Η Skoda κάνει άλματα στον τομέα της αυτοκίνησης.Το έχω ξαναπεί αυτό και το επαναλαμβάνω για όσους δεν το έχουν συνειδητοποιήσει. Όχι μόνο ανανεώνει τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα της αλλά βγάζει στην παραγωγή καινούργια ενώ για το 2020 θα έχει και το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Και αυτό που πρέπει να καταλάβουν όλοι – κυρίως οι ανταγωνιστές- είναι ότι η Skoda πολλές φορές προηγείται της VW τόσο σε νέες τεχνολογίες όσο και σε εφαρμογές συνδεσιμότητας. Φυσικά προηγείται γιατί το αποφασίζουν οι επικεφαλής του γερμανικού ομίλου.
Σε παγκόσμιο επίπεδο η τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία που βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα του ομίλου της VW, πούλησε το 2017 περίπου 1.201.000 αυτοκίνητα. Δηλαδή σημείωσε νέο ρεκόρ πωλήσεων.
Στην Ελλάδα πριν από λίγα 24ωρα η Skoda παρουσίασε το νέο της κόμπακτ SUV που εκτός από τη σύγχρονη σχεδίαση έχει και εξαιρετικούς χώρους. Τοποθετείται στην κατηγορία C SUV και είναι ένα τελείως διαφορετικό σε φιλοσοφία αυτοκίνητο. Η τεχνολογία είναι κορυφαία ενώ πολύ καλός είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που κάνει την πρώτη του εμφάνιση σε μοντέλο της SKODA.
Το μήκος είναι 4.382 χιλιοστά, το πλάτος 1.841 χιλιοστά και το ύψος 1.603 χιλιοστά. Με το νέο τρόπο σχεδίασης αυξήθηκε και το μεταξόνιο που είναι 2.638 χιλιοστών και φυσικά λειτουργεί υπέρ της άνεσης των επιβατών.
Και μια που αναφέρομαι στους χώρους να σας πω ότι το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρων με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.630 λίτρα.
Σε συνδυασμό με τα VarioFlex πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα είναι μεταβαλλόμενη και εκτείνεται από τα 479 έως και τα 588 λίτρα. Ο χώρος αύξησης των αποσκευών είναι 25% μεγαλύτερος σε σχέση με το Yeti.
Στην παρουσίαση η Skoda είχε αρκετά μοντέλα με διαφορετικούς κινητήρες βενζίνης η πετρελαίου αλλά με διαφορετικά κιβώτια ταχυτήτων. Το καλοκαίρι του 2018, όπως είπε και ο εμπορικός διευθυντής της ελληνικής εταιρίας κ. Ανδρέας Χαλμπές, θα λανσαριστεί ακόμη μια έκδοση 4×4 με το DSG κιβώτιο ταχυτήτων των επτά σχέσεων.
Στη μία έκδοση θα υπάρχει 1.5 TSI βενζινοκινητήρας και στην δεύτερη κάτω από το καπό θα υπάρχει ένας 2.0 TDI πετρελαιοκινητήρας των 190 PS.
Τα Karoq ανάλογα με την έκδοση φορούν ζάντες αλουμινίου με διαστάσεις που ξεκινούν από 16 ίντσες έως και 19 ίντσες. Πριν ξεκινήσουμε να οδηγούμε ενημερωθήκαμε για την επιλογή οδηγικού προφίλ (Driving Mode Select) ανάμεσα στα προγράμματα κίνησης Normal, Sport, Eco, Individual και Snow (4×4).
Το πρόγραμμα Off-Road για τις τετρακίνητες εκδόσεις βελτιστοποιεί ακόμη περισσότερα τα δυναμικά χαρακτηριστικά στις εκτός δρόμου διαδρομές. Ακόμη χάρη στο Δυναμικό Έλεγχο Πλαισίου (Dynamic Chassis Control ή DCC), ο οδηγός του SKODA KAROQ έχει στην διάθεσή του τρείς επιλογές: τις Comfort, Standard και Sport.
Στην πρώτη δοκιμή με το ολοκαίνουργιο Karoq ο κινητήρας ήταν 1000 κ.εκ και το κιβώτιο DSG. Κάναμε αρκετά χιλιόμετρα σε βουνό με άσφαλτο και πολλές στροφές. Λιγότερα σε ανοικτό δρόμο για τελικές ταχύτητες. Μπήκαμε και σε μια χωμάτινη διαδρομή στο Γερμανικό Νεκροταφείο λίγο μετά το Διόνυσο και από λάθος φτάσαμε σε άλλο χωματόδρομο που φυσικά δεν τερμάτιζε πουθενά. Έτσι χωρίς να θέλουμε πήραμε με το Karoq, γεύση από Camel Trophy.
