 100% ηλεκτρική έκδοση εντός της χρονιάς. Το 2026 θα ακολουθήσει κι η Giulia EV. Θα είναι τα πρώτα μοντέλα που θα βασιστούν στην πλατφόρμα STLA Large του Ομίλου Stellantis. Με ηλεκτρικό σύστημα 800V, αναμένουμε ταχύτατη αναπλήρωση ενέργειας για την μπαταρία των 90+ kWh.
Η σπορτίβ εκδοχή του ηλεκτρικού Renault 5 υπόσχεται ότι θα επαναφέρει τη χαρά της οδήγησης με 220 ίππους στον εμπρός άξονα και ψαγμένο στήσιμο. Η εξοικονόμηση βάρους ήταν στο επίκεντρο της εξέλιξης του A290. Ως αποτέλεσμα, το ηλεκτρικό hot hatch ζυγίζει 1.479 kg, αρκετά χαμηλά για EV. Βάρος που επετεύχθη παρά την αφράτη μπαταρία των 52 kWh που υπόσχεται αυτονομία 380 km.
Ακολουθώντας τα βήματα των Audi Q6 και SQ6 e-tron, οι εκδόσεις Sportback ανταλλάσσουν κάμποση πρακτικότητα κι εσωτερικό ύψος με πιο σπορτίφ σουλούπι. Που βγάζει περισσότερο δυναμισμό στο μάτι και μειώνει τον συντελεστή οπισθέλκουσας σε 0,26 από 0,28. Επιτρέποντας αυτονομία έως και 656 km. Ενώ το κουπεδίζον crossover έχει ίδιο μήκος και μεταξόνιο με το κανονικό μοντέλο, το Sportback βρίσκεται 3,7 cm πιο κοντά στο έδαφος.
Από τη στιγμή που το SQ6 e-tron έχει 517 ίππους, αναμένουμε το RS Q6 να ξεπερνά κατά πολύ τους 600. Θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) με την καινούργια ηλεκτρική Porsche Macan. Η Audi δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά με μπαταρία τουλάχιστον 100 kWh θα έχει υψηλή αυτονομία.
Διαβάστε τη συνέχεια στo drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.