Βέβαια σε καμιά περίπτωση, κανένας ιδιοκτήτης του νέου Karoq, δεν θα πρέπει να επιχειρήσει να μπει σε δύσκολα μονοπάτια. Δεν υπάρχει κανένας λόγος. Το Karoq είναι SUV και όχι Jeep. Απευθύνεται για συγκεκριμένη χρήση, χωρίς όμως να λέει όχι και στην… μικρή περιπέτεια. Πάντως παρά το γεγονός ότι αναγκαστήκαμε να σταματήσουμε τη δοκιμή και να επιστρέψουμε γιατί ο δρόμος δεν περνιόταν με ΤΙΠΟΤΑ, οφείλω να πω ότι δεν κολλήσαμε αλλά και δεν κάναμε… ζημιά στο αυτοκίνητο.
Στη γκάμα του κόμπακτ SUV υπάρχουν πέντε επιλογές κινητήρων. Δύο βενζίνης και τρείς πετρελαίου. Ο βασικός βενζινοκινητήρας έχει τη μικρότερη χωρητικότητα, αλλά είναι πολύ αποδοτικός και δυνατός.
Ο νέος 1.0 TSI είναι τρικύλινδρος και αποδίδει 116 PS με μέγιστη ροπή 200 Nm. Η επιτάχυνση από 0-100 είναι 10,6 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα. Η μετάδοση γίνεται με χειροκίνητο κιβώτιο με 6 σχέσεις ή με το σύστημα DSG με 7 σχέσεις. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η μέση κατανάλωση είναι 5,2 λίτρα ανά 100 χλμ.
(Εδω κολλήσαμε …)
(Αρκετή λάσπη αλλά κανένα πρόβλημα…)
(Πραγματικά “σπατήρι” ο δρόμος… )
(εκεί γυρίσαμε δεν πήγαινε άλλο…)
Υπάρχει και το Karoq με τον 1.5 TSI κινητήρα με 150 PS που χρησιμοποιεί το σύστημα Active Cylinder Technology (ACT). Δηλαδή είναι το σύστημα που προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία στα καύσιμα αφού απενεργοποιεί το δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο, όταν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Το ACT λειτουργεί από τις 1.400 έως τις 4.000 σ.α.λ. και σε ταχύτητες μέχρι τα 130 χλμ./ώρα.
Ο 1.5 TSI, κινητήρας έχει τελική 204 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 8,4 δευτερόλεπτα (από 0-100 χλμ). Η μέση κατανάλωση είναι 5,4 λίτρα ανά 100 χλμ. Και εδώ υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε χειροκίνητο 6τάχυτο ή 7άρι DSG κιβώτιο.
Οι πετρελαιοκινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι τετρακύλινδροι, με άμεσο ψεκασμό TDI και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η βασική έκδοση είναι η 1.6 TDI με ισχύ 116 PS και μέγιστη ροπή στα 250 Nm. Η επιτάχυνση είναι 10,7 δευτερόλεπτα από 0-100 χλμ./ώρα και η τελική 188 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Το κιβώτιο είναι 6άρι χειροκίνητο ή 7άρι DSG κιβώτιο.
Οι πετρελαιοκινητήρες των 2,0 λίτρων διατίθενται σε δύο εκδόσεις. Η μία που αποδίδει 150 PS ( έχει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή DSG με 7 σχέσεις) και η δεύτερη αποδίδει 190 PS. Όταν θα έρθουν και οι τετρακίνητες εκδόσεις θα έχουμε πολλά περισσότερα να πούμε για την εξέλιξη τόσο των κινητήρων όσο και της μετάδοσης.
Ας αφήσουμε τους κινητήρες και ας δούμε πόσο έχει αλλάξει η Skoda από πλευράς τεχνολογίας. Σε όλα τα Karoq υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνες που ενημερώνουν τον οδηγό για όλα όσα θα ήθελε να γνωρίζει.
Στις ακριβότερες εκδόσεις υπάρχουν οθόνες 10.25 ιντσών με ανάλυση 1280×480 pixel. Από την οθόνη αυτή εκτός από τα συστήματα ήχου ο οδηγός ενημερώνεται για την κατάσταση του αυτοκίνητου, έχει όλα τα δεδομένα οδήγησης και το σύστημα πλοήγησης .
Μου έκανε εντύπωση εκτός των άλλων δύο τρία επιπλέον συστήματα που διαθέτει το νέο KAROQ. Για παράδειγμα αν κάποιος κλέψει το αυτοκίνητο, υπάρχει αυτόματο σύστημα εντοπισμού. Είναι ο online αντικλεπτικός συναγερμός. Ακόμη αν ένας πατέρας δώσει το αυτοκίνητο στο παιδί του, μπορεί να του πει να μην τρέχει πάνω από 130 χιλιόμετρα. Αν το παιδί του υπερβεί το όριο αυτό, τότε ο γονιός παίρνει μήνυμα στο κινητό του ότι το αυτοκίνητο κινείται με 140 ή 150 χιλιόμετρα.
Αν δανείσει το KAROQ σε κάποιον φίλο του προκειμένου να πάει σε μια συγκεκριμένη περιοχή, ενημερώνεται αν ο φίλος του βγει από τα όρια που έχει συμφωνήσει. Αν για παράδειγμα πει ότι πάει εκδρομή στο Ναύπλιο και αυτός πάει στην Τρίπολη, υπάρχει σύστημα μέσω της google map που ενημερώνει τον ιδιοκτήτη του KAROQ ότι το αυτοκίνητό του κινείται σε εκτός προκαθορισμένης περιοχής.
Είναι τόσα τα συστήματα ασφαλείας που είναι αδύνατον να τα γράψω όλα. Αναφέρω μόνο τι έχει η κάθε έκδοση.
Η ΑΜΒΙΤΙΟΝ έχει αερόσακους οδηγού/συνοδηγού/πλευρικούς εμπρός/κεφαλής/γονάτου οδηγού, σύστημα προειδοποίησης κινδύνου “FRONT ASSIST”, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού “DRIVER ALERT”, σύστημα Hill Hold, σύστημα Start/Stop, προβολείς αλογόνου με διαφανή κρύσταλλα και φώτα ημέρας LED, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια ηχοσυστήματος & ανοικτής συνομιλίας τηλεφώνου, επιλογή προφίλ οδήγησης “DRIVING MODE SELECT” (στις εκδόσεις 4×4), Cruise control, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων υπολογιστή on board “MaxiDot”, ηχοσύστημα πολυμέσων “BOLERO” με οθόνη αφής High Definition 8”, Bluetooth & Smartlink+, ημιαυτόματο κλιματισμό με φίλτρο γύρης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο και ζάντες αλουμινίου 16” με ελαστικά 215/60.
Η έκδοση STYLE έχει παραπάνω από την Ambition τα εξής: Έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων υπολογιστή on board “Colour MaxiDot”, “CLIMATRONIC” διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα θυρών και εκκίνησης κινητήρα χωρίς το κλειδί (KESSY), LED φωτισμός εσωτερικού περιβάλλοντος, πακέτο χρωμίου στο εξωτερικό και εσωτερικό του οχήματος, πρίζα 230V + USB στην κεντρική κονσόλα, περιφερειακό φωτισμό στους εξωτερικούς καθρέπτες, αισθητήρα βροχής & λειτουργίας φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και ζάντες αλουμινίου 17” με ελαστικά 215/55.
Οι ξεχασιάρηδες οδηγοί τώρα δεν θα έχουν κανένα άγχος. Αν για παράδειγμα παρκάρει κάποιος το αυτοκίνητο στο τεράστιο παρκινγκ του αεροδρομίου και έχει ξεχάσει που το είχε σταθμεύσει υπάρχει σύστημα που υποδεικνύει στο κινητό τηλέφωνο ποια ήταν η τελευταία θέση που σταμάτησε το αυτοκίνητο.
Το SKODA KAROQ στην ελληνική αγορά ξεκίνησε με τις πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις AMBITION και STYLE.
Κλείνοντας και πριν αναφερθώ στις τιμές θα σας πω ότι το KAROQ καλύπτει όλες τις ανάγκες της οικογένειας . Από την καθημερινή χρήση για να πηγαίνεις στη δουλειά σου μέχρι και μεγάλες εκδρομές με όλη την οικογένεια.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ |
||
ΕΚΔΟΣΗ AMBITION |
ΕΚΔΟΣΗ STYLE |
|
KAROQ 1.0 TSI 116 PS |
19.900 € |
– |
KAROQ 1.0 TSI 116 PS DSG7 |
21.900 € |
– |
KAROQ 1.5 TSI 150 PS |
21.900 € |
26.800 € |
KAROQ 1.5 TSI 150 PS DSG7 |
26.500 € |
30.500 € |
KAROQ 1.6 TDI 116 PS |
21.900 € |
26.800 € |
KAROQ 1.6 TDI 116 PS DSG7 |
26.500 € |
30.500 € |
KAROQ 2.0 TDI 150 PS 4X4 |
– |
32.500 € |
KAROQ 2.0 TDI 150 PS DSG7 4X4 |
– |
34.900 € |